کد خبر: ۴۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو بررسی می‌کند
کمتر از دو هفته از انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور نگذشته است که برخی از چهره‌های شناخته شده استان کرمان نسبت به آنچه که سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی از رئیس جمهور منتخب هشدار می‌دهند.

هشدار علیدادی، عرب‌پور و پورابراهیمی درباره سهم‌خواهی از دولت آینده

هنوز دو هفته از انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور نگذشته است که برخی از چهره‌های شناخته شده استان کرمان نسبت سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی از رئیس جمهور منتخب هشدار می‌دهند.

به گزارش گفتارنو تشکیل ستادهای مختلف برای ابراهیم رئیسی و صدور احکام گوناگون برای افراد یکی از نکاتی بود که در ایام انتخابات توجه بسیاری از آگاهان سیاسی را به خود جلب کرد. همان زمان بسیاری از چهره‌های سیاسی هشدار دادند که صدور این حجم از احکام برای فعالان ستادی، دولت احتمالی رئیسی را با یک چالش جدی روبرو خواهد کرد.

در استان کرمان اما چندین ستاد برای ابراهیم رئیسی فعالیت می‌کردند و نکته قابل توجه اینکه همه این ستادها خود را ستاد اصلی و سایر ستادها را فرعی قلمداد می‌کردند.

حالا و با گذشت نزدیک به یک هفته از مشخص شدن نتایج انتخابات امام جمعه کرمان، نماینده کرمان و راور در مجلس و رئیس شورای اصولگرایان در خصوص سهم‌خواهی از دولت آینده هشدار داده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های جمعه گذشته رئیس جمهور منتخب را  «فردی مجرب و حزب‌اللهی برای تشکیل دولت اسلامی و انقلابی» دانست و از گروه‌های سیاسی درخواست کرد: اجازه دهند رئیس جمهور منتخب بدون حاشیه یاران خود را انتخاب کند.

محمدرضاپورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در اظهار نظر مشابهی با بیان اینکه شاهد هستیم که برخی گروه‌های سیاسی چه در سطح کشور و چه در سطح استان به دنبال سهم خواهی و مهره چینی برای دولت آینده هستند گفت: این رایزنی‌های سهم خواهانه به هیچ عنوان به خیر و صلاح کشور نیست و مردم نیز آن را نمی‌پسندند.

نماینده کرمان و راور بدون نام بردن از گروه سیاسی خاصی گفت: بدون تردید این نوع سهم‌خواهی از جانب برخی گروه‌های سیاسی و چهره های سیاسی که در سطح کشور و استان کرمان نیز شروع شده، باعث ناکارآمدی دولت و سلب اعتماد مجدد مردم و ناامیدی جامعه خواهد شد و این فرصت استثنایی تشکیل دولت انقلابی و ولایی و مستقل را خواهد گرفت. 

پورابراهیمی با بیان اینکه برخی گروه‌های سیاسی می‌خواهند رویه سهم خواهی در کشور را در کرمان نیز ادامه دهند و دولت منتخب را تحت سیطره خود قرار دهند هشدار داد: «به عنوان نماینده مردم کرمان و راور با قاطعیت ایستادگی و از حق مردم دفاع خواهم کرد.»

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در اظهارنظری گفت: اگر بخواهیم دولت موفق شود، اولین قدم این است هیچکس سهم خواهی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور به نیروهای انقلابی و اصولگرا توصیه کرد: نیروهای انقلاب بدون توقع و سهم خواهی پشتیبان دولت خواهند بود و هدفشان خدمت به مردم و حل مشکلات است.

بحث سهم‌خواهی از دولت آینده، موضوعی است که این روزها در رسانه‌های کشور زیاد به آن پرداخته می‌شود و هر روز لیست‌هایی تحت عنوان کابینه احتمالی رئیسی منتشر خواهد شد. اگرچه سیدابراهیم رئیسی اعلام کرده بود که دولت من مانند ستاد من نخواهد بود، اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور منتخب برای تحقق این وعده راه سختی را پیش‌رو دارد. 

حالا و با موضع‌گیری‌هایی که در سطح استان کرمان از سوی دو چهره اصولگرا و امام جمعه کرمان صورت گرفته است، به نظر می‌رسد در پشت پرده سیاست در استان کرمان اتفاق‌هایی در حال وقوع است که چهره‌های ارشد اصولگرا را مجبور کرده است برای کنترل آن به توصیه و هشدار روی بیاورند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)