کد خبر: ۴۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل آبفای استان کرمان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به حفر هفت حلقه چاه برای تامین آب شرب شهر کرمان عنوان کرد: ظرف هفت تا ۱۰ روز آینده آب این پروژه اضطراری وارد مدار می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به حفر هفت حلقه چاه برای تامین آب شرب شهر کرمان عنوان کرد: ظرف هفت تا ۱۰ روز آینده آب این پروژه اضطراری وارد مدار می‌شود.
به گزارش ایسنا، "محمد طاهری" امروز هفتم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، آب را یکی از چالش‌های استان کرمان دانست و گفت: براساس گزارش هواشناسی امسال میانگین بارندگی استان ۵۰ میلیمتر است که کمتر از ۵۰ درصد متوسط بارندگی میان مدت استان است ضمن آنکه با افزایش دما نیز روبه رو هستیم.
وی از تاثیر دمای هوا در میزان مصرف آب سخن به میان آورد و افزود: هر کولر آبی شبانه روز بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند. در هفته‌هایی که دما خنک است چالش‌های ما در زمینه کمبود آب کمتر است.
طاهری، آب و فاضلاب را یک شرکت بهره بردار دانست و بیان کرد: حدود ۹۵ درصد منابع تامین آب شرب استان کرمان قنوات، چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی هستند و کلانشهر کرمان همه نیاز آبی اش از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.
مدیرعامل آبفای استان کرمان به تعداد حلقه‌های چاه آب شرب استان کرمان اشاره کرد و افزود: بخشی از آب شرب استان کرمان از طریق ۹۴۰ حلقه چاه تامین می‌شود که ۴۰۰ حلقه آن در حوزه شهری و ۵۴۰ حلقه دیگر آن در حوزه روستایی است. همچنین بخش دیگر آب شرب استان کرمان توسط ۱۲۲ چشمه و قنات و سد‌های سیرجان و بافت تامین می‌شود.
وی نیاز آبی استان کرمان را ۱۳ هزار و ۵۸۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: براساس میزان توان تولید ما، متاسفانه ۲۴۴۱ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم که ۱۷۴۳ لیتر بر ثانیه آن مربوط به شهر‌ها و مابقی کمبود آب مربوط به روستا‌های استان است.
طاهری طول شبکه توزیع استان کرمان را ۲۴ هزار و ۲۴۲ کیلومتر دانست و بیان کرد: ۹۲۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب داریم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جمعیت شهری استان کرمان در تنش آبی قرار دارند، اظهار کرد: تنها ۴۰ درصد جمعیت شهری استان در شرایط نقطه سر به سر یا در وضعیت مناسب قرار دارند.
وی با بیان این مطلب که کمبود آب در برخی نقاط شهری و روستا‌ها را به وسیله تانکر‌های سیار و ثابت جبران می‌کنیم، تصریح کرد: بحران آب در برخی از روستا‌ها به گونه‌ای است که حتی آب شرب دام آن‌ها را نیز حمل می‌کنیم تا از کوچ روستاییان به شهر‌ها جلوگیری کنیم.
طاهری با اشاره به فرسودگی بخشی از شبکه آبرسانی استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان از لحاظ سامانه‌های آبرسانی ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود عقب است.
وی ادامه داد: سامانه‌های آبرسانی که به منابع آب ناپایدار وصل می‌شوند یک مسکن موقت هستند و باید به دنبال تامین آب پایدار و ماندگار برای استان باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را تجهیز شهر‌ها به سیستم فاضلاب دانست و بیان کرد: در حوزه فاضلاب در دو سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان در شهر‌های کرمان، زرند و سیرجان سرمایه گذاری شده است و در دو سال آینده این سه شهر به این شاخص توسعه یافتگی دست پیدا می‌کنند. گفتنی است که عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر کرمان در ۳۵ جبهه در حال انجام است.
وی رتبه استان کرمان در جذب سرمایه گذار در بخش بازچرخانی آب را یک کشور اعلام کرد و افزود: پروژه فاضلاب برای شهر‌های شهربابک و رفسنجان را نیز تعریف کرده ایم، اما متاسفانه تاکنون سرمایه گذاری برای این شهر‌ها پیدا نکردیم.
طاهری با بیان اینکه در شرکت‌های فاضلاب کرمان حدود ۱۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: تا دو ماه آینده واگذاری انشعاب فاضلاب شهر سیرجان آغاز می‌شود.
وی با بیان این مطلب که در استان کرمان با مشکل کمی و کیفی آب مواجه هستیم، تصریح کرد: تصفیه خانه در شهر‌های شهربابک و کوهبنان، کیانشهر، ریحان شهر، رفسنجان، بردسیر، دشتکار، نگار، جیرفت و فهرج احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان بیان کرد: چند روزی شهر کرمان با شرایط بدی (کمبود آب) مواجه شد، اما فضای همراهی و همدلی که در شهر بود توانستیم این بحران را مهار کنیم.
وی ضمن تقدیر از همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها، اظهار کرد: سپاه ثارالله استان در بستر خدمات رسانی نه تنها در زمینه تانکر آبرسانی همکاری کرده بلکه ده‌ها روستا به کمک جهادسازندگی سپاه آبدار شدند و سپاه ثارالله استان کرمان علی رغم آنکه وظیفه آن‌ها نیست به کمک ما آمدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با تاکید برآنکه آخرین جا‌هایی که می‌توانستیم، چاه حفر کنیم و آب شرب شهر کرمان را تامین کنیم، انجام دادیم، افزود: اکنون بخشی از آب شرب شهر کرمان از ۱۰۰ کیلومتری تامین می‌شود.
وی با اشاره به حفر هفت حلقه چاه برای تامین آب شرب شهر کرمان عنوان کرد: ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده آب این پروژه اضطراری وارد مدار می‌شود.
طاهری در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حاشیه‌ها انشعاب غیرمجاز داریم که چندین برابر مشترکین مجاز آب مصرف می‌کنند که باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پربازدید ها

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)