کد خبر: ۴۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در حال حاضر به دلیل شرایط جامعه، زمان و فرصت آزمون و خطا در مسائل اقتصادی وجود ندارد، لذا باید برای حل مشکلات از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور استفاده کرد. نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی همدلی با محوریت رییسی در کشور شکل گرفته است، بنابراین با استفاده از این امکانات می‌توان مشکلات را حل کرد.

پورابراهیمی: نمایندگان هیچ حجت شرعی برای حضور در کابینه سیزدهم ندارند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان هیچ حجت شرعی برای حضور در دولت سیزدهم ندارند و باید کمک کنیم نیروهای با ظرفیت که در بیرون هستند، عضو کابینه دولت آینده شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با نمایندگان اقتصادی ادوار مجلس که عصر روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شرایط جامعه، زمان و فرصت آزمون و خطا در مسائل اقتصادی وجود ندارد، لذا باید برای حل مشکلات از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور استفاده کرد. نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی همدلی با محوریت رییسی در کشور شکل گرفته است، بنابراین با استفاده از این امکانات می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور، افزود: در انتخابات گذشته متاسفانه برخی‌ها که قبلاً توسط مردم انتخاب شده بودند، با دشمنان همصدا شدند و گفتند مردم در انتخابات شرکت نکنند، اما اکثر افراد علی‌رغم گله هایی که داشتند، پای نظام ایستادند و با وجود فشارهای روانی، کرونا و تحریم پای صندوق رای حاضر شدند و در انتخابات شرکت کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موفقیت رئیسی را موفقیت یک جناح و گروه ندانست و گفت: موفقیت آقای رئیسی موفقیت جمهوری اسلامی است، لذا باید همه ظرفیت‌ها برای موفقیت او فراهم شود.

پورابراهیمی ادامه داد: نکته قابل توجه در مورد رییس‌جمهور منتخب این است که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در دوران حضور آیت الله رییسی در قوه قضائیه اعتماد مردم به این قوه برگشت، لذا ایشان این ظرفیت را دارند که اعتمادها را به قوه مجریه هم بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید برنامه اقتصادی منسجم داشته باشد، متذکر شد: همه ظرفیت‌ها در داخل دولت، ارکان و نظام وجود دارد و از طریق کمک به یکدیگر و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: البته کمک و همیاری باید چارچوب داشته باشد، در حقیقت به دلیل شرایط کشور رییس‌جمهور باید برنامه جامع، علنی و تخصصی که به تایید اساتید اقتصادی رسیده باشد، را مبنای کار قرار دهد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در دولت آینده باید هماهنگی‌ بین اجزا شکل بگیرد، هر چند در دولت دوازدهم چنین موردی وجود نداشت، بنابراین برنامه‌ریزی منسجم، استفاده از افراد توانمند و هماهنگی بین ارکان در دولت آینده اهمیت به سزایی دارد.

وی با اشاره به شایسته‌سالاری در کابینه دولت آینده، تصریح کرد: مجلس یازدهم ذره‌ای از منافع ملی کوتاه نمی‌آید، اما بیشترین کمکی که می‌تواند به دولت آینده کند، این است که بهترین برنامه با بهترین افراد را به او پیشنهاد بدهد چرا که برنامه خوب، بدون افراد خوب اجرا نمی‌شود و بالعکس.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: البته رییس جمهور منتخب بر شایسته‌سالاری تاکید می‌کند که امیدوارم در میدان عمل هم این موارد اجرا شود. در حال حاضر موضع این است که جایگاه مجلس باید محوری‌ترین جایگاه برای کشور باشد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه مجلس حتما به دولت آینده در جهت رفع مشکلات کمک خواهد کرد، ادامه داد: عملکرد دولت به پای کارنامه همه ما نوشته می‌شود، لذا هیچ راهی به غیر از کمک به دولت آینده وجود ندارد، همه امیدواریم دولتی که تشکیل می‌شود اثر گذارترین و کارآمدترین دولت بعد از انقلاب شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ شاخص اقتصادی سالمی باقی نمانده، چراکه ظرفیت‌ها در کنار هم نبودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معمولاً برنامه‌های خوب از محافل تخصصی بیرون می‌آید بر همین اساس تشکیلات نمایندگان ادوار باید ثبت حقوقی شود تا از ظرفیت آنها بتوان بهتر استفاده کرد، البته این تشکیلات برای سهم‌خواهی به وجود نیامدند، چرا که سهم خواهی خیانت محسوب می‌شود.‌

رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به برخی گمانه‌ها مبنی بر حضور نمایندگان در کابینه دولت آینده، تاکید کرد: در دیداری که به مناسبت سالگرد مجلس یازدهم با مقام معظم رهبری صورت گرفت، ایشان به دو عبارت تأکید کردند، اولین مورد این بود که مجلس یازدهم، مجلس انقلابی است و مورد دیگر این بود که نمایندگان در مجلس بمانند؛ بنابراین نمایندگان هیچ حجت شرعی برای حضور در دولت سیزدهم ندارند و باید کمک کنیم نیروهای با ظرفیت که در بیرون هستند، عضو کابینه دولت آینده شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)