کد خبر: ۴۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
 مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قدرت جریان هایی که بتوانند به این اپیدمی جدید(ویروس دلتا) دامن بزنند نسبت به جریان هایی که می توانند در برابر این ویروس مقاومت کنند، بیشتر است.

قدرت در دست کرونای هندی است/ کرمانی ها منتظر فروکش کردن پیک در تیرماه نباشند

 مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قدرت جریان هایی که بتوانند به این اپیدمی جدید(ویروس دلتا) دامن بزنند نسبت به جریان‌هایی که می‌توانند در برابر این ویروس مقاومت کنند، بیشتر است.

به گزارش ایسنا دکتر نوذر نخعی درباره شیوع سویه هندی کرونا اظهار کرد: با توجه به آزمایشاتی که در کشورهای دنیا از جمله انگستان، کشورهای آمریکایی و ... صورت گرفته اکنون سویه غالب بیشتر کشورها دارد هندی می‌شود.

وی از علل گسترش سویه هندی در بیشتر کشورها سخن به میان آورد و اظهار کرد: سرایت پذیری ویروس دلتا زیاد است و باید مدنظر داشت که ویروس کرونای انگلیسی و آفریقایی در همه کشورها غالب نشد اما ویروس هندی با توجه به میزان سرایت پذیریش در کشورها غالب شده است.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در سویه هندی، احتمال بستری شدن افراد مبتلا در بیمارستان‌ها بیشتر است و طبق مطالعاتی که در کشور انگلستان صورت گرفته احتمال ابتلای کودکان، نوجوانان و جوانان تا سن حدود 30 سال در سویه هندی بیشتر از سویه انگلیسی است، همچنین اثربخشی واکسن در سویه هندی کمتر از کرونای انگلیسی است.

وی افزود: براساس بررسی‌ها احتمال بستری شدن افراد مبتلا به سویه هندی دو برابر سایر سویه‌هاست و همواره هر زمان که میزان بستری‌ها بیشتر باشد، تعداد فوتی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

این متخصص پزشکی اجتماعی به تحلیل نقاط ضعف مردم در برابر ویروس دلتا پرداخت و بیان کرد: با توجه به افزایش دما، مخصوصا در مناطق گرمسیری درب و پنجره‌های خانه، اداره، مغازه و ... بسته شده و کولرها و اسپیلت‌ها روشن می‌شود لذا ویروس در این فضاها به گردش در می‌ید.

نخعی افزود: متاسفانه مردم دیگر از کرونا ترسی ندارند و پروتکل‌های بهداشتی را مانند قبل رعایت نمی‌کنند و همچنین در فصل گرما رفت و آمدها و مراسم جشن نسبت به سایر فصول بیشتر است اما نکته مثبت فصل گرما این است که مردم در فضای باز بیشتر قرار دارند.

وی گفت: قدرت جریان‌هایی که بتوانند به این اپیدمی جدید (ویروس دلتا) دامن بزنند نسبت به جریان‌هایی که می‌توانند در برابر این ویروس مقاومت کنند، بیشتر است.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسیناسیون افراد بالای 70 سال در استان کرمان را یکی از نقاط قوت استان دانست و در ادامه پیش بینی کرد: با توجه به نقاط قوت و ضعف، قطعا این پیک در تیرماه در استان کرمان فروکش نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تجهیز بیمارستان‌های استان در سویه‌های قبلی لذا فعلا از نظر تجهیزات وضعیت مناسبی داریم اما همواره با کمبود نیروی پرستاری روبه رو بوده‌ایم.

نخعی درباره اینکه چرا ایران چند نوع واکسن کرونا ساخته و آیا بهتر نبود با یکدیگر متحد می شدند و یک واکسن قوی می‌ساختند؟ گفت: با توجه به اینکه متدلوژی‌های ساخت این واکسن‌ها متفاوت است و باید دید که در بازار کدامشان مورد مقبولیت مردم و اثربخشی بیشتری دارد لذا اگر متدلوژی‌های ساخت آنها یکسان بود بله باید با یکدیگر متحد می‌شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)