کد خبر: ۴۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به قرارگیری ۱۰ شهرستان بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، ریگان، زرند، شهربابک، فاریاب، کهنوج و نرماشیر در وضعیت نارنجی پرخطر و چهار شهرستان انار، راور، فهرج و کوهبنان در وضعیت زرد هشدار اشاره کرد و افزود: تغییر رنگ استان، دلالت بر هجوم ویروس از مرز استانهای شرقی و جنوبی همجوار دارد و ما وظیفه داریم با کمک مردم شرایط را کنترل کنیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام وضعیت جدید رنگ‌بندی کرونایی استان کرمان عنوان کرد: استان درگیر شیوع بیماری کروناویروس شده و در این هفته ۹ شهرستان کرمان، عنبرآباد، ارزوئیه، قلعه‌گنج، رفسنجان، سیرجان، بم، رودبار جنوب و منوجان در بسیار پرخطر قرمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق بصیری امروز ۹ تیرماه همچنین به قرارگیری ۱۰ شهرستان بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، ریگان، زرند، شهربابک، فاریاب، کهنوج و نرماشیر در وضعیت نارنجی پرخطر و چهار شهرستان انار، راور، فهرج و کوهبنان در وضعیت زرد هشدار اشاره کرد و افزود: تغییر رنگ استان، دلالت بر هجوم ویروس از مرز استانهای شرقی و جنوبی همجوار دارد و ما وظیفه داریم با کمک مردم شرایط را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: براساس طرح جامع محدودیت‌های هوشمند در مناطق زرد گروه مشاغل چهار تعطیل هستند و دورکاری کارمندان در ادارات ارائه دهنده خدمات غیرضرور به صورت یک سوم خواهد بود و ادارات خدمات ضروری تماما باید حضور داشته باشند.

بصیری گفت: در مناطق نارنجی گروه مشاغل سه و چهار تعطیل هستند و دورکاری در ادارات عادی به شکل یک دوم و ادارات خدمات‌رسان ضروری به شکل یک سوم باید اعمال گردد.

وی افزود: در مناطق قرمز که شهر کرمان نیز شامل آن می‌شود، همه مشاغل به غیر از گروه یک تعطیل هستند و دورکاری ادارات خدمات غیرضرور به صورت دو سوم و ادارات ضروری به صورت یک دوم اجرایی میشود.

بصیری افزود: فهرست ادارات ضروری و خدمات‌رسان مشخص است اما اگر در جایی ابهامی وجود دارد، مدیران مربوطه می‌توانند با هماهنگی ستاد کرونا تعیین تکلیف کنند.

وی در خصوص ممنوعیت تردد خودروها بیان کرد: ورود خودروهای غیر بومی به مناطق نارنجی و قرمز ممنوع است. برای خروج خودروها صراحتا ممنوعیتی نداریم، اما از ورود آنها به شهرهای نارجی و قرمز جلوگیری می‌شود.

بصیری عنوان کرد: جرائم برای ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز در هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و منع تردد در تمام شهرها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان برقرار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برای برگزاری تجمعات فرهنگی، اجتماعی و سیمنارها کاملا محدودیت اعمال می‌شود.

وی افزود: در خصوص اصناف و بازاری‌ها در کمیته اقتصادی ستاد کرونای استان تمهیدی اندیشیده شده که برخی از مشاغل گروه دو که تجمعی ندارند و ضرورت برای فعالیت آنها وجود دارد تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر اجازه فعالیت دارنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)