کد خبر: ۴۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اضافه کرد: معادن کشور و این استان بهره وری لازم را ندارد زیرا دنیا چندبار از حوزه های مختلف معدنی درآمدزایی می کند و ما هنوز پهنه های خود را کشف نکردیم و خام فروشی می کنیم.

استاندار کرمان گفت: در صورتی که دولت کار نظارتی خود را با فعالیت تخصصی تشکل‌ها و انجمن‌ها ترکیب کند، کشور به سرعت تغییر و پیشرفت می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در دیدار رییس و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با وی در محل دفتر استاندار با اشاره به هماهنگی بین دولت و مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل تیم تخصصی موجب توسعه صنایع و معادن می شود لذا اگر بخواهیم کشور را فنی و اجرایی مدیریت کنیم، بهترین راه استفاده از ظرفیت تشکل های بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: تشکل ها به علت رقابت با یکدیگر هزینه تولید را کاهش می دهند و مجبور به همراهی با تکنولوژی و دانش روز می شوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها به نحوی ایجاد شده که هزینه تولید حمل و نقل کشور چین نسبت به ما بسیار ارزان تر است گفت: برخی کشورها با دانش روی سرباره زغال سنگ چندین برابر فروش ما درآمدزایی می کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه رویکرد صنعت و معدن باید بر مبنای دانش روز باشد نه دانشی که اکنون استفاده می شود تصریح کرد: اگر بنا باشد با تکنولوژی امروز دنیا کار کنیم عقب می مانیم، دانش بنیان بودن یعنی درنوردیدن مرز امروز و دیدن ۲۰ تا ۳۰ سال آینده.

وی عنوان کرد: در این صورت اگر رابطه اقتصادی ما با دنیا برقرار شود از تکنولوژی ما چیزی باقی نمی ماند لذا مدیران حوزه صنعت و معدن باید فهمی صحیح از سیستم نوآوری داشته باشند و فرصت ها و لحظه ها را در نظام اداری باید شکار کرد.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از اقدامات انجام شده و پیگیری کارها گفت: تمام بخش ها و فعالیت‌های حوزه صنعت و معدن با اهمیت و از مشاغل توسعه ساز استان کرمان و کشور محسوب می شود و امیدواریم هماهنگی این دوره بین دولت و مجلس شورای اسلامی موجب تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شود که هرکدام از بخش های آن حوزه هایی مهمی هستند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه های کلیدی با هدف کوچک سازی دولت ترکیب شده اند افزود: تجارت نیاز به ساماندهی جدی دارد و بسیاری از مسائل کشور در حوزه تامین، توزیع و تولید و واردات و صادرات مشکل دارد و به این دلیل است که تمرکز کلی و تعیین راهبرد برای آن وجود ندارد.

استاندار کرمان بیان داشت: کارهای بسیاری در حوزه های صنعت و معدن کشور و استان کرمان انجام شده اما در جاهایی که دولت و شرکت های بزرگ کار می کنند در واقع آورده آن برای کشور بیش از اینکه مدیون فن و تکنولوژی دنیا باشد، مدیون معادن غنی ما است.

معادن بهره وری لازم را ندارند

وی اضافه کرد: معادن کشور و این استان بهره وری لازم را ندارد زیرا دنیا چندبار از حوزه های مختلف معدنی درآمدزایی می کند و ما هنوز پهنه های خود را کشف نکردیم و خام فروشی می کنیم.

زینی وند یادآور شد: نحوه واگذاری توسط شرکت های خصولتی معادن را قفل کرده و در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدگاه های خوبی در این حوزه دارد که امیدواریم مدیریت ایشان ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: انجمن ها و تشکل های غیردولتی با رویکرد اعتماد دولت بهتر می توانند در حوزه بهره وری معادن کار کنند.

وی با اشاره به پیچیدگی نظام اداری گفت: در رابطه با واگذاری و تمرکززدایی اقدامات خوبی انجام شده اما تا شفاف سازی و سیستم محور کردن امور (به جای فرد محوری) راه بسیاری باقی مانده که امیدواریم در این دولت روی آن کار شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)