کد خبر: ۴۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی ملی مقابله با کرونا:
سخنگوی ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ویروس کرونا دلتا در کل کشور در حال چرخ است، از آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد ۶۸ سال به بالا از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

چرخش کرونا دلتا در کل کشور/تزریق واکسن به ۶۸ سال به بالا از دوشنبه

سخنگوی ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ویروس کرونا دلتا در کل کشور در حال چرخ است، از آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد ۶۸ سال به بالا از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه برزیل بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر دلتا کرونا را دارد، گفت: هند، اندونزی و روسیه نیز بیشترین درگیری را در ابتلا به کرونا دارند و در ایران نیز در استان‌های مختلف رد پای ویروس دلتا کرونا وجود دارد و با قدرت بالا سرایت می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر نارنجی و ۱۱۹ شهر زرد قرار دارند و بیشترین شهر‌های درگیر کرونا در استان‌های کرمان ۱۶ شهر، فارس ۱۳ شهر، تهران ۱۳ شهر، مازندران ۱۳ شهر، هرمزگان ۱۲ شهر، سیستان و بلوچستان ۱۰ شهر، بوشهر هشت شهر، یزد هشت شهر، گلستان، گیلان و اصفهان پنج تا ۶ شهر و برخی از استان‌ها نیز یک یا ۲ شهر هستند.
رییسی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون به ۶۶ درصد رسیده و بسییار جای تاسف دارد و اگر رعایت این پروتکل‌های به ۸۵ درصد نرسد، اقدامات برای مقابله با کرونا کار ساز نخواهد بود، نه تنها شاهد افزایش پروتکل‌های بهداشتی نیسیتم بلکه هر روز نیز پایین می‌آید.
وی تصریح کرد: عادی انگاری و ساده انگاری در جامعه زیاد شده، مردم کمتر ماسک می‌زنند و تجمع افراد بیشتر است در حالیکه از افراد جامعه می‌خواهیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
رییسی تاکید کرد: موضوعاتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید شد آن است که مردم از حضور در تجمعاتی که بیشترین شانس انتقال ویروس کرونا را دارند باید پرهیز کنند و در شهر‌های قرمز این مراکز تعطیل شوند، اصناف، نیروی انتظامی و وزارت کشور باید نظارت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: رستورانها، قهوه خانه ها، تالار‌های پذیرایی، سینماها، پاساژها، استخر‌های سرپوشیده و نمایشگاه‌های عمومی که در فضا‌های سربسته هستند به شدت باعث انتقال بیماری کرونا می‌شوند و نظارت و کنترل بر این مراکز ضروری بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
معاون وزیر بهداشت گفت: کنترل مرز‌ها نیز از موضوعات مهم ستاد ملی مقابله با کرونا بود که مرز‌های شرقی و گذرگاه‌های که خیلی رسمی نیستند باید بیشتر کنترل شوند و اکنون حجم مهاجران بویژه از افغانستان زیاد می‌شود باید کنترل و دقت بیشتری در این مرز‌ها انجام شود.
رییسی ادامه داد: در مورد نظارت بر مرز‌ها آبی نیز طی دو هفته گذشته ۲۶ کشتی و شناور که از کشور‌های برزیل، آلمان، مالزی، عراق و ... بودند نظارت شده و ۶۵ نفر از افراد این کشتی‌ها ابتلا به ویروس کرونا مثبت داشتند و ابزوله شده و اقداماتی مراقبتی بری آن‌ها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید شایعات در مورد قطعی برق در سی سی یو، آی سی یو، اورژانس را کنار بگذاریم در بیمارستان‌ها از برق اضطراری استفاده می‌شود و این موضوع که در اتاق عمل برق قطع می‌شود، شایعه بوده و نباید برای مردم تشویش ایجاد شود.
رییسی گفت: قطعی برق در بیمارستان‌ها به هیچ وجه درست نبوده و اینکه بیماران در این مکان‌ها خفه می‌شوند اشتباه است. ما مدیریت حوزه سلامت را بر عهده داریم و تاکنون مشکلی بوجود نیامده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: به همه مردم قول می‌دهیم واکسن‌هایی که از کشوری بارگیری می‌شود و تا زمانی که به دورترین نقطه روستا می‌رسد زنجیره سرد را طی کرده و ربطی به قطعی برق ندارد و تاکنون برای واکسن‌ها مشکلی بوجود نیامده است.
رییسی اظهار داشت: نباید با اخبار منفی اضطراب را در مردم ایجاد شود.
وی با بیان اینکه از این هفته روند واکسیناسیون بهتر می‌شود، افزود: میزان قابل توجهی واکسن به دست ما رسیده و این هفته هم می‌رسدو سرعت واکسیناسیون افزایش می‌یابد.
رییسی اظهار داشت: از روز دوشنبه واکسیناسیون ۶۸ سال به بالا انجام می‌شود و به افراد واجد شرایط پیامک ارسال خواهد شد، از مردم می‌خواهیم بدون نوبت دهی مراجعه نکنند و حتی این موضوع که ساعات اولیه صبح اسم نویسی روی کاغذ در مراکز مربوطه انجام می‌شود، کذب است.
رییسی خاطرنشان کرد: یکسری کندی‌ها در تامین واکسن داشتیم که با ورود واکسن‌های جدید و تولید داخل جبران می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ مرکز تجمیع در تهران ایجاد شده، گفت: فیلم‌ها و عکس‌هایی که از شلوغی برای تزریق واکسن بود، مربوط به تهران است که بدون نوبت مراجعه کرده بودند و از مردم می‌خواهیم فقط با ارسال پیامک به آن‌ها برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)