کد خبر: ۴۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان درباره نحوه اجرای زائرسرا نیز تاکید کرد: ساختار اجرا، طراحی و تصمیم گیری یک کارگروهی که نماینده هیات امنا است باید تایید کند همچنین درباره طراحی نیز معاونت عمرانی تصمیم گیری کند و جایی را درست کنیم که ۱۲ ماه سال افراد آنجا باشند و کرمانی ها مجموعه ای داشته باشند و با چشم انداز توسعه بزرگ ببینیم.

استاندار کرمان گفت: درصدد احداث زائرسرایی مجهز و آبرومندانه در خوزستان هستیم تا به زائران اربعین، راهیان نور و عتبات عالیات این استان خدمت رسانی کند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در دومین نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ افزود: زائرسرا باید در شان استان کرمان و سپاه باشد همچنین هویت مستقلی هم در درون مجموعه سپاه داشته باشد.

وی اظهار داشت: قاعدتا آنچه که باید بر سیاست گذاری حاکم باشد هیات امنایی زیر نظر ستاد اربعین استان است تا به غیر از اربعین در بحث راهیان نور نیز در اختیار کرمان باشد.

این مسئول تصریح کرد: اگر یک ماه اربعین را فاکتور بگیریم در طول سال زائر کربلا و راهیان نور می رود و این مجموعه برای راحتی و رفاه کرمانی هاست و دیدگاه توسعه ای دارد، به این دلیل در مجموعه سپاه این زائرسرا را احداث کردیم تا در مورد مسائل امنیتی زیرساخت هایمان آماده باشد.

استاندار کرمان درباره نحوه اجرای زائرسرا نیز تاکید کرد: ساختار اجرا، طراحی و تصمیم گیری یک کارگروهی که نماینده هیات امنا است باید تایید کند همچنین درباره طراحی نیز معاونت عمرانی تصمیم گیری کند و جایی را درست کنیم که ۱۲ ماه سال افراد آنجا باشند و کرمانی ها مجموعه ای داشته باشند و با چشم انداز توسعه بزرگ ببینیم.

اعزام زائر به عتبات عالیات انجام می شود

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز گفت: براساس هماهنگی های وزارت امور خارجه کشورمان و وزارت بهداشت عراق، به این نتیجه رسیدند به صورت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی اعزام زائر به عتبات عالیات را داشته باشیم.

محمود عرب نژاد با اشاره به پیگیری های سازمان حج و زیارت افزود: در آینده نزدیک ثبت نام برای اعزام زائران اربعین به صورت محدود انجام می‌شود که این اعزام ها همه به شرط انجام تست کرونا در ایران و کنترل در عراق است و در صورتی که اعزام برای روز عرفه قطعی شود، به صورت هوایی خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: در صورتی که اعزام زائران در اربعین قطعی شود، زمینی هم اعزام داریم اما وضعیت کرونا مشخص نیست و در مجموع در همه موارد اعزام به عتبات، از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی اعزام نداریم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر پرواز از عراق به ایران و برعکس برقرار است بیان کرد: برای اعزام زائر در عرفه امیدواریم موضوع قطعی و به زودی ثبت نام انجام شود و برای سفرها، اعزام هوایی زائر از تهران و مشهد است و پیشنهاد دادیم از کرمان، یزد، اصفهان و شیراز نیز هفتگی پروازهایی صورت بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)