کد خبر: ۴۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در گفت‌و‌گوی گفتارنو با فرمانداران بافت و زرند عنوان شد
فرماندار بافت گفت: متاسفانه یک خودرو پژو با ۵ سرنشین در سیلاب گرفتار شدند که سیلاب آن‌ها را با خود برد که از شب گذشته با هماهنگی که با نیروهای هلال احمر داشتیم آنها وارد منطقه شدند و تاکنون جسد ۳ فرد از ۵ مورد مفقود شده را پیدا کردند ضمن این که کار تجسس برای یافتن ۲ فرد باقیمانده همچنان ادامه دارد.

فرماندار بافت در خصوص سیل روز گذشته این شهرستان بیان داشت: دیروز بین ساعت ۵ تا ۶ بعداز ظهر شاهد بارندگی شدید در شهرستان بافت بودیم که موجب شده تا روان آب‌ها در یک جا تجمیع شوند و از روی پل ورودی روستای کیسکان وارد جاده شد.

مجید زنداقطاعی در تشریح این خبر به خبرنگار گفتارنو گفت: حجم سیلاب به حدی بود که بخشی از آن وارد منازل شده و باعث خساراتی گردید و بر طبق برآورد انجام شده حدود ۲۰۰ منزل مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: با توجه به هجوم یکباره سیل سه خودرو در این سیلاب گرفتار شدند که با اقدام به موقع یکی از خودروها با سرنشینان خود نجات پیدا کرد همچنین راننده نیسان گرفتار در سیلاب هم خود را نجات داد اما خودروی وی را آب با خود برد.

زنداقطاعی تصریح کرد: متاسفانه یک خودرو پژو با ۵ سرنشین در سیلاب گرفتار شدند که سیلاب آن‌ها را با خود برد که از شب گذشته با هماهنگی که با نیروهای هلال احمر داشتیم آنها وارد منطقه شدند و تاکنون جسد ۳ فرد از ۵ مورد مفقود شده را پیدا کردند ضمن این که کار تجسس برای یافتن ۲ فرد باقیمانده همچنان ادامه دارد.

فرماندار بافت گفت: بر اثر سیلاب محور رابر_بافت به مدت یکساعت مسدود بود که با کمک عوامل راهداری بازگشایی شد و فعلا در شرایط مناسبی قرار داریم ضمن این که تیم‌های ارزیاب در همه حوزه‌ها از جمله بنیاد مسکن، کشاورزی، آب، برق و ... برای بحث ارزیابی خسارات در منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر به جهت کمک به مردم سیل زده در منطقه حضور دارند و کار امدادرسانی به مردم از دیشب تاکنون ادامه دارد.

زنداقطاعی در پاسخ به این که آیا از قبل هواشناسی در خصوص پدیده سیلابی شدن رودخانه هشدار داده بود و فرمانداری چه اقداماتی در این خصوص انجام داده گفت: بله از قبل این پدیده پیش‌بینی شده بود و اطلاع رسانی شده بود اما به دلیل این که بارش‌ها در این فصل لحظه‌ای است و هواشناسی بین ۷ تا ۸ میلیمتر بارندگی را پیش‌بینی کرده بود ولی شاهد حدود چند برابری بارندگی بودیم.

وی افزود: حجم بارندگی به حدی بود که مردم منطقه را غافلگیر کرد ضمن این که این حجم از بارندگی طی تنها یک ساعت در این منطقه این حجم از خسارت را در پی داشت.

فرماندار بافت خاطرنشان ساخت: در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در بحث زیرساخت‌ها در این منطقه هم دچار مشکلاتی شدیم که قطعی گاز در منطقه میان‌ده کیسکان اتفاق افتاد که با تلاش کارکنان گاز مشکل مرتفع گردید همچنین به یکی دو مورد تیر برق هم خساراتی وارد شد که با اقدام به موقع مشکل حل شد.

وی ادامه‌ داد: بر طبق اعلام و هشدار هواشناسی بارش‌ها امروز هم ادامه دارد که از مردم درخواست می‌شود به هشدارها توجه کنند و طی امروز و فردا از توقف در محل مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

 

سیل در زرند به باغ ها، مزارع و زیرساخت ها آسیب وارد کرد

فرماندار زرند همچنین در تشریح آخرین وضعیت سیل دیروز شهرستان زرند به خبرنگار گفتارنو گفت: با توجه به بارش‌های شدید باران عصر روز گذشته شاهد به راه افتادن سیلاب در این شهرستان بودیم.

علی صادق‌زاده تصریح کرد: در اثر سیلاب دیروز مسیر روستای داهوئیه شهرستان زرند مسدود شده بود که با تلاش کارکنان راهداری مسیر جاده قدیم روستا را باز کردیم و در حال حاضر مسیر باز و تردد جریان دارد.

وی افزود: همچنین کار لایروبی همزمان با بازگشایی مسیر روستا نیز انجام گرفت ضمن این که امروز تیم‌هایی برای مرمت و تعمیر قنات این منطقه که در اثر سیلاب دچار مشکل شده بود تشکیل دادیم.

فرماندار زرند گفت: سیل دیروز عصر به باغات، مزارع و برخی زیرساخت‌ها و همچنین امامزاده خسارت وارد کرده که در حال ارزیابی آن هستیم.

صادق‌زاده یادآور شد: خوشبختانه هیچ خسارت جانی تاکنون گزارش نشده ضمن این که چند نفر در سیل گرفتار شده بودند که با اقدام به موقع نجات پیدا کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)