کد خبر: ۴۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: اکنون هم مشکل ما با بعضی جریانها همین است، عده‌ای به عنوان سکولار، رهبری سیاسی و مرامی را جدا می‌بینند و می‌گویند دین مال آخرت است و به زندگی دنیا کار ندارد. اگر بنا شد مدیریت جامعه دست یک نفر و حلال و حرام دست کسی باشد این دیگر خلاف مبنای پیامبر(ص) است و مردم بدبخت و زندگی تباه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکت امام محمد باقر (ع)، نه اقدام سیاسی و نظامی، که برپایی انقلابی فرهنگی بود.

 سیداحمد علم الهدی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت امام پنجم شیعیان (ع) افزود: آن حضرت به علت انحراف فکری مردم و امت اسلام از جریان سیاست اسلام، اقدام به آن انقلاب فرهنگی کردند.

به نوشته ایرنا، وی ادامه داد: عرصه زندگانی امام باقر(ع) در یک نقطه عطف تاریخ و موقعیت حساسی بود که بنی امیه رو به ضعف و اضمحلال بود و اگر امام پنجم (ع) انقلاب و قیام مسلحانه علیه آنها انجام می‌داد خلافت و قدرت در خط امامت قرار می‌گرفت اما آنحضرت در این جهت کار نکرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر امام باقر(ع) به جای انقلاب فرهنگی، انقلاب سیاسی می‌کرد شاید نتیجه‌ای نمی‌داد و دوباره مردم با تهاجم و فتنه دشمن، فریب می‌خوردند و جریان نابکاری مثل بنی امیه بر سرنوشت امت اسلام مسلط می‌شد.

علم الهدی اظهار داشت: امام باقر(ع) از ضعف بنی امیه استفاده کرد، شاگردانی را پرورش داد و مردم توانستند با جریان امامت آشنا و آگاه شوند و تز اعتراضی در مقابل حکومتهای غاصب شکل گرفت به این عنوان که شیعه معتقد به امامت، رهبر بعد از پیامبر را عین رهبری پیامبر(ص) می دانست که باید رهبر سیاسی، رهبر مرامی هم باشد.

وی گفت: آنچه باعث شد بنی امیه منقرض شود، مساله شیعیان خراسان و افرادی بودند که در این سرزمین دلداده وجود امام باقر(ع) شدند. دستگاه بنی عباس اما عنصر منافق و نابکاری مثل ابومسلم خراسانی ملعون را به راه انداختند و با استفاده از علاقه مردم خراسان به اهل بیت (ع) مردم را گول زده و لشکری فراهم کرد که به اسم حمایت از اهل بیت، با توطئه و فتنه و نفاق جریان قدرت را در اختیار بنی عباس قرار داد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مردم فکر کردند باید اهل بیت(ع) را کمک کنند اما به اصل اعتقادی و تفکر سیاسی و سیره سیاسی که رهبری مرامی و سیاسی باید با هم آمیخته باشد توجه نکردند. اگر بنا شد امروز هم به اصول اسلام و مبانی دینی آشنا نباشیم و بر پایه احساس قدم برداریم، دشمن بهره می‌برد و یک جریان نابکار سیاسی می ‌آید و بر سرنوشت ما مسلط می‌شود.

علم الهدی افزود: پیامبر(ص) امت را تاسیس و مردم را رهبری کرد ، اگر روش او در جامعه پیاده نشود و اگر در جریان قدرت سیاسی، رهبری مرامی امام عصر(عج) را کنار بزنیم، آن حضرت در غیب است و حجت خود را در هر زمان برای ما معرفی کرده است.

وی ادامه داد: مجتهد جامع الشرایط به عنوان جانشین امام زمان(عج) است، اگر اداره امور به دست مجتهد جامع الشرایط قرار گرفت و اداره امور به دست او و تحت نظر او باشد، عدل و در غیر این صورت ظلم و تبعیض حاکم می‌شود.

وی گفت: در طول مدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هر زمان جریان مدیریت نظام در زیر پوشش رهبری قرار گرفت و اوامر و پیشنهاد او در جامعه اجرا شد مشکلات مردم حل شد ولی هر زمان مردم با اراده خود جریانی به وجود آوردند که سیاست مقابل رهبری را در پیش گرفت، تنگی معیشت، سقوط اقتصاد و وضعیت نابسامان ایجاد شد. رهبری سیاسی و مرامی باید آمیخته باشد و اگر چنین نشد نتیجه آن عاشورا و کربلا خواهد بود.

امام جمعه مشهد افزود: اکنون هم مشکل ما با بعضی جریانها همین است، عده‌ای به عنوان سکولار، رهبری سیاسی و مرامی را جدا می‌بینند و می‌گویند دین مال آخرت است و به زندگی دنیا کار ندارد. اگر بنا شد مدیریت جامعه دست یک نفر و حلال و حرام دست کسی باشد این دیگر خلاف مبنای پیامبر(ص) است و مردم بدبخت و زندگی تباه می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)