کد خبر: ۴۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بقاع متبرکه کشور باید رئیس‌جمهوری منتخب را کمک کنند، تصریح کرد: محرم پیش‌رو، محرمی است که می‌تواند برای جمهوری اسلامی و دولت جدید، یک سرفصل جدیدی باشد؛ هیئات مذهبی در آینده کانون‌های سیاسی کشور می‌شوند.

رئیس سازمان اوقاف: بقاع متبرکه باید رئیسی را کمک کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بقاع متبرکه کشور باید رئیس‌جمهوری منتخب را کمک کنند، تصریح کرد: محرم پیش‌رو، محرمی است که می‌تواند برای جمهوری اسلامی و دولت جدید، یک سرفصل جدیدی باشد؛ هیئات مذهبی در آینده کانون‌های سیاسی کشور می‌شوند.

به گزارش «انتخاب»، جلسه «استقرار هیئات مذهبی در بقاع متبرکه» روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران کل معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیران کل و معاونین فرهنگی استان‌ها و مسئولین هیئات مذهبی مستقر در بقاع متبرکه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

افزایش هیات های بقاع متبرکه از ۴۳۰ به ۸۰۰
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه با بیان اینکه اکنون ۴۳۰ هیئت در بقاع متبرکه سراسر کشور مستقر شده‌اند که توقع داریم در سال جاری این تعداد به ۸۰۰ هیئت برسد، اظهار کرد: مسئولین و مدیران امامزادگان و بقاع متبرکه باید هیئات مذهبی منطقه را به‌سمت امامزادگان دعوت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی در منطقه پیرامونی بقعه ایجاد شود.

افراد با زاویه سیاسی را در هیئات بقاع متبرکه نمی‌پذیریم
خاموشی با تاکید بر اینکه ما هیئات مذهبی را پاس می‌داریم و در استقرار هیئات مذهبی در بقاع متبرکه دنبال افرادی که زاویه سیاسی خاصی دارند، نیستیم و این افراد را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: از هیئات مذهبی تقاضا داریم تا با یکدیگر دچار اختلاف نشوند و خالصانه و خاضعانه مطیع ولی فقیه باشند و در جهت تقویت شئون ولی فقیه حرکت کنند.

نحوه برگزاری مراسم مذهبی در بقاع متبرکه
وی درخصوص نحوه برگزاری مراسم های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: حتماً در شروع مراسم های مذهبی یک قرائت قرآن زیبا را داشته باشید؛ همچنین برگزاری حلقه‌های قرآنی، جلسات تفسیر هفتگی و توسعه کار مشاوره‌ای به‌صورت تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مهم خواندن زیباسازی سمعی‏ بصری در بقاع متبرکه، افزود: پخش نواهای زیبا در بقاع متبرکه مثل اذان، ادعیه، مناجات و ... مخاطب را جذب می‌کند؛ ضمناً از ظرفیت فضای مجازی برای تمام برنامه‌های هیئات استانی استفاده شود.

هیئات مذهبی در آینده کانون‌های سیاسی کشور می‌شوند
خاموشی با بیان اینکه بقاع متبرکه کشور باید رئیس‌جمهوری منتخب را کمک کنند، تصریح کرد: محرم پیش‌رو، محرمی است که می‌تواند برای جمهوری اسلامی و دولت جدید، یک سرفصل جدیدی باشد؛ هیئات مذهبی در آینده کانون‌های سیاسی کشور می‌شوند.

از فضای با امامزادگان در شرایط محدودیت‌های کرونایی استفاده شود
وی با اشاره به احتمال باقی ماندن محدودیت‌های کرونایی، تاکید کرد: باید از فضای باز امامزادگان استفاده شود؛ همچنین استیج مراسم ها برپا و مراسمات باشکوه برگزار شود؛ این یک وظیفه محوری برای مدیران کل استان‌ها است که مراسم ها را به بهترین نحو برگزار کنند و ان‌شاءالله محرم ۱۴۰۰ پرچم امام حسین(ع) بیش از پیش در امامزادگان بالا می‌رود.

رسانه‌ها مراسم های مذهبی در امامزادگان را منعکس کنند
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: رسانه‌ها هم باید مراسمهای مذهبی در امامزادگان را به‌خوبی منعکس کنند.

پرچم کمک به مردم در سازمان اوقاف بالا است
خاموشی با تاکید بر اینکه جریان کرونا بهانه‌ای شد که در کنار فعالیت فرهنگی، خدمات اجتماعی ادامه پیدا کند و سفره مردم را فراموش نکنیم، خاطرنشان کرد: پرچمِ کمک به مردم و خدمات اجتماعی در درون سازمان اوقاف بالا رفته و این نباید کمرنگ شود.

بقاع متبرکه باید در نقاط آسیب‌زا کمک حال مردم باشند
وی با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که کمک به مردم ولو اندک، انجام شود، یادآور شد: محیط پیرامونی بقعه متبرکه بسیار مهم بوده و این نقطه هدف است؛ بقاع متبرکه باید در نقاط آسیب‌زا کمک حال مردم باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)