کد خبر: ۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان کپرزدایی را یکی از سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته دانست و خاطر نشان کرد: گروهی خیال می‌کردند با کپرزادیی می توانند فقرزدایی کنند در حالی که با این کار فرهنگ سلحشوری را از عشایر غیور گرفتند.
 استاندار کرمان کپرزدایی را یکی از سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته دانست و خاطر نشان کرد: گروهی خیال می‌کردند با کپرزادیی می توانند فقرزدایی کنند در حالی که با این کار فرهنگ سلحشوری را از عشایر غیور گرفتند.

به گزارش گفتارنو علیرضا رزم حسینی با تاکید براینکه نظام طایفه ای نباید در جنوب استان آسیب ببیند بلکه باید تقویت شود، گفت: قلعه گنج با نظام طایفه ای می‌تواند به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.

وی در نشست کارشناسی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد افزود: ما به دنبال بازسازی قلعه گنج نیستیم بلکه مصمم هستیم در این شهرستان تمدن ایرانی- اسلامی را بوجود آورده و آن را به الگوی جهانی تبدیل کنیم.

استاندار کرمان کپرزدایی را یکی از سیاست‌های غلط دولتهای گذشته دانست و خاطر نشان کرد: گروهی خیال می‌کردند با کپرزادیی می توانند فقرزدایی کنند در حالی که با این کار فرهنگ سلحشوری را از عشایر غیور گرفتند.

وی یادآور شد: زندگی در کپر یعنی هم زیستی با محیط و طبیعت لذا باید به عشایر ثابت کنیم که کپر جزوی از فرهنگ آنان است.

رزم حسینی با تاکید براینکه نباید در ساخت تمدن جدید قلعه گنج محافظه کاری صورت بگیرد، گفت: ساخت قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کاری دولتی نیست بلکه جهادی است لذا مصمم هستیم تاریخ این شهرستان را از نو بنویسیم.

وی افزود: بنیاد مستضعفین باید در شهرستان قلعه گنج، سرمایه تولید نماید البته باید توجه داشت که نباید به این شهرستان به دید امدادی نگاه کرد زیرا این بزرگ ترین خیانت به مردم است.

رزم حسینی رفع فقر  فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از مهم ترین اهداف انتخاب قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: شهرستان قلعه گنج با وجود معادن و ظرفیت هایی که دارد، به عنوان شهرستانی مستقل ساخته خواهد شد و با این کار شاهد فصل جدیدی در این منطقه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نباید گذاشت الگوی توسعه در شهرستان قلعه گنج که با نظارت و حمایت بنیاد مستضعفان در حال انجام است، در سیاست ذوب شود لذا در انتخاب مدیران باید از افراد باتجربه و مجاهد استفاده شود.

استاندار کرمان گفت: زمان برای عملیاتی کردن الگوی توسعه در شهرستان قلعه گنج بسیار محدود است لذا الگوی توسعه باید هرچه زودتر در این شهرستان کار خود را آغاز نماید، زیرا وهابیت برنامه ها و تبلیغات خود را  در منطقه آغاز نموده و از فقر فرهنگی مردم بر علیه شیعه و سنی استفاده می کند.

رزم حسینی با تاکید براینکه جلوی افراطیونی که در مناطق جنوبی استان کرمان مردم را بر علیه شیعه و سنی تحریک می کنند، خواهیم ایستاد،  خاطر نشان کرد: وحدت بین شیعه و سنی با توپ و تانک محقق نخواهد شد بلکه وحدت با ایجاد کارخانه، اشتغالزایی و اقتصادی پایدار بوجود می آید. 

وی با اشاره به اینکه نظام نامه شهر قلعه گنج باید تهیه و تنظیم شود، افزود: مرز فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنوب استان کرمان باید در اختیار طرح گوی توسعه قرار گیرد.

استاندار کرمان از دو شناسنامه ای شدن اهالی قلعه گنج خبر داد و یادآور شد: برای اهالی شهرستان قلعه گنج به غیر شناسنامه دولتی، شناسنامه دیگری تحت عنوان قلعه گنجی اصیل صادر خواهد شد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه توسعه دستوری نیست بلکه امری مشارکتی است، خاطر نشان کرد: سند شهرستان قلعه گنج در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان به صورت رسمی به بنیاد مستضعفان کشور به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی واگذار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته و مطالعات انجام شده طرح مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)