کد خبر: ۴۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان تاکید کرد: تخریب پایه‌های نظام، دروغ‌سازی و تشویش اذهان عمومی در جریان آرامستان بهشت کریمان جرمی مسلم بود و حتما دستگاه قضا باید برخورد کند و نتیجه آن به اطلاع عموم رسانده شود.

استاندار کرمان: دستگاه قضا با دروغ‌سازان در موضوع آرامستان برخورد کند
استاندار کرمان تاکید کرد: تخریب پایه‌های نظام، دروغ‌سازی و تشویش اذهان عمومی در جریان آرامستان بهشت کریمان جرمی مسلم بود و حتما دستگاه قضا باید برخورد کند و نتیجه آن به اطلاع عموم رسانده شود.
به گزارش ایرنا علی زینی وند روز چهارشنبه در مراسم افتتاح آرامستان جدید شهر کرمان با عنوان بهشت کریمان با اشاره به حاشیه‌های فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در خصوص جنگل دست‌کاشت قائم و آرامستان خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌های پرتعداد ما و قلم‌بدستان، اجازه ندهند به خدمات صورت گرفته اجحاف شود و خدمت را وارونه جلوه دهند.
وی گفت: این چه رسم ناجوانمردانه‌ای است که بدون اطلاع در جایی که خدمت شده بتازید.
استاندار کرمان در تشریح موضوع ادامه داد: سند زمین متعلق به ارتش بوده و باید سلسله مراتبی برای شروع عملیات طی می‌شده است، اسفند ماه سال قبل دستور و مجوز لازم گرفته شد در حالی که با همکاری ارتش از قبل شهرداری کار را آغاز کرده و پروژه آماده افتتاح شد.
زینی‌وند گفت: همیشه گفته‌ام که رسانه‌ها از مدیران انتقاد کنند، اما تخریب نکنند.
وی ضمن تقدیر از همکاری‌های اثربخش شهرداری و ارتش در اجرای سریع آرامستان بهشت کریمان گفت: در روال عادی مراتب اداری این پروژه حداقل سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسید، اما با همکاری شهرداری تسریع شد.
استاندار کرمان در ادامه شروع به کار دولت سیزدهم و ریاست جمهوری آیت الله رئیسی را تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد: در فضایی که هماهنگی بیشتری بین ارکان تصمیم گیری کشور وجود دارد، بتواند روند اداره کشور و کاهش سختی‌هایی که بر جامعه مترتب است، توفیق بیشتری حاصل شود که این چشم‌انداز به حول و قوه الهی وجود دارد.
وی ادامه داد: باعث افتخار است که به برکت خون شهیدان و سال‌ها مرارت و سختی در تاریخ پر فراز و نشیب ایران و به ویژه در چهار دهه انقلاب، نظام جمهوری اسلامی به حدی از بلوغ، توسعه و تثبیت در ساختار‌های رسمی و قانونی رسیده که مدل حکمرانی و جابه جایی قدرت که در خیلی کشور‌های مدعی دمکراسی چالشی عمیق است، شاهد الگوی اخلاق‌مدارانه مبتنی بر تعالیم اسلامی در شان جمهوری اسلامی هستیم.
استاندار کرمان افزود: اینکه در پایان هشت ساله، دولت‌ها که قدرت را تحویل می‌دهند گرایش‌های متفاوتی را شاهدیم از ویژگی مردم سالاری در جمهوری اسلامی است.
استاندار کرمان همچنین به آغاز به کار شورا‌های جدید پرداخت و شورا‌ها را ساختار‌های مهم مردمی در مدیریت شهری و روستایی دانست.
زینی‌وند ادامه داد: در کلان شهری مانند کرمان و چشم اندازی که برای آینده آن انتظار می‌رود، باید تلاش شود ساختار، تمدن و همه جوانب آن در جایگاه اصلی و نگاه عرصه‌های ملی و جهانی به آن برسد، لذا پروژه‌های توسعه‌ای با چشم اندازه ۵۰ تا ۱۰۰ ساله دیده شود که در آرامستان بهشت کریمان این مهم دیده می‌شود.
آرامستان بهشت کریمان امروز با ۶۱۰ هکتار وسعت و امکان جانمایی ۱۰۰ هزار قبر افتتاح شد.
دو هفته پیش قرار بود این آرامستان افتتاح شود که باوجود اطلاع رسانی قبلی افتتاح نشد و این موضوع پس از آنکه شهرداری اعلام کرد آرامستان قدیم جای دفن ندارد، با نحوه دفن اموات در حفر کانالی طولی در آرامستان قبلی در حاشیه کوه قائم خبرساز شده بود.
نحوه دفن اموات در این کانال به شکل طولی در کنار یکدیگر، و انتشار عکسی از آن و نیز ادعای تخریب درختان جنگل دست کاشت در آرامستان قدیم، در رسانه‌های استان و کشور بازتاب وسیعی داشت و برخی مدعی دفن اموات در گور‌های جمعی شده بودند که مسئولان متولی این موضوع را تکذیب و اعلام کردند که به علت نداشتن فضای دفن در آرامستان قدیم و با هدف صیانت از درختان جنگل دست کاشت، تا افتتاح آرامستان جدید مجبور به دفن به آن شکل در نزدیکی کوه در جوار قبرستانی قدیمی که پیکر چند کوهنورد در آن دفن بوده، شده اند.
بخشی از زمین آرامستان جدید متعلق به ارتش بوده که طی روز‌های اخیر و به دنبال برگزاری جلسات شورای تامین استان، مشکلات حقوقی و اداری واگذاری و نیز ایفای تعهدات متقابل به این نهاد حل و زمینه افتتاح آرامستان جدید فراهم شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)