کد خبر: ۴۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
روزهای سیاه کرونایی در کرمان ادامه دارد و کرونا در قله پیک پنجم خود در سایه بی‌توجهی و ساده انگاری‌های بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد.

ادامه روزهای سیاه کرونایی در کرمان/ کرونا جان 17 کرمانی دیگر را گرفت

روزهای سیاه کرونایی در کرمان ادامه دارد و کرونا در قله پیک پنجم خود در سایه بی‌توجهی و ساده انگاری‌های بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، بیمارستان‌های استان کرمان در شرایطی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند که با تمام ظرفیت در حال کار هستند و تمام ظرفیت و مکان‌های موجود را پای کار آورده و ظرفیت‌سازی کردند تا بتوانند پاسخگوی تعداد بیشتر بیماران باشند؛ در برخی از بیمارستان‌ها حتی سالن اجتماعات را تخلیه کرده و داخل آن تخت قرار داده‌اند و در این شرایط کارشناسان براین باورند که اگر این روند ادامه یابد نیمه دوم مرداد ماه شرایط بسیار بحرانی‌تر از گذشته خواهد شد.
قریب ۱۸ ماه مبارزه نفس‌گیر کادر درمان با ویروس کرونا به پیک موج پنجم رسیده و در این روز‌ها سخت و سیاه کرونایی این دلتا ویروس است که در سایه بی‌توجهی و ساده انگاری‌های مردم و مسئولان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد.
بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۱۹ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز و فوق‌قرمز کرونایی قرار دارند که از این تعداد ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت فوق قرمز هستند، سه شهر در وضعیت نارنجی و تنها یک شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
ممنوعیت صدور هرگونه مجوز تردد به استان خراسان رضوی
در این شرایط محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به نامه معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: به دلیل شیوع گسترده گونه دلتای بیماری کرونا در اکثر شهر‌های استان خراسان رضوی و روند رو به افزایش آن، ضمن تشدید نظارت بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در طرح جامع مدیریت هوشمند، به مدت دو هفته از تاریخ ۱۳ مرداد ماه جاری، صدور هرگونه مجوز تردد (به غیر از موارد درمانی و اضطراری) برای ورود به استان خراسان رضوی و یا خروج از استان ممنوع است.
وی افزود: این تصمیم برای جلوگیری از تشدید بیماری به واسطه ورود زائران و مسافران از نقاط مختلف کشور به استان خراسان رضوی اتخاذ شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ضمن تشدید نظارت بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در طرح جامع مدیریت هوشمند، سفر اتباع خارجی نیز به مدت دو هفته به مشهد ممنوع است.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا در تاریخ ۱۹ تیرماه، به عنوان تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز، نسبت به تشدید بازرسی و نظارت دقیق بر هفت گروه شغلی اعلام شده اقدامات لازم معمول می‌شود.
بصیری اضافه کرد: تمهیدات و تدابیر لازم جهت تشدید رعایت دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت سقف تعیین شده در سیستم حمل و نقل عمومی نیز باید اتخاذ شود.
وی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمان به زیر ۴۰ درصد خبر داد و افزود: میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان پایین آمده و از ۷۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده که شاید دلیل آن خستگی مردم باشد.
ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۳ سال در کرمان
حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۴۳ سال در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: متولدین ۱۳۵۷ و قبل از آن در استان کرمان می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام واکسن اقدام کنند.
به گزارش تسنیم، به موجب نامه ۱۳ مرداد ماه نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و بنا به پیگیری‌ها و مذاکرات علی زینی‌وند استاندار کرمان، رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر کمک‌های اعتباری جهت بهبود استاندارد تجهیزات بیمارستان‌های استان، مبلغ ۴۵۰ هزار میلیون ریال به پنج دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ابلاغ شد.
بر این اساس از محل ردیف اعتبارات موضوع ماده (۳۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقرارات مالی دولت، مبلغ ۲۰۰ هزار میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۰ هزار میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۷۰ هزار میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰۰ هزار میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابلاغ شده است.
همچنین از محل اعتبارات موضوع بند (و) تبصره ۵ مبلغ ۴۰ هزار میلیون ریال برای بهبود استاندارد تجهیزات بیمارستان‌ها به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سیرجان ابلاغ شد.
مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۸۹ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۷۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۱۱ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۴۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۰ هزار ۱۵۴ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۰ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۶۷۵ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۴۶۳ هزار و ۳۳۹ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۹۲ هزار و ۷۲۶ مورد است.
نماز جمعه این هفته در ۲۱ نقطه استان کرمان برگزار نمی‌شود
به گزارش تسنیم و براساس اطلاعیه دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان؛ بنا بر آخرین وضعیت اعلام شده و در ادامه همکاری و هماهنگی با ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس منحوس کرونا و هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با محوریت نماینده، ولی فقیه در استان نماز جمعه تاریخ مذکور در ۲۱ شهر از مجموع ۵۶ پایگاه نمازجمعه استان برگزار نمی‌شود.
کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، زرند، کوهبنان، بافت، بردسیر، رودبار، ریگان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، منوجان، نرماشیر، زهکلوت و بروات، شهر‌هایی است که نمازجمعه (۱۵ مرداد) در آن برگزار نمی‌شود، اما در سایر مناطق استان کرمان با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی نمازجمعه برگزار و اقامه خواهد شد.

برچسب ها: کرونا ، کرمان ، گفتار نو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)