کد خبر: ۴۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان تصریح کرد: استان کرمان هنوز به بیمارستان صحرایی احتیاج پیدا نکرده اما هیچ کوتاهی در زمینه کمبود تجهیزات مخصوصا اکسیژن را نمی پذیریم زیرا استان کرمان یکی از تولیدکنندگان دستگاه اکسیژن است.

 استاندار کرمان گفت: رییس جمهور امروز در ستاد ملی کرونا، شرایط فعلی در حوزه اداره مدیریت کرونا را کافی نداستند و اینکه باید اقدامات را از حالت انفعالی به حالت فعال تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا، علی زینی وند ظهر امروز ۱۶ مردادماه در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: استانداران موظف شدند که ظرف دو روز آینده پیشنهادات خود را برای فعال تر شدن مدیریت کرونا ارائه دهند لذا فرمانداران شهرستان ها باید تا ظهر فردا پیشنهادات و کارهایی که برای مقابله با کرونا انجام داده اند به استانداری ارسال کنند.

استاندار کرمان برگزاری مراسم ماه محرم را مهمترین مسئله پیشرو دانست و بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون هیئت های مذهبی استان کرمان پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت و حتی بالاتر از توصیه های بهداشتی رفتار کرده اند.

وی درباره دادن تذکر یا بسته شدن مراکزی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند نیز گفت: برخورد با هیئت ها و مکان هایی که تخلف کرده اند را به سازمان تبلیغات اسلامی استان واگذار می کنیم و پیشنهاد می کنم تا جایی که می توانند دسته روی هیئت های عزاداری ها نیز محدود شود.

زینی وند بیان کرد: برخی گروه های عزداری خارج از قوانین کشور و عرف رسمی رفتار می کنند که سازمان تبلیغات اسلامی استان باید نام آنها را به فرمانداری ها بدهد تا نیروی انتظامی آنها را توجیه کند.

وی با یادآوری مراسم عزاداری محرم در سال های قبل از کرونا، عنوان کرد: همه ما دوست داریم که در هیئت های عزاداری پر تراکم شرکت کنیم اما شرایط به گونه ای است که نباید هیئت ها پرتعداد باشند و تقاضا داریم که برگزاری مراسم در مکان های سربسته نیز ممنوع شود لذا مکان های ورزشی، آموزشی و ... در اختیار هیئت های عزاداری قرار گیرد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که پیشنهاد ما این است برگزاری همه مراسم خاص(مانند علم گردانی و ...)  در استان را کاملا ممنوع کنید، اظهار کرد: حتما باید در بحث توزیع نذورات مسائل بهداشتی کامل رعایت شود.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: اگر کسی تخلف کرد و به توصیه های اقنایی نیز توجه نکرد به دستگاه قضایی معرفی شوند.

زینی وند گفت: استان کرمان هنوز به بیمارستان صحرایی احتیاج پیدا نکرده اما هیچ کوتاهی در زمینه کمبود تجهیزات مخصوصا اکسیژن را نمی پذیریم زیرا استان کرمان یکی از تولیدکنندگان دستگاه اکسیژن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)