کد خبر: ۴۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیمات جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز با حضور رییس جمهوری برگزار شد، گفت: ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم همچنین تاکید شد که مراسم عزاداری محرم در فضاهای سربسته و دسته روی باید ممنوع شود و در عین حال تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و ... جمع شود

اعلام جزئیات محدودیت‌های کرونایی جدید؛ فردا/ صف دارو باید جمع شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیمات جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز با حضور رییس جمهوری برگزار شد، گفت: ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم همچنین تاکید شد که مراسم عزاداری محرم در فضا‌های سربسته و دسته روی باید ممنوع شود و در عین حال تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و ... جمع شود.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز با حضور رییس جمهوری برگزاری شد، گفت: امروز تصمیمات مهمی گرفته و توصیه‌های بسیار مهمی هم انجام شد. اولا مروری بر روند بیماری در سطح دنیا داشتیم به ویژه در زمینه کرونای دلتا که سراسر دنیا را دارد می‌گیرد و آمریکا، انگلیس، روسیه و... هم علی رغم اینکه میزان قابل توجهی واکسیناسیون انجام داده اند، اما بیماری در آن‌ها در حال افزایش است که نشان دهنده مهاجم بودن این ویروس است بنابراین ما ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون باشیم و سرعت واکسیناسیون را بالا بریم، حتما نیاز است که رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی را جدی‌تر کنیم.
لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی
وی با اشاره به لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی برای کنترل بیماری در کشور گفت: یکی از تصمیماتی که امروز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته و بر آن تاکید شد، این بود که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و تردد‌ها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.
عزاداری محرم در فضا‌های سربسته و دسته روی؛ ممنوع
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهارکرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتما پروتکل‌ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضا‌های سربسته و دسته روی‌ها ممنوع شود، اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.
رییسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل‌ها عزاداری‌ها را برگزار کنند.
صف در داروخانه‌ها باید جمع شود
وی افزود: در این جلسه تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و ... جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که فردا در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. فردا در ستاد ملی درباره دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می‌شوند- تصمیم گیری می‌شود؛ هم در حوزه تردد و کسب وکار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می‌شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم، زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.
رییس در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: به هرحال اکنون موج دلتا در سراسر کشور و دنیا در حال تاخت و تاز است. در کشور در مورد تردد‌ها نیاز به کنترل بیشتری است چراکه سیال بودن جمعیت، گسترش بیماری را تشدید می‌کند. امروز موضوع اقناع سازی و اطلاع رسانی شفاف به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا همه همراه شوند.
وی افزود رییس جمهوری امروز این اطمینان را دادند که هیچ مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز واکسن وجود ندارد. در مورد تامین واکسن، روز‌های خوب و درخشانی را در پیش خواهیم داشت.
رییسی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری پس از بازدید سرزده از یک داروخانه تهران، تاکید داشت که به هیچ عنوان صف دارو نباید باشد و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این صف‌ها برچیده شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)