کد خبر: ۴۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان:
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: وزیران پیشنهادی بیشترین همخوانی را با شعارهای آیت الله رئیسی و تاکیدات مقام معظم رهبری دارند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: وزیران پیشنهادی بیشترین همخوانی را با شعارهای آیت الله رئیسی و تاکیدات مقام معظم رهبری دارند.

به گزارش ایرنا سید حسین صابری افزود: به طور طبیعی افراد معرفی شده بیشترین همخوانی را با شعارهای رئیس جمهوری و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ باید داشته باشند و تا جایی که از ترکیب کابینه پیشنهادی شناخت دارم این مساله مراعات شده است.

وی اظهارداشت: پیش‌بینی ما این است که اکثریت قابل توجه وزیران پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شوند.

صابری گفت: یک یا ۲ مورد از وزیران پیشنهادی معرفی شده از چندان تجربه کافی برخوردار نیستند که با ارائه برنامه خوب و استفاده از نیروی جوانی این نقیصه را جبران می‌کنند.

استاندار دولت احمدی‌نژاد تاکید کرد: در انتخاب وزیران و اعضای کابینه ممکن است بعضی ویژگی ها در اولویت قرار بگیرد و برجسته شود و اگر بخواهیم کابینه ای جوان داشته باشیم ممکن است تجربه در اولویت دوم قرار گیرد یا به شکل دیگری جبران شود.

وی ادامه داد: اگر به شاکله افراد معرفی شده برای کابینه دولت سیزدهم نگاه کنیم، در این ترکیب برخی از افراد در حوزه عملی تجربه کمتری دارند، اما از روحیه جوان، انرژی و نشاط بیشتری برخوردارند.

صابری گفت: اما در مجموع این ترکیب به اهداف مطرح شده در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آیت الله رئیسی نزدیک است.

استاندار دولت احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی درباره نبود فردی از استان کرمان در کابینه پیشنهادی آیت الله رئیسی انتقادهایی مطرح کرده اند تصریح کرد: به اعتقاد بنده این خواسته می تواند هم معقول باشد و هم اینکه موضوعیت نیز نداشته باشد، زیرا ما کشور یکپارچه ای داریم و انسان های توانمندی در همه نقاط کشور حضور دارند که دل در گرو ارتقای ایران اسلامی دارند.

صابری تاکید کرد: اگر این احساس بوجود بیاید که کابینه دولت آیت الله رئیسی قرار است شرکت سهامی باشد و هر استان در کابینه سهمیه داشته باشد، مطلوب نیست، اما اگر پراکندگی مدیریتی در استان ها وجود داشته باشد، قابل قبول است.

اولویت‌ها در انتخاب مدیران ارشد
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در انتخاب زیرمجموعه های دولت و وزارتخانه ها و ادارات یکی از شاخص های اصلی انتخاب باید نیروهای مومن، متعهد، مجرب، پرکار و بومی باشد تا با اولویت ها، مشکلات و ظرفیت‌ها و فرهنگ های حاکم بر آن منطقه آشنا باشند و کارها سریعتر به مرحله اجرا برسد.

استاندار سابق لرستان در دولت های نهم و دهم با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی با شعار مستقل بودن وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد افزود: مستقل بودن این است که بدهکار به فرد و گروه خاصی نباشید و از همه استان ها از هر قوم، شهر و دیاری استفاده کنید، لذا استفاده و بکارگیری تمامی نیروهای توانمند خود نشان دهنده استقلال است.

آیت الله رئیسی در انتخاب نیروها توانمندی را در نظر دارد
وی بیان کرد: طی مدت سه سال که با آیت الله رئیسی در زمان تصدی تولیت آستان قدس رضوی کار کردم، ایشان انسان ها را بر اساس توانمندی و کارکرد می خواهد و گروه و جناح در نظرشان مطرح نیست.

صابری تصریح کرد: در مرحله اول پس از رای اعتماد مجلس به وزرا و انتخاب هیات دولت و آغاز به کار، انتخاب مدیران ارشد استان ها و دستگاه های اجرایی و تشکیل شاکله اجرایی دولت مهمترین اولویت کار دولت سیزدهم در کشور باید باشد.

وی اظهار داشت: تهیه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مهمترین کارهایی است که باید توسط دولت سیزدهم در مدت باقی مانده تا پایان سال انجام شود، بنابراین باید هرچه زودتر تکلیف بدنه اجرایی دولت در استان ها مشخص شود تا دولت به نیازها و اهداف اساسی خود برسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)