کد خبر: ۴۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
کنشگر سیاسی اصولگرا با اشاره به ترکیب کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، به تحلیل شرایط پیش روی دولت رئیسی و چگونگی رای آوردن وزرا پرداخت و گفت:‌ اکثر نمایندگان مردم در مجلس به چند تن از وزرای پیشنهادی مانند «ورزش و جوانان»، «صنایع» و «آموزش و پرورش» واکنش نشان داده‌اند و احتمال رای نیاوردن آنان را قطعی می‌دانند.

وزرای پیشنهادی صمت، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش رای نمی‌آورند

کنشگر سیاسی اصولگرا با اشاره به ترکیب کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، به تحلیل شرایط پیش روی دولت رئیسی و چگونگی رای آوردن وزرا پرداخت و گفت:‌ اکثر نمایندگان مردم در مجلس به چند تن از وزرای پیشنهادی مانند «ورزش و جوانان»، «صنایع» و «آموزش و پرورش» واکنش نشان داده‌اند و احتمال رای نیاوردن آنان را قطعی می‌دانند.
به گزارش ایلنا حسن بیادی درباره کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم و نقاط ضعف و قوت آن اظهار داشت:‌ در طول فعالیت دولت‌ها در دوره‌های قبل به دلیل وجود مدیرت‌ها و سازمان‌های جزیره‌ای و بعضاً موازی، معضلات جدی و لاینحلی در کشور بوجود آمده، تجمیع شده و به دولت فعلی انتقال یافته است که می‌تواند در موفقیت و یا عدم موفقیت دولت فعلی نقش مهمی داشته باشد و آینده دولت را بعنوان یک تهدید به چالش بکشد. آقای رئیسی با انتصاب و استفاده از مشاورین و معاونین متجرب، شجاع و انقلابی و صداقت و پشتکاری که از ایشان سراغ دارم بحول و قوه الهی می‌توانند بر این مشکلات فائق آیند.
وی درباره اینک برخی معتقدند کارآمدی کابینه در حال فدا شدن به جوانگرایی است، گفت: مخالف هستم اما به دلیل عملکرد ناموفق دولت گذشته در بخش اقتصادی و به ویژه تولید، اشتغال و گرانی‌های بی‌دلیل و افسار گسیخته این دولت با آسیب‌های جدی و مختلفی مواجه بوده و برآیند این عملکرد به گونه‌ای است که سرمایه اجتماعی نظام یعنی اعتماد و سطح تعلقات مردم به کشور به شدت کاهش یافته است. به همین دلیل دولت آقای رئیسی راه سختی را در پیش روی خود خواهد داشت، فلذا هرکسی در هرکجا که مسئولیتی دارد ضروری و واجب است که این دولت تقریبا جوان و همدل اما کم تجربه را کمک و برای رفع مشکلات عدیده مردم نجیب و خوب کشورمان یاری رساند.
دبیرکل حزب آبادگران جوان در پاسخ به اینکه آیا دولت رئیسی شبیه کابینه دولت نهم و دهم است که برخی از آن به عنوان دولت سوم احمدی نژاد یاد می‌کنند، تصریح کرد: ای کاش اینطور بود اما اینطور نیست؛ اگرچه اختلافات جدی در بعضی موارد با ایشان داشته و دارم اما دولت آقای احمدی‌نژاد را در رفع مشکلات مردم و توسعه زیر ساخت کشور موفق می‌دانم.
وی ادامه داد: فلذا فکر می‌کنم که آقای رئیسی در انتخاب کابینه خود ریسک بزرگی را متحمل شده‌اند که به دلائل گوناگون و پارامترهای مثبتی که در بعضی از همکاران و همفکران آقای رئیسی وجود دارد و صداقت و مردم‌داری که در شخص خود ایشان جلوه‌گر است امیدوارم که موفقیتی در خور مردم خوبمان داشته باشند.
عضو جبهه ایستادگی در خصوص اختلافات میان اصولگرایان در تهیه لیست کابینه و فشار‌های احتمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان سیاسی کشور متناسب شوکت و منزلت نظام نیست و در ساختار آن مخصوصا در نحوه اجرایی انتخابات و شیوه نامتناسب انتخاب شوندگان مشکلات جدی وجود دارد، همچنین اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی از جایگاه مناسبی در ساختار قدرت برخوردار نیستند، وجود چنین معضلاتی از جمله سهم خواهی دور از انتظار نیست و نخواهد بود و همه دولت‌ها با این اشکال مواجه بوده‌اند؛ البته با روحیه‌ای که از جناب آقای رئیسی سراغ دارم ایشان اهل تهدید و باج دادن به کسی نیستند ولی اهل تعامل منطقی هستند.
وی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز افزود: ایشان را فردی مومن، رزمنده، باسواد، انقلابی و در کار خود مجرب می‌دانم و با شناخت عمیقی که از آن وزارتخانه دارند حتما موفق خواهند بود و دوستانمان در مجلس نیز به دلیل اهمیت این وزارتخانه امنیتی باید با رأی حداکثری خود آقای خطیب را یاری دهند.
این کنشگر سیاسی اصولگرا درباره نقش مخبر ذفولی، معاون اول رئیس جمهور در چیدمان کابینه دولت سیزدهم گفت: آقای دکتر مخبر هم در طول چهار دهه گذشته انقلاب در سمت‌های مختلف اجرایی کشور تجارب زیادی را اندوخته‌اند و با کمی تدبیر بیشتر از قبل و جلب همکاری دیگر مسئولین و سازمان‌های موازی غیر دولتی می‌توانند دولت را در جهت تحقق اهداف خود یاری دهند و مدیریت‌های جزیره مانند بنیادها و قرارگاه‌ها و موسسات مالی و اعتباری مستقل را در جهت کاهش مشکلات مردم تبدیل به یک مدیریت یکپارچه کنند.
وی در خصوص چگونگی رای آوردن وزرا در مجلس نیز اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی است که اکثر نمایندگان مردم در مجلس به چند تن از وزرای پیشنهادی مانند «ورزش و جوانان»، «صنایع» و «آموزش و پرورش» واکنش نشان داده‌اند و احتمال رای نیاوردن آنان را قطعی می‌دانند، اگرچه تا قبل از روز رأی اعتماد با توجه به اینکه بعضی از نمایندگان با لابی‌گری نظرشان تغییر می‌کند نتیجه گیری قطعی سخت است و احتمال نتایج غیر منتظره در مجلسی که به صورت ساعتی نظرات و مصوباتش تغییر می‌کند دور از ذهن نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)