کد خبر: ۴۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
دو نمانیده مخالف برنامه دولت در صحن مجلس: دولت چگونه می‌خواهد تورم افسارگسیخته را مهار کند؟
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم به مسائل فراوزارتخانه‌ای توجه نشده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم به مسائل فراوزارتخانه‌ای توجه نشده است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم بیان کرد: بحمدالله در مهلتی که باید کابینه به مجلس معرفی می‌شد این اتفاق افتاد و اکنون نیز بر اساس مواد ۲۰۳ و ۲۰۴ آیین‌نامه ما در خصوص کلیات برنامه رئیس جمهور و چارچوب کلی کابینه اظهارنظر می‌کنیم. قضاوت ما در خصوص فرد فرد وزرا نیست. در ابتدا بابت حضور افراد جوان، مصمم، با نشاط و خوش فکر در این کابینه از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم و در این بُعد، برنامه ایشان مورد قبول و مورد حمایت است.
وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که از هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای پیشنهادی مورد گفت و گو قرار گرفته مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرق است که هر کدام از وزرا ارائه کردند. بسیاری از این برنامه‌ها تخصصی بوده و خوب است اما هنوز ترکیب این برنامه‌ها بررسی نشده است.
حسین‌زاده بحرینی در ادامه اظهار کرد: آنچه از دولت توقع داشتیم یک برنامه جامع و منسجم بود که هر یک از وزرا اجرای بخشی از آن را برعهده بگیرد. ما امروز مسائل مهمی در کشور داریم که فراوزارتخانه‌ای می‌باشد، اما در برنامه وزرای پیشنهادی نیز دیده نشده است، چرا که به حوزه کاری وزرا باز نمی‌گردد. اما مسائل روز کشور است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امروز با معضلی مواجه هستیم به اسم مساله دیوانی کشور، یک بروکراسی پنهانی در کشور حاکم است. ما خیل عظیمی از نیروهای شرکتی، قراردادی و یا قانون کاری در ادارات داریم که هر کدام در یک اتاق یک کار را انجام می‌دهند، اما بعضا یکی یک سوم دیگر حقوق می‌گیرند. باید در برنامه رئیس جمهور به این موضوع رسیدگی می‌شد.
وی در ادامه تاکید کرد: اسم صندوق‌های بازنشستگی یکی از معضلات بالفعل اقتصاد کشور است. در بحث محیط زیست ما مشکل جدی داریم، ۸۰ درصد جنگل‌های کشور در طول این چندین سال نابود شده‌اند. کنترل آلودگی هوای تهران، مشهد و سایر کلانشهرها نیازمند برنامه است. باید در برنامه جامع رئیسی هریک از این موارد دیده می‌شد. از سویی دیگر بانک‌ها در ایران یکی از موارد مشکلات اقتصادی هستند بانک‌های خصوصی از زمانی که تاسیس شده‌اند هیچ نظارت بالقوه‌ای بر آنها نیست. آقای رئیس جمهور به عنوان برادر کوچکتر شما توصیه می‌کنم که مراقب باشید بانک‌ها ریشه دولت را نخشکانند. در برنامه پیشنهادی شما در خصوص نظارت بر بانک‌های خصوصی توجه نشده است.

بابایی کارنامی: با چه برنامه‌ای می‌خواهید تورم بالای ۴۵ درصد را کنترل کنید؟
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون سوال ما و مردم این است که دولت چه زمانی و براساس چه مدلی می‌خواهد تورم افسارگسیخته را مهار کند؟
به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم بیان کرد: بنده کارگری روستازاده هستم که از خطه شمال به پارلمان آمدم، مخالفتم با برنامه شما از باب این است که مشکلات مردم دنبال شود وگرنه همانطور که در انتخابات ارادت خود به شما را اثبات کردم همچنان به شما و روحیه شما اعتقاد دارم. امروز نگرانی مردم از باب گرانی است، مردم از ما می‌پرسند که تورم بالای ۴۵ درصد کِی و براساس چه مدلی قرار است مهار شود؟
وی ادامه داد: آیا شما نیز مدیریت کرونا را همچون دولت قبل به قضا و قدر می‌سپارید یا واقعا از مسیر علمی و تجربی آن را دنبال می‌کنید؟
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار کرد: برای کارگران کشور برنامه کاربردی ارائه نشده است. ما به شما اعتقاد داریم و انتظار داریم برای عدالت فردی و عدالت استخدامی برنامه کاربردی ارائه کنید. برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری و پیگیری مسائل اقتصادی کشور شما فرمانده‌ای به ما معرفی نکردید. لازم است مجلس شورای اسلامی به طور روزانه با فرمانده اقتصادی کشور در ارتباط باشد. سفره مردم در طول ۸ سال گذشته کوچک‌تر شده و باید برنامه‌ای عملی و کاربردی در کوتاه مدت ارائه شود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صیانت از محیط زیست، مدیریت شهری، مساله بانک‌ها، مبارزه با مافیای فولاد، دارو، صنعت خودرو و واردات برنج از جمله مواردی هستند که باید در خصوص آنها برنامه‌ای جامع ارائه شود.
بابایی کارنامی در ادامه تاکید کرد: بحث مدیریت پسماند در استان‌های شمالی و مدیریت فاضلاب استان ها نیازمند برنامه است. صندوق‌های بازنشستگی تبدیل به حیاط خلوت برخی جریانات سیاسی شده است. باید به صورت مستحکم با آنها برخورد شود ما به شما اعتقاد داریم اما مردم از ما می‌پرسند که ۶ ماه بعد چگونه تورم قرار است کنترل شود؟ و عدالت اجتماعی محقق شود. امروز باید حرف‌هایی پشت این تریبون زده شود که مردم نتیجه آن را در عمل ببینند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)