کد خبر: ۴۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان:
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: صدور بیانیه در حمایت از افراد برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک اقدام معطوف به قدرت است، کنشی سیاسی و از وظایف احزاب و نه تشکل های صنفی است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: صدور بیانیه در حمایت از افراد برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک اقدام معطوف به قدرت است، کنشی سیاسی و از وظایف احزاب و نه تشکل های صنفی است.
محمدرضانژادحیدری در پاسخ به نامه محمدصادق طاهری مدیرمسئول روزنامه واقعه نزدیک به اصولگرایان نوشت:
نامه‌ای در فضای مجازی خطاب به اینجانب به عنوان مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان منتشر شده است که سخن اصلی آن این است که چرا خانه مطبوعات استان کرمان از نامزدی آقای اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت نکرده است در حالیکه سایر خانه‌های مطبوعات چنین اقدامی را مرتکب شده‌اند. در بخشی از آن هم ادعای گزاف تبدیل خانه مطبوعات استان کرمان به ستاد انتخابات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.
در این زمینه دو نکته کوتاه به عرض می‌رسانم:
اول: خانه مطبوعات مطابق اساسنامه خود یک مجموعه «فرهنگی، صنفی، غيردولتي و غیرتجاری و مستقل» و صد البته غیر سیاسی است.
صدور بیانیه در حمایت از افراد برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یک اقدام معطوف به قدرت است، کنشی سیاسی و از وظایف احزاب و نه تشکل های صنفی است.
ازسوی دیگر این دست اقدامات در حمایت از اشخاص برای تصدی وزارت و... در طول دوران تاسیس خانه مطبوعات استان کرمان سابقه نداشته و در زمره وظایف خانه مطبوعات محسوب نمی‌شود.
خانه مطبوعات مرکب از تعداد فراوانی عضو است که هر کدام گرایش سیاسی خود را دارند و هیات مدیره خانه نمی تواند به نمایندگی از آنان در اموری که جزو وظایفش نیست ورود کند.
 اینکه سایر خانه‌های مطبوعات چنین بیانیه‌هایی صادر نموده‌ و از فردی برای تصدی وزارت حمایت کرده‌اند حجت و مجوزی برای خانه مطبوعات کرمان نیست که این بدعت خطرناک را دنباله‌روی کند.
بدون تردید باز شدن پای صدور این قسم بیانیه‌ها به خانه مطبوعات، آن را از یک نهاد صنفی به یک حزب سیاسی تبدیل خواهد کرد.
طبعا خانه مطبوعات با هر فردی که پس از طی روال قانونی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شود تعامل لازم را خواهد داشت.

دوم: ادعای تبدیل خانه مطبوعات استان کرمان به ستاد یکی از نامزدهای رقیب رئیس جمهور محترم نیز کذب محض است.
اینجانب به عنوان شخص حقیقی در طول ایام تبلیغات انتخابات مسئولیت ستاد انتخاباتی دکتر همتی در استان کرمان را برعهده داشتم که موضوع پوشیده‌ و پنهانی نیست.
به منظور پرهیز از طرح چنین شبهاتی در آینده، در ابتدای آغاز رقابت‌های انتخاباتی از هیات مدیره خانه مطبوعات خواستم در طول دوره انتخابات یکی از اعضای دیگر هیات مدیره عهده‌دار مسئولیت‌های اینجانب شود، که بر همین اساس سرکار خانم کریمی این مسئولیت را برعهده گرفتند.
اینجانب حتی دعوت صداوسیمای مرکز کرمان برای حضور در برنامه‌ای به عنوان مدیرخانه مطبوعات و توضیح در خصوص نحوه فعالیت رسانه‌ها در انتخابات را با این استدلال که من قصد فعالیت انتخاباتی به عنوان رئیس ستاد یکی از نامزدها را دارم رد کردم و رئیس محترم هیات مدیره را برای شرکت در این گفت‌وگو معرفی کردم.
هیچ قانون و ضابطه‌ای من را به رعایت این موارد وادار نکرد و اینجانب به صورت داوطلبانه این روش را انتخاب کردم تا خانه مطبوعات وارد درگیری‌های سیاسی نشود، آنگاه برخی افراد به صورت کاملا غیرمنصفانه از تبدیل خانه مطبوعات به ستاد انتخاباتی یک نامزد سخن می‌گویند، بدون آنکه یک مثال در تائید مدعای خود بیان کنند. آنهم در حالیکه در طول دوره انتخابات کمترین استفاده یا سوءاستفاده‌ای از امکانات و عنوان خانه مطبوعات به نفع هیچ نامزدی صورت نگرفته است.
خوب بود نویسنده محترم در خصوص ادعای تبدیل خانه مطبوعات به ستاد یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، از اعضای محترم هیات مدیره خانه مطبوعات که با اینجانب در یک جریان سیاسی تعریف نمی‌شوند استعلام می‌کردند، تا شعری را نسرایند که قافیه آن غلط اندر غلط است.
خدا در این روز و شب‌های عزیز همه ما را کمک کند تا کلامی جز راستی و درستی بر زبان جاری نسازیم.
و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين.

وظیفه خانه مطبوعات اعلام حمایت از نامزدهای تصدی وزارت نیست/ در زمان انتخابات به صورت داوطلبانه از هیات مدیره مرخصی گرفتم/ کمترین استفاده یا سوءاستفاده‌ای از امکانات و عنوان خانه مطبوعات به نفع هیچ نامزدی صورت نگرفته است

محمدصادق طاهری در نامه‌ای خطاب به نژادحیدری نوشته بود:
مدیر عامل محترم
خانه مطبوعات کرمان
جناب آقای نژاد حیدری

سلام برادر
ان شاءالله که جامه عافیت بر قامت مبارک نشسته باشد و صحت و سلامتی برقرار باشد.
سهم و وظیفه ما یک دعا بود که خالصانه نثار شد.
و...اما بعد!
توقع این بود که به حرمت صدها عضو خانه مطبوعات که موافق وزارت دکتر اسماعیلی هستند اقدامی صورت می گرفت تا این عده در محاق سیاسی پنهان نمی ماندند.
آن هم در هنگامه ی حساس و بی تکراری که دیگر خانه های مطبوعات در کنار صدها چهره فرهیخته علمی و دانشگاهی و صدها هنرمند و نویسنده ،با شوری شگرف، انسجام و توان صنفی خود را در روشنگری جامعه و نشان دادن توان علمی و اجرایی و اشراف فرهنگی و هنری و رسانه ای این انسان نجیب که تبلور اخلاق فطری او و نشانگر روحی زلال و رویه ای تحول گرا در تمام ساحت ها است،به نمایش گذاشته اند و احساس مسئولیت خود را به منصه ظهور رسانده اند.
و در این رهگذار، خانه مطبوعات کرمان در انفعالی عجیب کار معمول خود را هم معطل نهاده است.
خیلی دردمندانه است وقتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با تمام قامت به حمایت از یک جوان مومن و عالم و صاحب نظر بر خاسته اند اما خانه مطبوعات این دیار به عنوان خاستگاه رسانه هنوز هیچ قدمی برای ایجاد فضای تعاطی بر نداشته است.
مدیر عامل محترم
همان قدر که شما حق دارید در این قطعه حساس بی تفاوت و حتی منتقد باشید ، ده ها مدیر مسئول و خبرنگار و فعال رسانه ای که عضو رسمی خانه هستند حق دارند بر این مدار صنفی به صحنه بیایند و از وزیر پیشنهادی ارشاد در مقابل هجمه های سیاسی دفاع کنند.
شما به خاطر کلید داری خانه نمی توانید این حق را از آنان بگیرید.
خانه مطبوعات فقط برای ستاد انتخاباتی شدن آقای همتی نیست...که آن هم در جای خود اشکال نداشت...زیرا آن جریان، ولو محدود ، در بطن خانه وجود داشت و کسی هم منکرش نبود...همان طور که امروز جریان زنده و فعال رسانه ای در حمایت از سکان دار فردای فرهنگ و هنر این سرزمین وجود دارد و شما به آن عنایت ندارید.
امیدوارم تا کنون ویروس نحس کرونا از جان عزیزتان رخت بر بسته باشد تا برهانی جز بیماری برای این کاهلی و تسامح داشته باشید.
ان شاءالله که این کلمات هم موجب تکدر خاطر نشود‌.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)