کد خبر: ۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
بهرام عین‌اللهی فرد پیشنهادی آیت‌الله رئیسی برای در دست گرفتن سکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم است، وزارتخانه‌ای که به دلیل درگیری با ویروس کرونا و سلامت و بهداشت همگانی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تعیین سکاندار وزارت بهداشت در ترازوی نقد و بررسی نمایندگان مجلس

بهرام عین‌اللهی فرد پیشنهادی آیت‌الله رئیسی برای در دست گرفتن سکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم است، وزارتخانه‌ای که به دلیل درگیری با ویروس کرونا و سلامت و بهداشت همگانی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وظیفه عین اللهی در صورت کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس از آنجایی سنگین‌تر می‌شود که کشورمان این روز‌ها با موج پنجم کرونا و افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند از این رو یک مدیر توانمند همراه با سابقه علمی و تخصصی بالا می‌تواند مردم را از وضعیت و شرایط سخت کرونایی نجات دهد.
البته در این میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور عین اللهی و شنیدن برنامه‌های وی در کمیسیون بهداشت و درمان قانع شده اند که او توانایی مدیریت این وزارتخانه حساس و پرکار را دارد و با روحیه جهادی که در وی سراغ دارند تردیدی در موفقیتش باقی نمی‌ماند.
وزیر پیشنهادی بهداشت هم در این نشست‌ها با حضور نمایندگان خانه ملت بر پیگیری نسبت به توسعه پوشش واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌های تولید داخل و خارج با حداکثر ایمنی افزایی و حداقل عوارض و بهره گیری از ظرفیت همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی کشور تاکید کرده و گفته است که دارای برنامه‌های کوتاه مدت (ضربتی)، میان مدت و بلندمدت در این خصوص است.
عین اللهی همچنین قول داده که از تمام توان خود و دیگر وزارتخانه‌ها برای مبارزه و ریشه کنی مافیای غذا و دارو که از سلامت و جان بیماران نیازمند و صعب العلاج برای پر کردن جیب خود سوء استفاده می‌کنند، بهره گیرد.
تلاش برای محقق کردن استاندارد‌های جهانی در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه افزایش آمار پزشکان متخصص و عمومی نسبت به جمعیت با هدف افزایش پوشش بهداشتی و درمانی شهروندان، از دیگر برنامه‌های عین اللهی است.
دکتر بهرام عین‌اللهی همچنین امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح و دفاع از برنامه‌های خود، تصریح کرد: دشواری بیماری کرونا را با پوست و گوشتم حس کردم و در اسفند ۹۸ از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و مرگ را به چشم دیدم، اما خداوند دستم را گرفت و جان تازه‌ای به من داد تا به میدان دفاع از سلامت بیایم.
وی اظهار داشت: واکسیناسیون علیه کرونا از مهمترین برنامه‌های اصلی من در وزارت بهداشت است و ۱۲۰ میلیون دز واکسن برای ۶۰ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در کشور لازم داریم.
وزیر پیشنهادی بهداشت افزود: تاکنون حدود ۲۲میلیون دز واکسن به مردم تزریق شده، ولی از طریق تولید داخلی نمی‌توانیم ۹۸ میلیون دز واکسن تهیه کنیم به همین خاطر واردات واکسن حتی از بخش غیردولتی را فعال خواهیم کرده و البته تهیه آن با سیاست‌های رئیس جمهور انجام می‌شود و وزارت بهداشت باید چرخه سرما را نیز حفظ و ثبت کند.
به گفته عین اللهی، تا پایان بهمن ماه واکسیناسیون علیه کرونا را به پایان می‌رسانیم و با توجه به امکانات زیاد و افراد انقلابی که در کشور وجود دارد با استفاده و کمک از ظرفیت شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج و هلال احمر می‌توانیم این رسالت بزرگ را انجام دهیم.
دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت را بهتر بشناسیم
دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شده و اصالتا اهل شهر سراب در آذربایجان شرقی است که توسط دولت سیزدهم به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
او سال ۱۳۶۲ بعد ازاتمام دوره پزشکی عمومی از دانشگاه اصفهان در بهداشت و درمان جنگ فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۹۳ ریاست بخش چشم بیمارستان دکتر لبافی نژاد را به عهده دارد.
وی متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص قرنیه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و تاکنون ۳۵ کتاب، چهار مقاله فارسی و ۹ مقاله انگلیسی در حوزه تخصصی خود تالیف کرده است.
عین‌اللهی در حوزه علمی و اجرایی به عنوان رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی کشور، عضو شورایعالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور، عضو هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورایعالی استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت درمان و آموزش، رئیس انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، رییس قطب چشم پزشکی، مشاور بیماری‌های چشم، شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما و عضو هیات تحریریه مجله علمی پژوهشی چشم پزشکی بینا-طب و تزکیه و کوثر بوده و فعالیت کرده است.
نمایندگان مجلس درباره وزیر پیشنهادی بهداشت چه می‌گویند؟
بر اساس نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی بهداشت اکثریت آن‌ها موافقت خود را نسبت به سپردن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده اند که در ادامه به برخی از این نظرات در گفتگو با خبرنگاران استانی ایرنا اشاره می‌شود:
وزیر پیشنهادی بهداشت دارای مدیریت میدانی و روحیه جهادی است
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور و مسئولیت وزیر پیشنهادی بهداشت در دوران دفاع مقدس گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارای مدیریت میدانی و روحیه جهادی است.
رسول فرخی میکال اظهار داشت: دکتر بهرام عین اللهی با وزراتخانه و حوزه بهداشت و درمان آشنایی کاملی داشته و بر مختصات این وزارتخانه اشراف دارد.
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت باید سیاست‌های پیشگیرانه حوزه سلامت را مقدم بر درمان بدارد و بر این مسئله بیشتر تمرکز کند و در صورت کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس، باید وزرات خانه بهداشت را بر اساس اسناد بالا دستی سند تحول اداره کند و به نظام سلامت کشور نگاه همه جانبه داشته باشد.
عین اللهی اوضاع کرونایی کشور را سر و سامان می‌دهد
در ادامه نظر نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی را هم بخوانید که گفت: با استناد به برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی می‌تواند اوضاع کرونایی کشور را سرو سامان دهد.
فاطمه مقصودی اظهار داشت: شک نداریم دکتر عین الهی وزیر پیشنهادی بهداشت با برنامه مناسبی که دارد امور مربوط به بهداشت و درمان کشور را با شتاب جلو می‌برد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کرونایی کشور از دکتر عین اللهی خواسته است به محض نشستن بر کرسی وزارت بهداشت از هر راهی که می‌تواند در راستای واکسیناسیون عمومی اقدام کند.
برنامه و دفاعیات وزیر پیشنهادی بهداشت مورد قبول است
عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی هم معتقد است: برنامه و دفاعیات وزیر پیشنهادی بهداشت مورد قبول است و نظر اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی نسبت به عین اللهی مثبت است.
علی اکبر علیزاده این را هم گفت که برنامه‌های بهرام عین اللهی جامع است و سابقه و عملکرد شفاف و درخشان وی گویای ظرفیت اجرایی این وزیر پیشنهادی دولت است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شایستگی خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی از مولفه‌های دیگری است که نظر اعضای کمیسیون کشاورزی را متوجه عین اللهی کرده است.
دیدگاه نمایندگان مجلس نسبت به برنامه‌های عین اللهی مثبت است
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر و نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرد: دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به برنامه‌های بهرام عین اللهی برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مثبت است.
حجت الاسلام موسی احمدی افزود: وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردی توانمند از نظر علمی، عملیاتی و اجرایی است.
وزیر پیشنهادی بهداشت می‌تواند کرونا را مهار کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم نظر خود درباره بهرام عین اللهی را اینگونه گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه‌هایش نشان داده که می‌تواند کرونا را مهار کند.
شهریار حیدری افزود: تجارب موفق او در حوزه‌های تخصصی به گونه‌ای است که همکاران ما در مجلس برای تسلیم رای اعتماد مجاب شده اند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما اطمینان داریم با راهبری این مدیر جهادی در صدر وزارت بهداشت امکان فایق آمدن به مشکلات وجود دارد.
عین اللهی انگیزه و برنامه خوبی برای خدمت به مردم دارد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم بر این باور است که وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مدیران باسابقه و جهادی کشور است که انگیزه و برنامه خوبی برای خدمت به مردم دارد.
هادی بیگی‌نژاد با بیان این مطلب که وقتی فرد دارای انگیزه، سابقه، اراده محکم و برنامه خوب باشد، مجلس نیز حتما از وی حمایت می‌کند، اظهار داشت: تردیدی نداریم که تجارب ایشان امید را در حوزه سلامت زنده می‌کند.
وزیر پیشنهادی بهداشت به حوزه کاری خود کاملا مسلط است
عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر بورد رشته تخصصی گوش و حلق و بینی کشور هم درباره وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عین اللهی به حوزه کاری خود کاملا مسلط است، کار‌های خود را با برنامه پیش می‌برد و از سوابق علمی و اجرایی خوبی برخوردار است.
سید بصیر هاشمی افزود: دولت سیزدهم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور، بهره گیری از نیروی کارآمد، شایسته سالاری و همدلی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
نمایندگان نسبت به سوابق و تخصص عین اللهی نظر مساعدی دارند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت که نظر بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان نسبت به برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت ودرمان مثبت بوده و به نظر می‌رسد دکتر عین اللهی بالاترین رای را در مجلس بیاورد.
دکتر محمدعلی محسنی بندپی افزود: نشست‌هایی که با دکتر بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دولت سیزدهم در کمیسیون برگزار شد، سابقه و توانایی‌های او مشخص شده و توانسته نظر مثبت اکثر نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان را بدست آورد.
وزیر پیشنهادی بهداشت فردی متخصص و باتجربه است
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم موافقت خود را با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: بهرام عین اللهی فردی متخصص و باتجربه است.
ذبیح الله اعظمی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر تخصص، شخصیتی علمی با رزومه عالی است که در سابقه خود حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را نیز دارد.
وی به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد در صورت کسب رای اعتماد، از برخی معاونان با تجربه وزارت بهداشت که دارای شناخت خوبی از وضعیت کشور بویژه مناطق محروم و نیز تعامل خوبی با مجلس هستند استفاده کند تا شاهد مدیریت بهتر در پیشگیری از شیوع کرونا باشیم.
عین اللهی گزینه مناسبی برای وزارت بهداشت است
نماینده مردم کرمان و راور و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم شناخت خوبی از وزارتخانه دارد و می‌تواند در مبارزه با کرونا نیز اقدامات خوبی رقم بزند.
محمدمهدی زاهدی اظهارداشت: وی اطلاعات و اشرافی خوبی به وزارتخانه بهداشت دارد و با توجه به مسئولیت‌های کلانی که در این وزارتخانه داشته گزینه مناسبی است.
به عقیده وی بهرام عین‌اللهی فردی توانمند است و با روحیه انقلابی که دارد یکی از وزیران موفق دولت سیزدهم خواهد بود.
برنامه‌های عین‌اللهی بر اساس داشته‌های موجود است نه آرمان‌گرایانه
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم معتقد است: بهرام عین‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بدنه وزارتخانه و در تمام حوزه‌های آن خدمت کرده است.
محسن فتحی اظهار داشت: برنامه‌ای که وزیر پیشنهادی بهداشت ارائه کرده بر اساس داشته‌های موجود است و قابلیت اجرایی شدن دارد و آرمان‌گرایانه نیست.
رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بحث تعارض منافع را از جمله مسائل مطرح شده با دکتر عین‌اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: این موضوع مطرح شد که هرکسی در وزارتخانه هر پُستی دارد، نباید در بخش خصوصی هم فعالیت کند، چراکه ممکن است بحث تعارض منافع بر سیاستگذاری‌های وزارتخانه تاثیر منفی بگذارد.
عین اللهی کارنامه علمی و تخصصی درخشانی دارد
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرد: وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم از کارنامه علمی و تخصصی و اجرایی قوی برخوردار و در مجلس رای می‌آورد.
یوسف داودی افزود: تاکنون بیش از ۷۰ مقاله عین اللهی در کنگره‌ها و مجلات علمی داخلی و خارجی ارایه شده و او در حوزه مدیریتی، تجربه کافی در حوزه معاونت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد و می‌تواند با تلفیق علم و تجربه مدیریتی خود گام‌های اساسی در به سامان کردن این بخش حیاتی و راهبردی مرتبط با سلامت مردم بردارد.
وی به صحبت خود و دیگر نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست‌های کمیسیون تخصصی و دیدار‌های دوجانبه اشاره کرد و گفت: آقای عین اللهی در این نشست‌ها به کرات تاکید کرد که در صورت کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیشگیری، کنترل و مهار کرونا، اولویت نخست وی در مقطع زمانی فعلی است.
برقراری عدالت اولویت عین اللهی است
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برقراری عدالت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولویت دکتر عین اللهی وزیر پیشنهادی است که با توجه به سوابق وی می‌توان در این خصوص، امیدواری زیادی داشت.
حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: دکتر عین اللهی تقسیم عادلانه تجهیزات پزشکی در سطح کشور و بین استان‌ها را اولویت خود قرار داده و سعی دارد پس از تصدی وزارت بهداشت و درمان، به طور مساوی تجهیزات پزشکی را در کشور تقسیم کند.
وی بیمارستان سازی در نقاط مختلف کشور، رسیدگی به کارکنان و استخدام نیرو‌های جدید، حفظ حقوق بیماران، حفظ کرامت مراجعان و جایگاه مردم را از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های عین اللهی عنوان کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مبارزه با ویروس کرونا، تامین دارو‌های نایاب و همچنین ملزومات بهداشتی درمانی در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم است.
وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری در مجلس حاضر شده و برای کسب رای اعتماد مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داده و برنامه‌های خود را ارایه می‌دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)