کد خبر: ۴۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس عنوان کرد
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: قیمت خرما امسال هر کیلوگرم بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است که این قیمت بالاتر می رود.

از قیمت خرما در سال جاری تا پیگیری ایجاد دانشگاه فرهنگیان در بم

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: قیمت خرما امسال هر کیلوگرم بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است که این قیمت بالاتر می رود.
حجت الاسلام"موسی غضنفرآبادی" در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال آب سد نساء به شهر‌های بم و بروات اظهار کرد: حدود پنج کیلومتر از این پروژه باقی مانده و قرار بود در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد که متاسفانه با تاخیر مواجه شد.
وی افزود: برای رسیدگی به مشکل در تاخیر بهره برداری از این پروژه به زودی با وزیر نیرو نشست خواهیم داشت و با توجه به اینکه اعتبارات خوبی در بودجه امسال گذاشته شده، امیدواریم به زودی این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: انتقال آب سد نساء به شهرستان‌های نرماشیر، فهرج و ریگان در دستور کار است که پس از بهره برداری به بم و بروات به سه شهرستان انتقال داده می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان کرمان در مجلس درخصوص دو بانده کردن جاده روداب غربی و دهبکری گفت: در سنوات قبل برای جاده روداب غربی یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و دنبال دوبانده کردن این محور هستیم و بعد از اتمام پل دهبکری، دوبانده کردن جاده دارزین به دهبکری در دستور کار است.
وی رفع تمام مشکلات را منوط به دریافت اعتبار آن دانست و بیان کرد: عمده پیمانکاران به صورت اوراق مشارکتی حاضر به انجام کار نیستند و این در حالی است که تمام پروژه‌ها باقی مانده اند.
غضنفرآبادی مهمترین اقدام دولت سیزدهم را انتقال آب سد نساء به چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر دانست و افزود: این پروژه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و می‌توان گفت از بزرگترین پروژه‌هایی است که حداقل چهار سال کار کارشناسی نیاز دارد.
وی اظهار کرد: پیگیری چهار دستگاه اکسیژن ساز و ام آر آی یکی دیگر از اقداماتی است که در دوران سخت کرونا می‌توانست کمک شایانی برای بیمارستان پاستور باشد.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس درباره اعضای هیئت دولت آقای رئیسی بیان کرد: این کابینه تخصصی و خوب است که امیدواریم این کابینه بتواند با پیگیری خدمات خوبی برای برطرف کردن مشکلات، ایجاد اشتغال و کنترل تورم که از مهمترین مسائل کشور است، تلاش کند
وی در بخش دیگری از سخنانش به قیمت و آفات محصول خرما اشاره کرد و افزود: قیمت خرما بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است که این قیمت بالاتر می‌رود و در سنوات گذشته برای جلوگیری از آفات خرما اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد، اما زنجره مجددا طغیان کرده که در سال گذشته پیشنهاد داده شد کمیته‌ای تشکیل و کار کارشناسی شده مبارزه با زنجره از طریق بیولوژیکی و غیررسمی انجام شود.
غضنفرآبادی خشکیدگی خوشه خرما را یکی از عامل‌های خسارت به محصول خرما دانست و بیان کرد: خشکیدگی شهرستان‌های شرقی را دچار خسارت کرده و باعث ضرر کشاورزان شده است.
این مسئول با اشاره به مالچ پاشی و اقدامات بیابان زدایی در شرق استان کرمان گفت: مهم‌ترین عامل در بیابان زایی، خشکسالی است و طوفان در منطقه باعث شکسته شدن مالچ می‌شود که یکی از راهکار‌ها کاشت درخت است.
وی در پایان گفت: پیگیر ایجاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان بم هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)