کد خبر: ۴۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بیماران خاص این استان بر اساس ضوابط مشخص شده در کارگروه اشتغال کرمان، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ چهار درصد دریافت می کنند.

بیماران خاص کرمان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال دریافت می‌کنند

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بیماران خاص این استان بر اساس ضوابط مشخص شده در کارگروه اشتغال کرمان، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ چهار درصد دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از دارالشفای امام رضا (ع) با بیان اینکه با همت و تلاش خیرین و مدیرت خوب "علی شمسی نیا" در مجموعه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) استان کرمان، اتفاقات مثبتی در بخش ارائه خدمات به بیماران خاص شکل گرفته است افزود: یکی از موضوعات مهمی که اخیرا در دستور کار موسسه خیریه بیماران خاص کرمان قرار گرفته و در نشست های مشترک مطرح شده، اشتغال خانواده بیماران و همچنین افراد درگیر بیماری های خاص و سخت درمان در این استان است.
وی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه ای امضا شده که بر اساس آن اشتغال خرد و مشاغل خانگی در فاز نخست به صورت ضوابط مشخص کارگروه اشتغال از طریق اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ چهار درصد در زمینه ایجاد اشتغال برای بیماران خاص در کرمان عملیاتی می شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان، شامل بیماران مبتلا به سرطان، هموفیلی، ام اس و غیره از خدمات مجموعه خیریه ثامن الحجج و خیریه و دارالشفای امام رضا (ع) استان کرمان استفاده می کنند اظهار داشت: مرحله اول این طرح شامل ۳۰۰ مورد اشتغال بوده که از هفته آینده معرفی بیماران برای دریافت تسهیلات به بانک آغاز می شود.
وی با بیان اینکه این آمادگی از طرف نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برای هماهنگی به منظور ایجاد اشتغال در قشر بیماران خاص وجود دارد گفت: امیدواریم با همکاری خیریه ثامن الحجج (ع) بتوانیم مشکل اشتغال بیماران خاص را به عنوان دغدغه ای مهم بر طرف کنیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: جدا از اشتغال فردی که در قالب تسهیلات با نرخ چهار درصد به بیماران خاص و سخت درمان ارائه می شود، اشتغال جمعی این افراد نیز در دستور کار قرار دارد به طوری که اجرای پروژه هایی که توسط تعاونی های خودشان در قالب تامین منابع ارائه طرح هایی با سودآوری بالا که هم به اقتصاد کشور و درآمد زایی کمک کند و هم مشکل اشتغال این افراد را بر طرف کند، نیز برای ایجاد اشتغال در بیماران خاص مد نظر قرار دارد.
وی گفت: در بخش مسکن نیز تفاهم نامه ای در حال نهایی شدن است تا بتوانیم مشکل برخی از بیماران خاص که با مشکل تامین مسکن مواجه هستند را برطرف کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: چندین میلیارد تجهیزات مربوط به حوزه کرونایی بیماران خاص که ماهها در گمرک معطل مانده بود با مذاکره با وزارت اقتصاد و گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص شد و به کرمان آمد و این ابزار و وسایل کمک درمانی در منزل در اختیار بیماران کرونایی و سایر بیماران دارای مشکل تنفسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به حضور پررنگ خیرین در موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم از ظرفیت خیرین در آینده در بخش کمک به بیماران خاص بیشتر استفاده شود.
همچنین محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور صبح امروز برای چندمین مرتبه با حضور در موسسه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) و دارالشفای امام رضا (ع) استان کرمان ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه از نزدیک با پرسنل این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به صورت ادواری از موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفای امام رضا (ع) استان کرمان بازدید می کند.  

بیماران خاص کرمان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال دریافت می‌کنند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)