کد خبر: ۴۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کشور‌های مختلف به سه دسته ممنوعه، پرخطر و کم خطر دسته بندی شده و برای هر یک از آن‌ها ضوابط و پروتکل‌های خاصی در نظر گرفته شده، اما تا کنون پروتکل خاصی برای لامبدا اعلام نشده است.

آخرین وضعیت سفر‌های خارجی از مرز‌های کشور/شرایط خاصی برای «لامبدا» اعلام نشده است
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کشور‌های مختلف به سه دسته ممنوعه، پرخطر و کم خطر دسته بندی شده و برای هر یک از آن‌ها ضوابط و پروتکل‌های خاصی در نظر گرفته شده، اما تا کنون پروتکل خاصی برای لامبدا اعلام نشده است.
به گزارش ایسنا جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت تردد‌های مرزی و پروتکل‌های ابلاغ شده در این زمینه اظهار کرد: قرنطینه انسانی در تمام مرز‌های زمینی کشور استقرار دارند و فضای لازم را برای وزارت بهداشت و هلال احمر فراهم کرده‌ایم تا در بدو ورود همه مسافران از طریق پایانه‌های مرزی اقدامات لازم برای غربالگری و تست انجام شود.
وی افزود: در همه مرز‌های زمینی مسافران غربالگری شده و همه آن‌ها باید تست PCR کرونا را انجام داده باشند و بیشتر از پنج روز از زمان آن نگذشته باشد. همچنین در این پایانه‌های مرزی در صورت لزوم تست رپید یا تست PCR از مسافران گرفته خواهد شد.
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همه پروتکل‌های بهداشتی برای مسافران زمینی در پایانه‌های مرزی به دقت اجرا می‌شود، ادامه داد: کشور‌های همسایه که با ایران مرز زمینی مشترک دارند به سه دسته تقسیم بندی شده‌اند و برخی از آن‌ها در ردیف کشور‌های ممنوعه قرار گرفته و برخی دیگر جزو کشور‌های پرخطر و کم خطر به شمار می‌روند.
هدایتی با بیان اینکه تردد مسافر در کشور‌های ممنوعه و پرخطر محدود به گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجویان، تجار و ... است، گفت: به غیر از ترکمنستان که ترددی از مرز‌های ایران با این کشور انجام نمی‌شود، در حال حاضر ممنوعیتی برای کشوری در نظر گرفته نشده است. البته تردد برای کشور‌هایی مانند آذربایجان، ترکیه و عراق تنها محدود به گروه‌های هفت‌گانه مذکور است و تردد برای ارمنستان، پاکستان و افغانستان تقریبا به صورت نرمال و برای کسانی است که ویزا را از سفارت یا کنسول‌گری ایران داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه آمادگی کاملی برای رعایت هر پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داریم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا همواره در حال رصد وضعیت کشور‌های مختلف است اگر نوع ویروس یا گستردگی آن را خطرناک شناسایی کند و شرایط خاصی برای یک یا چند کشور را بر این اساس اعلام کند آن را مانند گذشته اجرا خواهیم کرد، اما در شرایط کنونی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده عمل می‌کنیم و نظارت‌های لازم برای تردد مسافران انجام خواهد شد.
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شیوع ویروس لامبدا و شناسایی شدن آن در ایران، پروتکلی در این زمینه ابلاغ شده است؟ گفت: تا کنون ممنوعیت، محدودیت یا پروتکلی مختص ویروس کرونا از نوع لامبدا به پایانه‌های مرزی ابلاغ نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)