کد خبر: ۴۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شورای اطلاع‌رسانی استان تشریح کرد:
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: واکسیناسیون اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و معلمان و پرسنل مدارس از چند هفته قبل در استان شروع شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: واکسیناسیون اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و معلمان و پرسنل مدارس از چند هفته قبل در استان شروع شده است.
به گزارش خبرنگار گفتارنو مهدی شفیعی روز پنج شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان با اشاره به واکسیناسیون افراد سالمند افزود: تعداد زیادی از افراد جامعه سالمندانی هستند که به هر دلیلی از قبل از کرونا از منزل بیرون نمی‌آمدند و یا افرادی بودند که کاملا در خانه جا خواب بودند؛ خانواده این افراد نگران عوارض واکسن کرونا هستند.
وی ادامه داد: در رابطه با واکسیناسیون این افراد مراقبین سلامت روزانه به سالمندان مشاوره می‌دهند که یکی از برنامه‌های مطرح شده در هفته گذشته این بود که مراقبین سلامت علاوه بر اینکه با سالمند تماس بگیرند با فرزندان آن‌ها نیز ارتباط تلفنی برقرار کنند تا سالمندان را برای تزریق به مراکز بهداشت بیاورند.
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان از آنجایی که به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و این افراد دغدغه ابتلا به کووید۱۹ را دارند یکی از الویت‌های واکسیناسیون ما این است که۱۰۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال تا ماه آینده واکسینه شوند.

کمبود دارو نداریم
شفیعی تاکید کرد: دارو‌هایی بیمارستانی از قبیل فاویپیراویر و رمدسیویر که برای درمان اولیه کووید۱۹ مطرح هستند به اندازه کافی در انبار‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه‌ها و شرکت‌های دارویی موجود است، اما با نظر معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه باید توزیع شوند بنابراین به بازار داده نمی‌شود و فقط برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه کمبودی از دار‌وهای فاویپیراویر و رمدسیویر در استان نداشته‌ایم گفت: اما به شکل مقطعی تقاضا برای یکسری دارو‌ها از جمله انواع سرم و برخی از مُسَکن‌ها به دلیل افزایش پیک پنجم کرونا در استان که خیلی غیرمنتظره بود  زیاد شد که البته در بیمارستان‌ها این دارو‌ها کمبودی وجود نداشت، اما در بیرون و بخش خصوص برای بیماران سرپایی کمی مشکل ساز شد.
وی در تشریح کمبود این داروهای توضیح داد: این داروها دارو‌های کم مصرف بودند و بخش خصوصی برای اینکه تاریخ آن‌ها تمام می‌شد، هیچ گاه کامل خرید نمی‌کردند که ناگهان عرضه و تقاضا زیاد شد به شکل مقطعی کمبود آن احساس شد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: در حال حاضر با تمهیداتی که اندیشیده شد تولید این محصولات بالا رفته و امیدواریم با محدود شدن این پیک بحث کمبود‌های داوریی مرتفع شود.

واکسیناسیون فرهنگیان آغاز شده است
شفیعی افزود: واکسیناسیون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و معلمان و پرسنل مدارس از چند هفته قبل در استان شروع شده است حتی آموز‌ش و پروش ۲ مدرسه را برای سرعت تزریق واکسیناسیون مجهز کرد.
وی افزود: بسیاری از معلمین ساکن محل تدریس نیستند و در حال رفت و آمد هستند و در محل خدمت خود نباشد و در سامانه ثبت نام شدند و واکسیناسیون آن‌ها از این طریق انجام شد و معلمین حق التدریس و ساعتی در مدارس غیرانتفاعی انجام نشده که قرار شده این افراد را آموزش و پرورش اعلام کند تا قبل از بازگشایی مدارس واکسیناسیون آن‌ها انجام شود.

برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان وجود ندارد
وی با اشاره به اینکه در حوزه تامین واکسن در استان مشکلی نداریم تصریح کرد: برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد، زیرا عمده دانش آموزان ما زیر ۱۸ سال سن هستند و هنوز واکسنی که اجازه مصرف برای این سن را نداریم.
شفیعی گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل اینکه اکثر آن‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای طرح بگذرانند واکسینه شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: دانشجویان سایر دانشگاه‌ها برای بازگشایی و واکسینه شدن آن‌ها مذاکراتی صورت گرفته، اما تا آبان و آذر در برنامه کار قرار می‌گیرند و بخاطر مدیریت واکسن در کشور، احتمالا ترم اول دانشگاه‌ها به شکل مجازی برگزار شود و بعد از اینکه پوشش قابل قبولی از واکسیناسیون دانشجویان و اساتید داشته به صورت حضوری کلاس‌های دانشگاه‌ها برگزار شود.
وی بیان داشت: رنگ بندی وضعیت استان براساس متوسط بستری و میزان مراجعه در ۲ هفته گذشته رنگ بندی‌ها را وزارت خانه انجام می‌دهد و روند در استان در حال کاهش است.
وی با اشاره به اینکه واکسن اسپوتنیک دوز دوم آن در کشور وارد نشده است افزود: برای دوز دوم واکسن سینوفارم کمبودی در سطح استان نداریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)