کد خبر: ۴۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تصویب ۶۴۳ پروژه اقتصادمقاومتی در استان (تاکنون) خبر داد.

تصویب ۶۴۳ پروژه اقتصادمقاومتی در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تصویب ۶۴۳ پروژه اقتصادمقاومتی در استان (تاکنون) خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی سازمان جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با ارائه گزارش وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری گفت: تا پایان تیر ماه ۲۲۴ پروژه (شامل پروژه‌های جهش تولید، پروژه‌های نیپاو پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی استان) با ۱۱۳،۵۶۰ میلیارد ریال و ۸۳۵ میلیون دلار کل سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸۳۶ فرصت شغلی را ایجاد خواهند  شد. 
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان (با احتساب پروژه‌های ۲۲ شهرستان و همچنین پروژه‌های معین‌های توسعه و تفاهم نامه صمت را ۶۴۳ پروژه با ۱،۴۴۳،۲۰۶ میلیارد ریال و ۲۲۸۵ میلیون دلار سرمایه گذاری برنامه ریزی شده پروژه (از آغاز تا بهره برداری) بیان نمود و افزود: کل سرمایه گذاری برنامه ریزی شده این ۶۴۳ پروژه در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰۶۶۲۵ میلیارد ریال و ۸۳۵ میلیون دلار بوده که تا کنون ۴۵۴۹۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن گلایه مندی از عدم ارسال پروژه‌های پیشنهادی یکی از شهرستان‌های استان به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تا کنون، پروژه‌های پیشنهادی ۲۲ شهرستان را ۲۰۶ پروژه با ۷۷،۴۸۶میلیون ریال سرمایه گذاری برنامه ریزی شده (هدفگذاری شده) در سال ۱۴۰۰ اعلام نمود و افزود در این پروژه ها، طی ۵ ماهه اول سال، بمیزان ۱۳ درصد هدف سرمایه گذاری سال محقق شده است.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با ارائه گزارش عملکرد ابلاغ برش استانی پروژه‌های ملی اقتصادمقاومتی سال ۱۴۰۰ تعدادپروژه‌های دارای برش ملی را ۳۸ پروژه و با اعلام اینکه از جلسه گذشته تا کنون تعداد «پروژه‌های برش استانی» اخذ شده از وزاتخانه ها، افزایش نداشته است افزود تا کنون فقط ۹ پروژه توسط ۵ وزارتخانه به استان ابلاغ شده است.
وی همچنین با اشاره به عملکرد پروژه‌های جهش تولید گفت ۱۴ پروژه جهش تولید نیازمند تسهیلات بوده اند که تا کنون قرارداد عاملیت ۱۲ پروژه با بانک‌های عامل منعقد و به تهران ارسال و ابلاغ تخصیص ۸ پروژه نیز انجام شده است.
علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز پس از گزارش مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در استان از اقدامات صورت گرفته این نهاد در حوزه اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام ظرفیت بالایی است که استان‌های دیگر خیلی خوب از آن استفاده می‌کنند، اما کرمان به لحاظ پیگیری و استفاده از امکانات ستاد در حوزه اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بسیار ضعیف عمل کرده است.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام، ظرفیت عظیمی را در شبکه‌های مرتبط با خود دارد که شبیه شبکه‌های کمیته امداد، بسیج و بانک رسالت در حوزه اشتغال و تسهیلگری و زنجیره تولید و توانمندسازی هستند.
این مجموعه بی‌نظیر با پول کلانی که در اختیارشان است بسیار آسان مشارکت و کمک می‌کنند، اما این مسائل در استان کرمان فعال نیست.
استاندار کرمان عنوان کرد: معاونان استانداری اول از همه باید این مسائل را در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و محرومیت‌زدایی دنبال کنند و از معاونان خودم و مدیران بخشی که پیگیری نمی‌کنند، گلایه‌مند هستم.
وی خطاب به مدیران گفت: به مدیران آینده می‌گویم اگر انرژی مدیریت ندارد، پُست نگیرند، این ظلم و خیانت است. چرا باید پنج بار به یک فرماندار بگوییم طرح‌های اقتصادی مقاومتی خودشان را ارائه دهد و باز هم انجام ندهند، این فرماندار قابل توبیخ است و اصلا خوب نیست.
زینی‌وند بیان کرد: امکاناتی در اختیار ماست، حق مردم و حق شرعی به گردن ماست. در مدتی که در استان حضور دارد، کسی نگفت این خلاء ما را پیگیری کن.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی توفانی از اشتغال می‌تواند ایجاد کند، اما دستگاه‌ها حتی تفاهم‌نامه با آن‌ها امضا نمی‌کنند. در بعضی از حوزه‌ها واقعا نیاز به تغییر مدیریتی است، بعضی موارد کار‌ها همچنان دنبال می‌شود و خلائی به وجود نیامده، اما مواردی هم انگار تازه منصوب شده‌اند.
استاندار کرمان گفت: از بعضی از حوزه‌های مدیریتی واقعا گله‌مند هستیم و کارشان را پیگیری نمی‌کنند.
وی خطاب به معاونت اقتصادی استانداری گفت: فرمانداران را بخواهید که تفاهم‌نامه‌ها با ستاد اجرایی فرمان امام منعقد کنند و از آن‌ها بخواهید و پیگیری کنید.
زینی‌وند اظهار داشت: از اینکه از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان استفاده نمی‌شود متاسف هستم و برای نیمه دوم سال باید این رویه تغییر کند. 
شایان ذکر است در این جلسه عملکرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وهمچنین برنامه اجرایی رنجیره تولید توسط مدیران ذیربط ارائه شد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)