کد خبر: ۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده جیرفت و عنبرآباد: واکسینه کردن دانشجویان شتاب بیشتری بگیرد
وی تنزل کیفیت آموزشی در دوران کرونا را به عنوان یکی از دلایل ضرورت تامین زیرساخت آموزش حضوری نام برد و اظهار کرد: از طرفی جامعه دانش آموزی و دانشگاهی طی مدتی که کشور درگیر کرونا شده خانه نشین هستند و از نظر روحی و اجتماعی نیز دچار آسیب‌هایی شده و کیفیت آموزش تنزل پیدا کرده است.

 نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم بهداشتی و انجام واکسیناسیون کرونا وضعیت سال تحصیلی جدید مشخص خواهد شد.
به گزارش ایسنا ذبیح الله اعظمی با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی و بهداشتی مناسب در جنوب کرمان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه اش اظهار کرد: براساس صحبتی که با وزیر علوم و وزیر سابق آموزش و پرورش داشتیم نظرشان بر این بود که هر چه سریع‌تر باید مدارس و دانشگا‌ها به صورت حضوری سال تحصیلی پیش رو را آغاز کنند و بنده به عنوان یک هیئت علمی دانشگاه و کسی که به سیستم آموزشی کشور آشنایی دارم، موافق آموزش حضوری هستم.
وی تنزل کیفیت آموزشی در دوران کرونا را به عنوان یکی از دلایل ضرورت تامین زیرساخت آموزش حضوری نام برد و اظهار کرد: از طرفی جامعه دانش آموزی و دانشگاهی طی مدتی که کشور درگیر کرونا شده خانه نشین هستند و از نظر روحی و اجتماعی نیز دچار آسیب‌هایی شده و کیفیت آموزش تنزل پیدا کرده است.
اعظمی با یادآوری نبود امکانات ارتباطی به عنوان زیربنای آموزش مجازی، گفت: علاوه بر افکار عمومی وزیر ارتباطات نیز معتقد است زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی در کل کشور فراهم نیست چه برسد به روستا‌ها که همواره دچار مشکل هستند.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس رفع مشکلات شبکه‌های مخابراتی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها را خواستار شد و افزود: بهتر است سال تحصیلی جدید مدارس بازگشایی بشوند و توصیه بر این است مدارس روستایی و عشایری که جمعیت کمتری دارند، به صورت حضوری بازگشایی بشوند و تلاش نمایندگان بر این است که وزرای مربوطه را برای تامین زیرساخت‌های آموزش حضوری متقاعد کنند و کمیسیون آموزش مجلس در این راستا به صورت تخصصی وارد خواهد کرد تا حداقل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند زمینه حضور دانش آموزان را در کلاس‌های درس به صورت حضوری فراهم کنند.
وی با تبیین نحوه آموزش حضوری در دانشگاه‌ها گفت: زمینه تشکیل کلاس‌های دروس عملی باید برای دانشجویان حداقل یک جلسه در هفته فراهم شود که مشکلات خاص خود را دارد، زیرا تعدادی از دانشجویان غیربومی هستند و با مراکز دانشگاهی فاصله دارند. البته با هماهنگی‌های بین بخشی شرایط باید به نحوی فراهم شود که دانشجویان دروس تعریف شده، آموزش حضوری را در دانشگاه‌های محل سکونت خود بگذرانند.
اعظمی واکسیناسیون جامعه فرهنگیان، دانشگاهیان و دانش آموزان را برای اطمینان خاطر افکار عمومی در استقبال از آموزش حضوری ضروری عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت باید نسبت به واکسینه کردن جامعه هدف با شتاب بیشتری وارد عمل شود تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر بیشتری از باز گشایی مدارس و دانشگاه‌ها استقبال کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)