کد خبر: ۴۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در حالیکه قیمت پروازهای اربعین روز گذشته اعلام شد، برخی ایرلاین‌های داخلی اقدام به عرضه این بلیت بالاتر از نرخ مصوب در کنار قیمت‌های نجومی ایرلاین‌های خارجی کرده‌اند.

گرانفروشی پروازهای اربعین در کنار قیمت‌های نجومی

در حالیکه قیمت پروازهای اربعین روز گذشته اعلام شد، برخی ایرلاین‌های داخلی اقدام به عرضه این بلیت بالاتر از نرخ مصوب در کنار قیمت‌های نجومی ایرلاین‌های خارجی کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، پس از اعلام رسمی توافق دو کشور ایران و عراق برای اعزام ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم فقط از طریق مرزهای هوایی دو کشور، روز گذشته قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد. محمد حسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره اعلام کرد: براساس توافق‌های صورت گرفته بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی داخلی مقرر شد بلیت پروازهای اربعین کمتر از پنج میلیون تومان به زائران ایرانی فروخته شود.
وی افزود: البته این قیمت مورد توافق تنها برای بازه زمانی تعیین شده یعنی از ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه است که ایرلاین‌ها موظف به اجرای آن هستند و پروازهای اربعین باید در قالب این توافق از شش فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام شود.
این خبر در حالی اعلام شد که بازار پروازهای اربعین وضعیت دیگری دارد و با وجود اینکه ۱۰ روز تا آغاز بازه زمانی تعیین شده برای اجرای این توافق (فروش بلیت هواپیما به قیمت کمتر از پنج میلیون تومان) باقی مانده است، برخی از ایرلاین‌های بلیت پروازهای خود را بالاتر از سقف نرخی تعیین شده عرضه کرده‌اند.
به عنوان مثال یکی از ایرلاین‌ها قیمت بلیت هواپیمای تهران-نجف در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه را پنج میلیون و ۲۹۲ هزار تومان تعیین کرده است و جالبتر اینکه چرا این پرواز تنها پرواز چارتری بوده و دقیقا یکی از تنها پروازهایی بوده که بالاتر از نرخ مصوب عرضه شده است.  

 در کنار شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز ایرلاین‌های خارجی نیز در این بازار با نرخ‌های نجومی‌شان جولان می‌دهند.  
گرچه نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی خارجی در حیطه وظایف سازمان هواپیمایی نیست اما آیا این نرخ‌های عجیب و غریب که از حدود ۱۰ میلیون تومان تا بیش از ۴۰ میلیون تومان متفاوت است به آشفته شدن بازار از سوی ایرلاین‌های داخلی دامن نمی‌زند؟ و اساسا این سوال مطرح می‌شود که در اربعین امسال با وجود تعیین محدودیت پذیرش ۳۰ هزار زائر ایرانی از سوی عراق و نبود مشکل برای پشتیبانی کامل از این پروازها از سوی ایرلاین‌های داخی، چه نیازی به پروازهای گران قیمت و لوکس آن هم برای زیارت و حضور زائران در عراق برای شرکت در مراسم اربعین وجود دارد؟

 

البته ذیبخش در این باره نیز به ایسنا گفته بود که ما نظارتی روی ایرلاین‌های خارجی نمی‌توانیم، انجام دهیم اما این پروازها کانکشنی  و لوکس است که زائر  ایرانی از آن استفاده نخواهد کرد و ایرلاین‌های ایرانی این پروازها را برنامه ریزی کرده و انجام‌ می‌دهند.
وی افزود: البته شرکت هواپیمایی العراقیه برای جابجایی زوار ایرانی اعلام آمادگی کرده و مجوزهای لازم را به آن داده‌ایم و شرکت هواپیمایی عراقی دیگری نیز به دنبال اخذ مجوز است اما اگر این دو ایرلاین خارجی بخواهند نسبت به جابجایی زائران ایرانی اقدام کنند باید نرخ پرواز آن‌ها با قیمت‌های مصوب همخوانی داشته باشد و اگر این کار انجام ندهند توان رقابت با شرکت‌های هواپیمایی داخلی نخواهند داشت.
در چنین شرایطی باید دید سازمان هواپیمایی کشوری بر ارائه بلیت این پروازها از سوی ایرلاین‌های داخلی نظارتی می‌کند یا آنکه در ادامه شاهد گرانفروشی بیشتر از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی خواهیم بود؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مرکز پژوهش‌ها نباید باشگاه احزاب و جریان‌های سیاسی باشد و علیه دیگران بیانیه صادر کند

آخرین خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی از حقوق بازنشستگان/ میزان افزایش حقوق‌ها کاهش می‌یابد؟

همسان‌سازی حقوق باید برای حقوق بگیران و بازنشستگان انجام شود / یارانه معشیتی باید به همه اقشار مردم پرداخت شود

پخش فیلم سینمایی آن 23 نفر جمعه از شبکه دو سیما

اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دستگیر شدند

انتقال درون جامعه ای ویروس آبله میمون اتفاق افتاده است

گمانه زنی روزنامه جمهوری درباره غیبت معنادار وزیر صمت در نمایشگاه خودرو

اصلاح وضعیت پوشش و حجاب کارمندان آغاز شد

کرونا تقریبا در کل دنیا کنترل شده است

آسیب‌شناسی جریان اصلاحات هنوز به جمع‌بندی و حصول راهکار نرسیده است/ ابقای رؤسای کمیته‌های جبهه اصلاحات

پربازدید ها

نماینده جیرفت و عنبرآباد: قالیباف رای می آورد

روزنامه اصولگرا: قرار است چه اتفاقی بیفتد که رئیس جمهور می گوید آبرویم را برای جراحی اقتصادی در دست گرفته ام؟

فرهیختگان: منظور رئیسی از تصمیم سخت گران شدن بنزین نبوده است

آیا قانون انتخابات مجلس و شوراها تغییر می کند؟

همچنان برخی مسئولان و فعالان سیاسی تاثیر منفی تحریم‌ها را انکار می‌کنند / هرگونه اصلاح ساختار در بخش اقتصاد بدون اصلاح ساختار در بخش سیاسی کارآمد نیست

ابعاد ترور سردار شهید «صیادخدایی» در دست بررسی است / گروهی که مسئولیت ترور را به عهده دارد، بهای سنگینی خواهد پرداخت

تسنیم: برخلاف خبر الجزیره رهبری سخنی از سازش نگفتند

آسیب‌شناسی جریان اصلاحات هنوز به جمع‌بندی و حصول راهکار نرسیده است/ ابقای رؤسای کمیته‌های جبهه اصلاحات

مرکز پژوهش‌ها نباید باشگاه احزاب و جریان‌های سیاسی باشد و علیه دیگران بیانیه صادر کند

همسان‌سازی حقوق باید برای حقوق بگیران و بازنشستگان انجام شود / یارانه معشیتی باید به همه اقشار مردم پرداخت شود

پر بحث

صداوسیمای کرمان نام فرودگاه کرمان را تغییر داد!؟/ تکمیلی: خبرگزاری صداوسیما اشتباه خود را تصحیح کرد   (۲۲ نظر)

اگر گلباف و شهداد با هم به توافق برسند که یک شهرستان شوند، این کار با سرعت قابل اجراست   (۱۷ نظر)

بایکوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنان معاون رئیسی در رفسنجان   (۵ نظر)

مرعشی: هر ایده‌ای که بخواهم اجرا کنم متوقف می‌شود/ تجربیات افراد متعلق به خودشان نیست   (۴ نظر)

کدخدائی، پورغلامعلی و ابراهیمی گزینه‌های جدی فرمانداری رفسنجان   (۳ نظر)

حاج ماشاالله زنگی آبادی خیر مدرسه ساز درگذشت   (۲ نظر)

از شانس بالای شعرباف و سالاری تا احتمال انصراف قاری قرآن/ شورای شهر موضوع فقدان 9 سال سابقه مدیریت میانی شعرباف را چگونه حل و فصل می‌کند؟   (۲ نظر)

تغییر قریب‌الوقوع استاندار کرمان   (۲ نظر)

۲۵۰۰ اثر به جشنواره ملی شعر سردار دل‌ها در جنوب کرمان ارسال شد   (۲ نظر)

از تیشه بده اره بگیر زاهدی و پورابراهیمی تا تشر سردار معروفی/ زاهدی: آقای فداکار را از زمانی که دانشجو بود می‌شناسم/ پورابراهیمی: اگر برخی‌ها آقای فداکار را از دوره دانشجوئی می‌شناسند من ایشان را از زمان جنگ می‌شناسم   (۱ نظر)