کد خبر: ۴۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:نرخ بیکاری استان کرمان نرخ بالایی است
وی افزود: نرخ بیکاری استان کرمان نرخ بالایی است و به دلیل اینکه در حوزه بانوان مشاغل ما نسبت به میانگین کشوری کمتر است، طبیعی است که به این موضوع باید در قالب مشاغل خرد و خانگی بیشتر توجه شود و به شغل بانوان در این حوزه باید بیشتر تاکید کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اختلاف نظر درباره فضای کسب و کار استان کرمان گفت: مهم ترین مشکل و علت خراب شدن فضای کسب و کار و سقوط رتبه ما در همین تاخیر در پاسخ به استعلامات است.

علی زینی وند شامگاه ۲۰ شهریورماه در جسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی که ۴۱ هزار فرصت شغلی است، تعهد پایینی بود و نسبت به سال گذشته ۲۰۰۰ فرصت شغلی کمتر پیش بینی شده، از طرف دیگر انتظار داریم از دست رفتن مشاغل با توجه به کرونا امسال کمتر باشد، چون در حال حاضر سازگاری بیشتری با شرایط ایجاد شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان کرمان نرخ بالایی است و به دلیل اینکه در حوزه بانوان مشاغل ما نسبت به میانگین کشوری کمتر است، طبیعی است که به این موضوع باید در قالب مشاغل خرد و خانگی بیشتر توجه شود و به شغل بانوان در این حوزه باید بیشتر تاکید کرد.

زینی وند تصریح کرد: مدیران باید ببینند کجا خلاء هست و آن را پر کنند و تحلیل راهبردی سازمان مدیریت درباره گروه های شغلی، صنوف و ... خیلی نکته دارد و اگر دستگاه‌ها در حوزه خود تمرکز کنند کلی از مسائل قابل حل است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تقریبا از تعهد اشتغال تا پایان شهریور عقب هستیم، بیان کرد: باید در نیمه دوم سال روند ایجاد شغل تصاعدی و این مسئله کاملا رصد شود و ثبت سامانه گردد.

وی با اشاره به اینکه درصد کمی از ظرفیت گردش مالی شرکت‌های بزرگ استفاده می کنیم، افزود: به دلیل افزایش نرخ ارز و صادرات خوبی که انجام می شود، شرکت‌ها در بورس وضعیت خوبی دارند.

زینی وند در ادامه با اشاره به تاکید بر استفاده از ظرفیت دفاتر روستایی و با شبکه‌ای از دهیاران در دل روستاها، گفت: دهیاران و شوراها می توانند تسهیلگران فرصت‌های شغلی باشند و مشاغل کوچک در روستا که زیرساخت دارند باید به شبکه‌هایی نظیر کمیته امداد و بسیج سازندگی و شبکه اجتماعی بانک رسالت وصل شوند.

وی بیان کرد: باید شبکه توانمندسازی در قشرهای مختلف ایجاد شود تا آموزش لازم داده و در مناطق محروم کار به صورت ویژه تکمیل گردد.

استاندار کرمان در ادامه با تاکید مجدد بر استفاده از ظرفیت های ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان گفت: شبکه دهیاران و شوراها لازم است حتما به ستاد وصل و از این پتانسیل عظیم حتما استفاده شود.

وی با اشاره به اختلاف نظر درباره فضای کسب و کار استان کرمان گفت: مهم ترین مشکل استعلامات است و علت خراب شدن فضای کسب و کار و سقوط رتبه ما در همین تاخیر در پاسخ به استعلامات است لذا باید به تمامی دستگاه‌ها نامه تکلیفی زده و زمان اعلام شود تا دستگاه مربوطه به سیستم پنجره واحد لینک و کار در زمان مشخص انجام شود.

زینی وند در پایان بر لزوم تشکیل کارگروهی برای تحلیل و ابلاغ‌های لازم تعریف چارچوب آزمون‌های استخدامی شرکت‌های بزرگ صنعتی استان کرمان تاکید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)