کد خبر: ۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌ای ویژه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در وزارت ارشاد راه اندازی خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ: جشنواره‌ای ویژه شهید سلیمانی برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌ای ویژه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در وزارت ارشاد راه اندازی خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه طی سخنرانی مجازی در آیین سه‌شنبه‌های تکریم ویژه‌برنامه شکوه مادری که به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان در گلزارشهدای این شهر،در جوار مزار شهید سردار سلیمانی و با تجلیل از والدین شهید "جهان‌گیر صدقی ده زیاری" برگزار شد اظهارداشت: من به نمایندگان استان کرمان در مجلس قول داده ام برای شهید عالی مقام سلیمانی کار ویژه ای را در وزارت ارشاد راه اندازی کنیم.
وی افزود: لذا جشنواره ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت و این قولی را که داده ایم بزودی محقق خواهد شد.
اسماعیلی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و معاونان وزارتخانه نیز خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا در پیشانی کارها و ماموریت ها برگزاری مراسم و جشنواره ویژه برای حاج قاسم اجرایی شود.
شهدای کرمان پیشگام انقلاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تشریح جایگاه کرمان در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: شهدای کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه مسجد جامع کرمان را رقم زدند.
وی افزود: خباثت رژیم پهلوی یکی از محورهای اصلی شعارهای انقلاب اسلامی و مردم در سراسر کشور و کرمان بود.
اسماعیلی اظهار داشت: باید گرامی بداریم حماسه بزرگی که لشکر همیشه پیروز ثارالله کرمان در طول دفاع مقدس خلق کرد و حماسه بزرگ تری که باز نام کرمان و کرمانی ها در دفاع از حرم بلند کرد و با نام شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی رخ داد.
وی تاکید کرد: برای من افتخاری است در آغاز فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم و از راه دور به روح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سلام و درود بفرستیم و امیدوارم خداوند متعال پیروی راه شهدا بویژه این شهید بزرگوار را به ما عنایت کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یاد شهید جهانگیر صدقی را گرامی داشت و با اشاره به صحبت های مادر این شهید گفت: همه ما مرهون مادران و پدران شهیدانی هستیم که در مکتب انقلاب اسلامی، ابراهیم وار اسماعیل های خود را به مسلخ شهادت رهنمون شدند و این انقلاب بزرگ و میراث گرانقدر حاصل خون های این شهدای پرفضیلت و ایثار پدران و مادران شهداست.
اسماعیلی به فرمایش امام راحل (ره) در باب شهدا مبنی بر اینکه "شهدا امامزاده های عشق هستند" اشاره و تاکید کرد: معنویت و اخلاص مزار شهدا وجود ما را شامل حال خود می کند.
وی با تاکید بر پاسداشت مقام شهدا گفت: گرامیداشت یاد شهدا و حضور در گلزار شهدا حس و ایمانی قوی به انسان می دهد که ما را در پیموندن راه شهدا منسجم می کند.
اسماعیلی تاکید کرد: ویژگی اصلی انقلاب اسلامی ایثار و شهادت است؛ مکتبی که امام راحل (ره) بنیان گذاشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داده اند و بزرگانی مانند حاج قاسم آن را برای ما زنده نگه داشته اند و این مسیر نورانی به نام مکتب حاج قاسم از سوی معظم له نامگذاری شده و نشان دهنده راهی است که باید طی شود.
تکلیف تحقق آرمان های انقلاب
وی افزود: ما هیچ ماموریت و تکلیفی جز  تحقق آرمان های انقلاب اسلامی که این آرمان ها در همین مسیر توسط شهدا با خونشان به امضا و تثیبت رسیده است، نداریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما باید این مسیر را ادامه دهیم و کارهایی که انجام می شود از باب ادای وظیفه است لذا همه ماموریت ها و وجودمان در راه احیای این مسیر قرار دارد.
تحقق اهداف انقلاب و شهدا توسط دولت مردمی
وی تاکید کرد: دولت مردمی و رئیس جمهوری همه افتخارشان این است که بتوانند گامی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان اهداف شهداست بردارند.
اسماعیلی ادامه داد: یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از شهدا و معرفی فرهنگ شهادت است.
وی تصریح کرد: فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ انقلاب و حمایت از آرمان های مقاومت و استکبارستیزی که همه در فرهنگ شهادت قرار می گیرد و تمامی فعالیت های ما باید در این مسیر ادامه پیدا کند لذا اگر سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی اطلاع رسانی، رسانه و دیگر بخش ها می خواهند فعالیتی انجام دهند باید به تحکیم این راه بیانجامد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چند روز دیگر سالروز پیام امام راحل در مورد هنر دفاع مقدس و بحث پیام تاریخی ایشان در سال ۶۷ و همان هنری است که بتواند ایثارگری، شهادت و مرارت های پدران و مادران شهدا را به تصویر بکشد.
اسماعیلی بیان کرد: زمانی که مادر شهید صحبت می کرد یاد اثر خانم آبیار کارگردان معروف سینما افتادم؛ گاهی تاثیر یک فیلم ارزشی ممکن است برابر با هزاران ساعت سخنرانی باشد.
تولیدمحتوای اهالی هنر در مسیر ایثار
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید همه امکانات را بسیج و از اهالی فرهنگ هنر درخواست کنیم تا در این مسیر تولید محتوا کنند.
وی افزود: ما در روزهای منتهی به هفته دفاع مقدس قرار داریم لذا از این تریبون استفاده می کنم و به همه شهدای پرفضیلت هشت سال دفاع مقدس سلام و درود می فرستم و از رشادت های آزادگان شهدا و ایثارگران دفاع مقدس تقدیر می کنم.
اسماعیلی اظهارامیدواری کرد که این حرکت در مسیر بزرگداشت شهدا ادامه داشته باشد و با پوشش خوب رسانه ای، همه مردم از آن بهره مند شوند.
در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان و دیگر مدیران استانی از خانواده شهید جهانگیر صدقی ده‌زیاری از شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس که از ایشان به عنوان بیسیم چی سردار سلیمانی نیز یاد می شود، تجلیل شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)