کد خبر: ۴۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اتاق اصناف کرمان:
رییس اتاق اصناف کرمان با بیان این مطلب که تعداد واحدهای صنفی در کرمان از اشباع به مسمومیت رسیده است، گفت: طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد این درحالی است که در کشور ایران به ازای هر ۲۵ نفر و در کرمان به ازای هر ۱۸ نفر یک واحد صنفی است.

رییس اتاق اصناف کرمان با بیان این مطلب که تعداد واحدهای صنفی در کرمان از اشباع به مسمومیت رسیده است، گفت: طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد این درحالی است که در کشور ایران به ازای هر ۲۵ نفر و در کرمان به ازای هر ۱۸ نفر یک واحد صنفی است.

به گزارش ایسنا یوسف جعفری با بیان این مطلب که متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به جامعه صنفی زده است، در ادامه گفت: از دیدگاه ما فعال یا غیر فعال بودن اصناف در انتشار ویروس تاثیر نداشته است.

وی ادامه داد: براساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، ۵۰ درصد انتشار ویروس از دورهمی های خانوادگی، ۳۰ درصد آن از طریق حمل و نقل عمومی و ۲۰ درصد دیگر آن سایر عوامل اعلام کرده است که این ۲۰ درصد شامل؛ بانک ها، ادارات، دادسراها، مطب پزشکان، اصناف و ... می شود گفتنی است سهم اصناف در انتشار ویروس کمتر از ۲ درصد می باشد.

رییس اتاق اصناف کرمان بیان کرد: باوجود آنکه سهم اصناف در انتشار ویروس کمتر از ۲ درصد است اما هر زمان که اپیدمی اوج می گرفت اصناف را تعطیل می کردند.

وی با انتقاد از تعطیلی بخش اقتصادی کشور در راستای کنترل اپیدمی اظهار کرد: باید با فرهنگسازی، مردم را برای عدم حضور در تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی مجاب کرد و با تعطیلی اصناف شیوع بیماری کنترل نمی شود.

جعفری ضمن اشاره به همکاری اصناف با ستاد مقابله با کرونای استان کرمان، اظهار کرد: متاسفانه در طرح واکسیناسیون به اصناف بی توجهی شد و مقرر بود که بسته حمایتی نیز در سال گذشته به اصناف داده شود که محقق نشد و کمتر از ۱۰ درصد اصناف به دلیل شرایط سخت بانک ها در دادن وام، موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شده اند.

وی در ادامه افزود: چند سال پیشنهاد خروج کارگاه های کمتر از ۱۰ نفر نیروی کار را از شمول اداره کار و تامین اجتماعی داده ایم و با تحقق این مهم حداقل ۷۰ درصد بیکاران مشغول به کار می شوند.

رییس اتاق اصناف کرمان با بیان اینکه در کرمان ۶۷ اتحادیه وجود دارد، اضافه کرد: در کرمان حدود ۳۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه و حدود ۴ هزار واحد بدون پروانه داریم و اگر هر کدام از این واحدها یک کارگر به کار بگیرند حدود ۴۰ هزار نفر در شهر کرمان مشغول به کار می شوند. گفتنی است در کشور حدود ۳.۵ میلیون واحد صنفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد آموزش نیروهای جوان به اداره کار دادیم، تصریح کرد: متاسفانه اگر فردی نزد واحد صنفی برای آموزش آمده باشد و برود اداره کار شکایت کند ما باید بیمه و حقوق او را براساس قانون اداره کار پرداخت کنیم.

جعفری از نابلدی نسل جوان از مشتری مداری و تجارت سخن به میان آورد و عنوان کرد: متاسفانه فرد تحصیل کرده بدون هیچ اطلاع و تجربه ای وارد بازار می شود و پس از مدتی ورشکسته می شود.

وی افزود: در گذشته حریم و سقف صنفی داشتیم و دولت برای کوچک سازی بخش دولتی سیاست حذف سقف صنفی اجرا کرد به طوری که اکنون هر کس که بازنشسته یا بازخرید یا فارغ التحصیل و ... می شود اقدام به دریافت جواز می کنند و شهر کرمان در این زمینه اشباع شده است و بدانید طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۵۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد این درحالی است که در کشور ایران به ازای هر ۲۵ نفر و در کرمان به ازای هر ۱۸ نفر یک واحد صنفی است.

رییس اتاق اصناف کرمان با بیان اینکه تعداد واحد صنفی در کرمان از اشباع به مسمومیت رسیده است، تصریح کرد: اصناف کرمان تعامل کاملی با همه ارگان ها دارند اما متاسفانه سیستم بانکی هیچ همکاری با ما ندارد.

وی بیان کرد: اکنون ما بحث گرانی داریم نه گران فروشی، البته گران فروشی در حد کم در برخی جاها شاید باشد اما در مجموع قدرت خرید مردم کم شده است.

جعفری با انتقاد از عدم مطالبه گری مردم خاطرنشان کرد: اگر درجایی مشاهده کردید که اجهافی در حق شما در زمینه کم فروشی یا گران فروشی شده است می توانید به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یا اتاق اصناف کرمان مراجعه کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)