کد خبر: ۴۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان در پاسخ به پیگیری ایرنا درباره بوی نامطبوع فاضلاب در شهر کرمان می‌گوید اقدامات را برای رفع این بوی نامطبوع در تصفیه‌خانه فاضلاب سرعت بخشیده‌اند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان در پاسخ به پیگیری ایرنا درباره بوی نامطبوع فاضلاب در شهر کرمان می‌گوید اقدامات را برای رفع این بوی نامطبوع در تصفیه‌خانه فاضلاب سرعت بخشیده‌اند.

به گزارش ایرنا بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب در بخش هایی از شهر کرمان طی روزهای گذشته صدای شهروندان را درآورده بود؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز اخطار داده بود درصورتی که آبفا این مشکل را حل نکند موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

حمید صمدانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست اصول تصفیه خانه را مورد نظر قرار داده و به آن تذکر داده است اظهارداشت: در این زمینه مدل شماره ۲ حوضچه های ترسیب(ته نشین) را از اورهال (تعمیر) خارج کردیم و از روز چهارشنبه(دیروز) فعالیت آن آغاز شده است، لذا بوی نامطبوع نیز به مرور از بین می رود.

وی با بیان اینکه بزودی بازدیدی با حضور استاندار کرمان از این پروژه خواهیم داشت گفت: چندی پیش پیش نیز سرمایه گذار عمده پروژه فاضلاب کرمان از تصفیه خانه بازدید کرد و این طرح از سوی اداره آب و فاضلاب کرمان هم به صورت مرتب رصد می شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه عمد و سهل انگاری در این کار وجود ندارد بیان داشت: فرایند رفع مشکل پروژه فاضلاب کرمان را سرعت بخشیدیم و خط تصفیه از اورهال خارج شده و با همکاری سرمایه گذار این بو به سرعت رفع می شود.

به گفته وی تصفیه خانه به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز فعالیت می کند و این بوی نامطبوع را به صورت شبانه روزی در برخی محلات داریم.

صمدانی افزود: سرعت وزش باد نیز در انتشار بوی بد در هوای کرمان تاثیر دارد اما همکاران ما در حوزه آب و فاضلاب به صورت شبانه روزی فعال هستند و در این زمینه تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار می گیرند که شهروندان در آسایش باشند.

ابتدا جانمایی درست بوده

وی با اشاره به جانمایی تصفیه خانه فاضلاب کرمان و قرارگرفتن در مجاورت شهر کرمان گفت: در ابتدا جانمایی فاضلاب کرمان درست بوده اما توسعه شهری در حاشیه کرمان بسرعت رشد کرده و با واقع شدن این تصفیه خانه در یکی از محلات حاشیه ای این مشکل به وجود آمده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به بوی نامطبوع فاضلاب در محلات اختیارآباد، شرف آباد و بلوار هوانیروز گفت: فرایندهای تصفیه فاضلاب این شهر را باید اصلاح کنیم و آن را به استاندارهای کشورهای پیشرفته برسانیم.

وی افزود: سرمایه گذاری خوبی در تصفیه خانه فاضلاب شهری کرمان شده اما تاسیسات و تجهیزات فعلی فاضلاب چون خورندگی بسیاری در فرایند تصفیه دارند به مرور دچار چالش می شوند.

این مسئول آبفا در کرمان عنوان کرد: فاضلاب شهری سبب بسته شدن مسیر می شود لذا باید مدل مسدود شده را چند روزی از مدار خارج کنیم و همین امر موجب سرایت بوی نامطبوعی از فاضلاب های بالا زده می شود.

وی در عین حال اظهارامیدواری کرد آمادگی استاندار کرمان برای بازدید، نظارت و کمک به رفع مشکلات پروژه، همکاری سرمایه گذار، تلاش های آب و فاضلاب کرمان و تذکرات محیط زیست سبب خیر و حل مشکل بوی نامطبوع شود.

درحالی مدیر آبفا شهرستان کرمان تاکید دارد که عمد یا سهل انگاری در بروز این مشکل وجود نداشته که مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان چندی پیش در گفت وگو با ایرنا درباره دلایل احتمالی بروز این مشکل به نقش پیمانکاری در این مشکل و سهل انگاری احتمالی برخی متولیان نیز اشاره و تصریح کرده بود: این پساب برای استفاده در کارخانه فولاد بوتیا فرستاده و در آنجا نیز تصفیه ثانویه می شود؛ به همین علت شاید حساسیت لازم در تصفیه وجود ندارد و با این تصور که «کار مربوط به پیمانکار است، به فولاد بوتیا واگذار شده، پس بهره بردار نیز آنها هستند و باید هزینه کرد با خود فولاد بوتیا باشد»، نظارت دقیقی بر این مهم نمی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)