کد خبر: ۴۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد مجدداستاندار کرمان از کمبود اختیارات استاندار:
استاندار کرمان گفت: ۱۵ درصد از حقوق مالکانه معادن باید به استان محل استقرار آن معدن تخصیص داده شود اما اعتبار پرداخت شده بسیار ناچیز است و چیزی عاید استان کرمان نمی شود.

اگر استاندار می‌گذارید باید به عنوان بالاترین رکن اجرایی بتواند تصمیم گیری کند

استاندار کرمان گفت: ۱۵ درصد از حقوق مالکانه معادن باید به استان محل استقرار آن معدن تخصیص داده شود، اما اعتبار پرداخت شده بسیار ناچیز است و چیزی عاید استان کرمان نمی‌شود.
«علی زینی‌وند» ظهر امروز ۲۵ شهریورماه در شورای معادن استان کرمان با انتقاد از برخی تبصره‌ها که قوانین را بی خاصیت می‌کند، گفت: ۱۵ درصد از حقوق مالکانه معادن باید به استان محل استقرار آن معدن تخصیص داده شود، اما اعتبار پرداخت شده بسیار ناچیز است و چیزی عاید استان کرمان نمی‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه برای ۱۵ درصد حقوق مالکانه معادن سقفی تعیین کرده اند و با این کار این قانون بی خاصیت است.
استاندار کرمان بر لزوم افزایش تفویض اختیار به استانداران گفت: پولی که متعلق به استان است من استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید برای گرفتن آن به یک مدیر (مدیر ایمیدرو) التماس کنیم که پول استان را بدهد. اگر استاندار می‌گذارید باید به عنوان بالاترین رکن اجرایی تصمیم گیری کند لذا باید در برخی قوانین بازنگری شود.
وی بر لزوم پرداخت سهم استان از حقوق دولتی معادن تاکید کرد و افزود: یکی از موضوعات شورای معادن استان نیز باید همین پیگیری سهم استان از حقوق دولتی معادن باشد و مجمع نمایندگان یک ظرفیت است تا در تصویب قانون معادن موثر باشد و حق مردم استان نیز گرفته شود.
زینی وند بر لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای معادن تاکید و در ادامه اظهار کرد: پول‌های بخش معافیت ۲۰ درصدی از حقوق دولتی معادن در بخش‌های ضروری استان هزینه می‌شود لذا سه شرکت بزرگ اقتصادی موظف به اجرای مصوبات شورای معادن استان هستند.
وی با بیان اینکه باید اهرم‌هایی برای اجرای مصوبات در نظر گرفت تا ضمانت اجرایی وجود داشته باشد، ادامه داد: سهم استان از حقوق دولتی معادن، حق مردم کرمان است و باید راهکار قانونی برای دریافت سهم استان کرمان پیگیری شود.
استاندار کرمان بیان کرد: در هشت ماه گذشته سلسله‌ای از کارخانجات کوچک مقیاس در حوزه مس و طلا در حال راه‌اندازی در استان داریم که مجوز آن‌ها داده شده و از سرمایه‌گذاری در این حوزه استقبال می‌کنیم.
«مهدی حسینی‌نژاد» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن باید به استان برگشت داده شود و یک ظرفیت قانونی تأمین بودجه نیاز است.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده و در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۳۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده است.
حسینی نژاد بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۶ درصد حقوق دولتی وصول شده و باید سهم ۱۵ درصدی استان گرفته شود و سال گذشته فقط ۴۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به استان کرمان برگشت داده شد که باید پیگیری شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)