کد خبر: ۴۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گزینه‌های مطرح برای استانداری کرمان را بررسی می‌کند:
این روزها در فضای مجازی بحث و گمانه‌زنی بر سر انتخاب استاندار داغ است. هر روز نیز گزینه‌های متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی برای استانداری کرمان منتشر می‌شود.

در فضای مجازی هر روز یک نفر استاندار کرمان می‌شود / از افزایش شانس سردار معروفی تا احتمال رو شدن یک گزینه جدید در دقیقه 90

این روزها در فضای مجازی بحث و گمانه‌زنی بر سر انتخاب استاندار داغ است. هر روز نیز گزینه‌های متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی برای استانداری کرمان منتشر می‌شود.
به گزارش گفتارنو بعضی خبرها نیز به قدری با قاطعیت از انتخاب استاندار خبر می‌دهند که مخاطب تصور می‌کند انتخاب استاندار انجام شده است.
همین چند روز قبل بود که در شبکه‌های اجتماعی خبری در خصوص انتخاب فردی بنام سید علی سرابی عضو شورای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شد.
پس از انتشار این خبر و خبرهای مشابه بود که عباس تقی‌زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری ضمن بی اعتبار دانستن خبرهای فضای مجازی گفت:تنها خبری که از سوی نهاد ریاست جمهوری اعلام شود مورد تائید ما است و اخبار فضای مجازی همگی شایعه هستند.
اما چه کسانی به عنوان گزینه تصدی استانداری کرمان انتخاب شده‌اند؟ رسانه‌های رسمی و غیر رسمی تاکنون فهرست‌های فراوانی در خصوص گزینه‌های تصدی استانداری کرمان منتشر کرده‌اند.
گزینه‌هایی که بعضا چهره‌های شناخته شده و گاها چهره‌های گمنامی هستند که برای اصحاب رسانه یا فعالان سیاسی شناخته شده نیستند.
اما برای استانداری کرمان تاکنون گزینه‌های زیر مطرح بیش از هر گزینه دیگری مطرح شده‌اند:
محمدجلال مآب، حسین معروفی، علیرضا منظری توکلی، بهنام سعیدی، مجید دوستعلی، احمد اسفندیاری، فریدون میرشکاری، امیرعلی سیف‌الدین، علی غلامعلی و شهباز حسن‌پور

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟

محمد جلال مآب شهردار اسبق کرمان و مدیرعامل اسبق شرکت گل گهر و از چهره‌های میانه روی اصولگرا به شمار می‌رود. او در حال حاضر رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات است. تشکیلاتی که به ابتکار شهید حاج قاسم سلیمانی پایه‌گذاری شده است و برخی از چهره‌های نزدیک به سردار سلیمانی مانند سیدحسن خوشرو نماینده اسبق کرمان و علی مهاجری شهردار سابق کرمان و دیگران در بخش‌های اجرائی آن مشغول هستند. گفته‌ شده که مهدی زاهدی نماینده کرمان پیگیر استانداری جلال مآب است. اما او تا این لحظه پاسخ مثبتی نداده و علاقمند است همچنان در ستاد عتبات خدمت کند.

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟


سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان از نیز از گزینه‌های جدی برای تصدی استانداری کرمان است. او پیش از این فرماندهی سپاه استان گلستان را عهده‌دار بود و چند سالی بیشتر نیست که به کرمان بازگشته است. معروفی اصالتا شهربابکی است و از نیروهای نزدیک به حاج قاسم به شمار می‌آید. برخی منابع آگاه سردار معروفی را جدی‌ترین گزینه استانداری می‌دانند و از دیدار احتمالی او با وزیر کشور در همین روزها خبر می‌دهند. گفته می‌شود پیش از این سلسله مراتب سپاه با مأموریت وی به وزارت کشور مخالفت کرده‌اند.

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟ / از افزایش شانش سردار معروفی تا احتمال سورپرایز دقیقه 90


علیرضا منظری توکلی رئیس فعلی دانشگاه آزاد استان کرمان و نماینده سابق بافت از دیگر چهره‌های اصولگرا است که نامش به عنوان گزینه جدی استانداری کرمان مطرح شده است اما در روزهای اخیر شنیده شد که وی به دلیل بازنشستگی امکان تصدی این مسئولیت را ندارد.

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟ / از افزایش شانش سردار معروفی تا احتمال سورپرایز دقیقه 90


بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور و فرماندار کرمان در دولت احمدی‌نژاد است. گفته می‌شود او نیز جزو گزینه‌های تصدی استانداری کرمان است. اما برخی اصولگرایان به دلیل پذیرفتن مسئولیت در دولت روحانی توسط وی با او مخالف هستند. اگرچه بهنام سعیدی از چهره‌های جدی رادیکال اصولگرا است و فیلم سخنرانی وی علیه روحانی در ایام تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. او در انتخابات اخیر مجلس نامزد اصولگرایان در جیرفت و عنبرآباد بود اما موفق به پیروزی نشد.

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟


مجید دوستعلی دبیرهیات دولت و قائم مقام وزیر کار در دولت احمدی‌نژاد هم از گزینه‌های تصدی استانداری کرمان است. دوستعلی که از نظر تشکیلاتی به جبهه پایداری نزدیک است، رهبری هیات شهدای بیت‌الله الحرام کرمان را نیز بر عهده دارد.
او قبل از دولت احمدی‌نژاد در قوه قضائیه فعالیت می‌کرد، اما در سال‌های ابتدایی دولت احمدی‌نژاد به دولت وی پیوست. او اگرچه با حکم احمدی‌نژاد منصوب شد، اما در زمان سفر احمدی‌نژاد به سازمان ملل با حکم معاون اول وی عزل شد. او بعدها به یک رسانه کرمانی گفت که اگر در دوره قهر احمدی نژاد در دولت بود خیلی غصه می‌خورد و خوب شد که عزلش کردند.‌ او در این گفت‌وگو تاکید کرد که در تیم بقائی و مشائی نبوده است.
حالا در برخی از گروه‌های مجازی بروشوری منتشر شده است که از تشکیل کمپین برای حمایت از دوستعلی به منظور تصدی استانداری کرمان خبر داده است.
احمد اسفندیاری، فریدون میرشکاری و امیرعلی سیف الدین گزینه‌های غیر بومی‌ای هستند که اطلاعاتی از سوابق آنان در دسترس نیست.

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟


علی غلامعلی گزینه دیگری است که در دوره انتخابات ریاست جمهوری ریاست یکی از ستادهای چندگانه رئیسی را برعهده داشت. او مدتی مسئولیت دانشگاه پیام نور باغین را برعهده داشته است و به نظر می‌رسد از شانس چندانی برخوردار نباشد.

 

استاندار بعدی کرمان چه کسی خواهد بود؟

شهباز حسن‌پور هم تقریبا در همه دولت‌ها قرار است استاندار شود. او که در دوره روحانی نامش به عنوان استاندار بر سر زبان‌ها افتاد اکنون هم در برخی محافل نامش به عنوان استاندار مطرح شده است. اما به نظر نمی‌رسد موضوع استاندار شدن وی به جدیت دوران روحانی باشد. گفته می‌شود بدنه اصلی حامیان رئیسی شهباز حسن‌پور را به میزان لازم قابل اتکا نمی‌دانند. البته حسن‌پور در این زمینه گفته ترجیح می‌دهد تا آخر دوره در کسوت نمایندگی مجلس باقی بماند.

آیا اصحاب سیاست سورپرایز خواهند شد؟
اگرچه بازار لیست‌ها همچنان در فضای مجازی داغ است، اما هیچ بعید نیست مانند دولت اول روحانی کسی به عنوان استاندار انتخاب شود که نامش در هیچ لیستی نیست و هیچ کس درباره او گمانه زنی نمی‌کند. مانند آنچه در انتخاب استانداران خوزستان وسیستان بلوچستان رخ داد. خلیلیان و مدرس خیابانی در هیچ کدام از لیست‌ها نبودند. حالا باید منتظر بود و دید اصحاب سیاست در کرمان مجددا سورپرایز خواهند شد یا یک نفر از درون همین لیست‌ها به عنوان استاندار انتخاب خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)