کد خبر: ۴۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور:
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی قبل از انتخابات ستاد تشکیل داده و در کرمان تقسیم قدرت کرده‌اند و به بعضی از آقایان قول استانداری، فرمانداری و بخشداری داده‌اند گفت: در این زمینه دولت تصمیم بگیرد و ما از دولت حمایت می‌کنیم و هر کس را که وزیر کشور انتخاب کنند از وی حمایت خواهیم کرد زیرا به وی اعتماد داریم.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخی قبل از انتخابات ستاد تشکیل داده و در کرمان تقسیم قدرت کرده‌اند و به بعضی از آقایان قول استانداری، فرمانداری و بخشداری داده‌اند گفت: در این زمینه دولت تصمیم بگیرد و ما از دولت حمایت می‌کنیم و هر کس را که وزیر کشور انتخاب کنند از وی حمایت خواهیم کرد زیرا به وی اعتماد داریم.
به گزارش خبرنگار گفتارنو محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه من از مردم رای گرفته‌ام و برای مردم کار می‌کنم گفت: هر کس از هر گروه سیاسی بخواهد در استان کار کند استفاده خواهم کرد زیرا این مشی رهبری است نه مشی ما ضمن این که ما محکم پشت دولت آقای رئیسی و وزیر کشور هستیم و به هر تصمیمی که بگیرند احترام می گذاریم.
بیان داشت: در شرایط کنونی فضای استان کرمان در مرحله نخست سلامت مردم اهمیت دارد و با توجه به پشت سر گذاشتن پیک های متعدد، کرمان جزو استان‌های پرخطر محسوب می‌شد که توانستیم پیک‌ها را پشت سر بگذاریم و در کنترل پیک سنگین کرونا و کسب رتبه نخست واکسیناسیون در کشور را به خود اختصاص دادیم ضمن این که سن واکسیناسیون در استان کاهش یافت تا سریع تر موضوع پیگیری شود.
وی افزود: از مجموع دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جامعه هدف واکسیناسیون حدود یک میلیون و ۱۷ هزار نفر دز اول و ۵۲۰ هزار نفر مرحله دوم واکسن را دریافت کردند همچنین روزانه امکان تزریق ۶۰ هزار دوز واکسن در استان کرمان وجود دارد و پیش بینی می شود با تداوم این وضعیت تا آبان ماه جزو استان های برتر کشور در زمینه واکسیناسوین کرونا باشیم که کار بسیار مهمی است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بین اینکه ظرف هفته آینده واکسیناسیون ۱۸ سال به بالا رسما آغاز می‌شود گفت: فعالیت مدارس برای ما خیلی مهم است و افت تحصیلی نگرانی اصلی و جدی در حوزه آموزش متاثر از کرونا است در شرایطی که داده‌ها حاکی از افت آموزشی است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مسائل تامین آب کرمان افزود: انتقال آب موضوع دیگری است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان عملیاتی شد ضمن این که میزان آب موردنیاز صنایع از این پروژه ۵۰ درصد آب موجود باشد که با عملیاتی شدن پروژه خط اول انتقال سه مجموعه بزرگ به آب دسترسی پیدا کرده است اما خبرها حاکی از انتقال خط فرعی از خلیج فارس به سمت کرمان با هزار میلیارد تومان سرمایه که نیمی از آن دولتی و نیمی خصوصی است ضمن این که ۴۰ کیلومتر از مسیر کرمان به سمت خط انتقال لوله گذاری شده و آماده است و امیدواریم زودتر کل پروژه اجرایی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله حاشیه‌نشینی اشاره کرد و یادآور شد: از یک و نیم سال قبل در حال ساماندهی محلات شهر کرمان به صورت جدی هستیم که در این رابطه تجاربی هم کسب کرده‌ایم مثل ساماندهی الله آباد کرمان که شاهد اقدامات خوبی در این محله بودیم اما در طول ۹ ماه گذشته جلساتی داشتیم با مشارکت بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و استاندار کرمان با محوریت شهرک صنعتی داشتیم و نیازمند طرح اساسی برای این محله بودیم که طی ۸ ماه کار مطالعاتی و میدانی توافقاتی صورت گرفته که بخشی از آن نیازمند مصوبات شورای عالی عمران و شهرسازی است و پیش بینی می کنیم با جذب اعتبارات و صدور مجوزها، نخستین اقدام به زودی از این محله آغاز شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم مساله اشتغال است دو اقدام در موضوع مشاغل خرد و خانگی و مشاغل کوچک در دستور کار قرار گرفته و توافق نامه ای با بانک های استان منعقد شد و با تفاهمنامه‌هایی که با بانک‌های استان منعقد کردیم قرار شده تا برای ۱۲ هزار شغل قابل اتکا و پایدار که رویکرد مستمر در آینده داشته باشد در استان اقدام شود که حدود ۳۰۰۰ شغل از این تعداد سهمیه شهر کرمان است ضمن این که از کسانی که در چارچوب تسهیلات اشتغال و خوداشتغالی می‌خواهند کاری را شروع کنند ما آمادگی پرداخت وام تا ۱۰۰میلیون تومان را در نظر داریم.
پورابراهیمی خاطرنشان ساخت: براساس ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه شرکت های معدنی موظف هستند گردش مالی را به استان مربوطه بیاورند بر اساس گزارش سال 99 مجمع شرکت‌ها که برگزار شده شرکت ملی مس در سال گذشته فروش ۴۲ هزار میلیارد تومانی داشته، و سود ۲۶ هزار میلیاردی همچنین صادرات این مجموعه یک میلیارد دلاربوده که موظف است براساس حکم قانونی نسبت به انتقال و گردش مالی حساب‌های خود به استان اقدام نماید.
وی افزود: اگر شرکت‌های بزرگ گردش مالی خود را بیاورند ما مشکلی در رابطه با مشاغل خرد نداریم و به جای 12 هزار شغل می‌توانیم تنا سه یا چار برابر شغل خرد ایجاد کنیم به طوری که در نیمه دوم سال در این خصوص در کشور رکورد بزنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت گل گهر در سال قبل ۳۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته که ۱۴ هزار میلیارد تومان سود و حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته همچنین گوهرزمین نیز فروش ۱۰ هزار میلیاردی، سود ۴۰۰۰ و گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی داشته است.
وی خاطرنشان ساخت: در بحث طرح‌ای بزرگ صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفته و بزرگترین طرح‌های سرمایه‌گذاری وابسته به صنایع بزرگ را اجرایی کردیم و کار ثبت شرکت‌ها شروع شده که در مهر و آبان امسال این طرح ها با حضور مقامات کشوری آغاز می شود که اولین مورد طرح الکترودهای گرافیتی با سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی در کمربندی کرمان است و کارش را رسما آغاز کرده و به زودی پهنه کمربندی به منطقه صنعتی کشور تبدیل خواهد شد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: طرح بعدی تامین لاستیک فوق سنگین برای واحدهای معدنی استان است که در حال حاضر همه آنها وارداتی هستند و باعث می شود تا ارز سنگینی از کشور خارج شود که هم‌اکنون زمین آن ت حویل داده شده و کارها اجرایی شده‌اند در این پروژه ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و تا یکی دو سال آینده شکل اجرایی به خود می‌گیرد.
وی یادآور شد: دراجلاس شانگ‌های و تاجیکستان در اتفاق بزرگی رقم خورد زیرا ما 15 سال عضو ناظر بودیم اما حضور ایران به عنوان عضو دائم آغاز تحولای در جمهوری اسلامی بود و پذیرش عضویت دائم یعنی آنچه امریکا در برجام و تحریم علیه ما دنبال می کرد خاصیت خود را از دست داده و ایران با همسایگان خود در مجموعه‌ای بزرگ کار خود را آغاز کرد.
پورابراهیمی ادامه داد: یکی از ظرفیت های مرتبط با بخش اقتصادی سازمان همکاری‌های شانگهای ترانزیت است و کشور ما اصلی ترین کانال برای ترانزیت کشورها در منطقه به شمار می‌رود و استان کرمان در این تحولات اقتصادی و سند همکاری ایران و چین تغییر خواهد کرد برای همین بندر خشک و مرکز لجستیک با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کار خود ظرف یکی دو ماه آینده آغاز می‌کند.
وی بیان داشت: پروژه تولید سلول‌های خورشیدی با حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش انجام شد و این کارخانه برای اولین بار در کشور با دانش خود 3 هزار مکاوات برق تولید می‌کند و قطب تولید سل‌های خورشیدی در خاورمیانه خواهیم بودیم همچینی به زودی شاهد اجرای طرح فروسیلیس در استان با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود که نیاز واحدهای استان را تامین می‌کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از اقدامات صورت گرفته در شهرستان راور نیز می‌توان به راه‌اندازی پروژه لاستیک و همچنین نصب تجهیزات به زودی، فعال شدن معادن زغالسنگ و معادن سرب و روی اشاره کرد و نیز طرح توسعه فولاد و تولید لوله های بدون درز که به زودی اجرایی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به توقف طرح پلاسما در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به دلایل مختلف متوقف شده بود ضمن این که این طرح یک طرح اقتصادی، امنیتی و حاکمیتی برای استان کرمان محسوب می‌شد که کاملا سودآور است که خوشبختانه این طرح فعال شده و مشاور خارجی طرح در حال نهایی شدن است.
پورابراهیمی افزود: کرمان از لحاظ جغرفیایی، ذخایر، کشاورزی و ... استان مهمی در کشور به شمار می رود و برای ما مهم است که از ظرفیت‌های استان متناسب با شان مردم استفاده شود ضمن اینکه باید به عدالت اجتماعی هم توجه کنیم در شرایطی که استان ثروتمندی هستیم اما شاهد شاخص های نامطلوبی در فقر و محرومیت در استان هستیم لذا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از الویت‌های ما است که در حوزه تصمیمات استان به آن توجه خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)