کد خبر: ۴۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: نمی‌شود با ادعای انقلابی بودن تخریب و دروغ و جذب صحبت‌هایی را منتشر کرد انقلابی بودن در گفتمان رفتار عملکرد و خدمت به مردم است.

به گزارش گفتارنو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، استاندار کرمان گفت: امروز هم در عرصه سلامت، امنیت و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) همچنان شهدای عزیز ما فضای ایران را گلگون می‌کنند. 

علی‌ زینی‌وند ۲۹ شهریور ماه در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با یادآوری ایثارگری شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: درود می‌فرستیم به روح مطهر شهدا و در راس آنها شهید پرافتخار و نام‌آور شهید قاسم سلیمانی که تمام دوره زندگی ایشان برای ما الگوساز بوده و اگر بتوانیم رفتار ایشان را به درستی تبیین کنیم در نسل‌های آینده هم الگوساز و هویت‌ساز است. 

استاندار کرمان، شهید سلیمانی را افتخار اسلام و روح آزادگی بشریت برشمرد که همه گروه‌ ها از آن بهره می‌گیرند و افزود: رفتار شهید قاسم سلیمانی برای بشریت مایه آرامش و رحمت است. 

زینی‌وند تصریح کرد: ابهت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در این است که سالها توانسته با محوری ولایت فقیه، جوهره ملت را به هم پیوند دهد و همه را زیر چتر خود قرار دهد. 

استاندار کرمان از رسالت سخت دفاع مقدس در حوزه آموزش، تبیین و تولید محتوا نام برد و گفت: دفاع مقدس نکاتی دارد که روایتگری صحیح آن، جذاب‌ترین رخداد تاریخ بشریت است و می‌تواند همانند عاشورا الگوساز باشد. 

وی ابراز داشت: مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت دفاع مقدس است چون همه اقشار مردم همراه بودند و کمک کردند. الگوی انقلاب اسلامی بعد از سال اول دوم جنگ، دفاع مقدس را کاملا مردمی کرد. 

زینی‌وند ادامه داد: رفتار حقوق بشری و انسانی جمهوری اسلامی در اوج جنگ را داشتیم و باید آن را تبیین کنیم. 

استاندار کرمان همچنین گفت: از حرف‌هایی که در مورد من در فضای مجازی زده می‌شود ناراحت نمی‌شوم، اما فرد انقلابی باید از جنس گفتمان ولی‌فقیه، سردار سلیمانی و آدم‌های ارزشی در جامعه باشد. 

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود با ادعای انقلابی بودن با تخریب و دروغ و جعل صحبت‌هایی را منتشر کرد. انقلابی‌‌بودن در گفتمان، رفتار، عملکرد و خدمت به مردم است.

زینی‌وند ادامه داد: اگر من در چنین مواردی ناراحت شوم به خاطر مظلومیت انقلاب و ایثارگان باید نارحت شود، نه به خاطر اینکه جوانی در جایی حرفی بزند.

استاندار کرمان اظهار داشت: از خانواده ایثارگران به دور نیستم و اعتقاد دارم با توجه به اینکه نسل ایثارگران و انقلابیون اصیل ما در دهه‌های روند طبیعی زندگی هستند باید قدر آنها را بدانیم و نظرشان را بنویسیم و رفتارشان را ثبت کنیم و این مسئله هم با تزویر نمی‌شود. انقلاب نیازی به شعار توخالی و غیر عملکردی ندارد. 

وی ادامه داد: رفتار ما نماد اسلام است نه شعار ما. کسی به شعار توجه نمی‌کند. تلاشمان است که در دفاع مقدس بتوانیم بخشی از کلیدواژه‌هایی که به عنوان یک دانشجو آموختم و به سهم خود در تولید گفتمان اصیل انقلاب در دهه گذشته نقشی ایفا کنم، ترویج و تبیین کنیم. 

در این جلسه همچنین مهدوی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از تدارک ۳۰۰ فعالیت ذیل چهل و یک برنامه محوری به مناسبت هفته چل و یکمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان نام برد و افزود: نخستین برنامه هفته دفاع مقدس ارتباط ویدئو کنفرانسی استانها با رئیس جمهور است که از ۶۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از تولیدات استان در سال جاری رونمایی خواهد شد. 

وی رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی، ۲۵ اینفوگرافی عملیات‌های لشکر ۴۱ثارالله، ۱۰ تابلو نقاشی دوران نوجوانی سردار سلیمانی با عنوان " نوجوان مرد"، ۵ مستند بنیاد شهید و مجموعه‌های موشن‌گرافی و پویانمایی را از برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس عنوان کرد. 

مهدوی‌فرد ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ایستگاه‌های سلامت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای عملیات ثامن‌الائمه (شکست حصر آبادان) در گلزار شهدای کرمان، پخش مستند نقش لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵، برنامه وحدت نیروهای مسلح به میزبانی سپاه، کنگره مجازی گفتمان دفاع مقدس از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است. 

ابراهیم شهریاری فرمانده تیپ حاج یونس زنگی‌آبادی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و عضو ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان گفت: حاج قاسم به ما یاد داده که هر جا حقی از مومنی ضایع می‌شود باید از او دفاع کرد.

وی ادامه داد: به نوبه خود از استاندار تشکر می‌کنم که برای رزمندگان و خانواده معظم شهدا و جانبازان وقت بسیار گذاشتند.

شهریاری گفت: زینی‌وند در سرکشی از خانواده شهدا و وقتی که برای رزمندگان گذاشتند، مشکلات را آنها را حل و برطرف کردند، لذا افرادی که نسبت به مهمان ما در استان نامهربانی کردند باید عذرخواهی کنند. 

وی تصریح کرد: آنچه در رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران از سوی زینی‌وند دیدیم، بیش از دیگر استانداران حتی از جامعه ایثارگری دیدیم. ایشان نسبت به جامعه ایثارگری در استان نهایت تلاش و همدلی را گذاشته‌اند و احترام به بچه‌های رزمنده و جهاد و سپاه و ارتش و بسیجی داشته و دارند.

سردار حسنی‌سعدی نیز از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جدار مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و چاپ و توزیع یک هزار جلد کتاب ۲۰۰ خاطره از سردار دلها به نام " هزار و دوازدهمین" نام برد. 

احمد گروهی مدیرکل بنیاد شهید استان نیز از چاپ ۲۰ جلد وصیتنامه شهدای استان خبر داد و گفت: ۵۲ مستند شهدا با صدا و سیمای مرکز استان منعقد شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)