کد خبر: ۴۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان: گاهی تبلیغ ما نقطه مقابل تحلیل و تبیین رهبری است
استاندار کرمان عنوان کرد: بزرگترین تهدید امروز ایران سیاسی نیست، زیرا ساختار سیاسی ما مستحکم است؛ ساختار امنیتی هم نیست، چون هیچکس را امروز یارای مقابله با توان نظامی مردان ما در دنیا نیست، اما آنچه ما را تهدید می‌کند تهدید هویتی است که هویت ما امروز دچار ناامنی شده است.

استاندار کرمان عنوان کرد: بزرگترین تهدید امروز ایران سیاسی نیست، زیرا ساختار سیاسی ما مستحکم است؛ ساختار امنیتی هم نیست، چون هیچکس را امروز یارای مقابله با توان نظامی مردان ما در دنیا نیست، اما آنچه ما را تهدید می‌کند تهدید هویتی است که هویت ما امروز دچار ناامنی شده است.
علی زینی وند امروز ۳۱ شهریورماه در آیین بیعت با فرمانده که با حضور فرماندهان قدیم دفاع مقدس و لشکر پیشکسوتان کرمان همراه با نذر خون و رونمایی از ۸ کتاب دفاع مقدس برگزار شد، گفت: خیلی از زوایای جنگ و دفاع مقدس را گفته و نوشته ایم و برخی هم گفتند و نوشتند و تحریف هم کردند، اما متاسفانه اتاق‌های فکر ضداسلام و ضد هویت انقلاب با پول‌های سرشار در جعل هویت و ایجاد تردید در نسل جوان به دلیل کم کاری‌هایی ما در جا‌هایی بر ما غلبه پیدا کردند.
وی بیان کرد: اگر مشاهده می‌کنید که با هر گرایش و دیدگاه یا انسان آزاده در خارج از مرز‌ها درباره ایثارگری‌های دفاع مقدس تردید می‌کند، شک نکیند خوراک داده شده به او جعلیات است و الا دفاع مقدس و نوآوری‌های جنگ برای آینده تاریخ آنقدر جذبه دارد که که کسی نباید تردید کند.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات نظامی آمریکا در برخی از کشورها، ادامه داد: امروز دشمنان ما به سردمداری آمریکا با پول‌های کثیف به نام حقوق بشر، جنگ، خونریزی، توهین و تحقیر و غارت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه جنگ‌های حقوق بشری و انسان دوستانه مبتنی بر اسلام و انقلاب باید توسط پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها واکاوی شوند، تصریح کرد: وجهه مردمی دفاع مقدس یکی از وجهه‌های کمتر پرداخته شده است در حالی که مردمی کردن جنگ یکی از نوآوری‌های دفاع مقدس بود و امام راحل یک بچه عشایر بدون آموزش‌های کلاسیک و مدرن را فرمانده سپاه گذاشت.
زینی وند با اشاره به اینکه مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت دفاع مقدس است، اما جنبه‌های مردمی آن را باز نکردیم، تصریح کرد: امروز هم راه اداره کشور سپردن امور به مردم و بازکردن میدان‌های اداره کشور برای بروز خلاقیت‌های جوان‌هایی است که کمتر از جوانان زمان جنگ نیستند.
استاندار کرمان افزود: در دوران دفاع مقدس ژنرال‌های سرشناسی تربیت شد که در دل آن‌ها حاج قاسم سلیمانی بود که ده‌ها ژنرال سرشناس دنیا باید از آن‌ها فنون نظامی یاد بگیرند.
وی با تبیین خلاقیت‌های که در دوران دفاع مقدس صورت گرفت، تصریح کرد: موشک‌های نقطه زن، احداث پل‌های عجیب و غریب و سد‌های آنچنانی از جمله این خلاقیت‌ها بود.
زینی وند با هشدار اینکه دشمنان دارند میدان ذهنی جوانان ما را متفاوت از سابقه ایرانی اسلامی می‌کنند، تصریح کرد: بزرگترین تهدید امروز ایران سیاسی نیست، زیرا ساختار سیاسی ما مستحکم است؛ ساختار امنیتی هم نیست، چون هیچکس را امروز یارای مقابله با توان نظامی مردان ما در دنیا نیست، اما آنچه ما را تهدید می‌کند تهدید هویتی است که هویت ما امروز دچار ناامنی شده است.
وی ادامه داد: شاید برای همین است که مقام معظم رهبری فرمودند هویت را بر مبنای سه مؤلفه اسلامی، ایرانی و انقلابی تقویت کنید. اگر تحت این سه مؤلفه هویت را بیاوریم هیچکس از چتر جمهوری اسلامی بیرون نمی‌ماند. مانند چتری که سردار سلیمانی جوانان را با ظاهر‌های متفاوت زیر آن جمع کرد.
استاندار کرمان با طرح سوالاتی همچون چرا ما باید ایثارگران را تکریم و احترام کنیم؟ و فضای ایثارگری فضای غالب کشور باشد؟ گفت: متأسفانه بعضی جا‌ها تکریم ایثارگران، فضای غالب نیست.
وی تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را مختص ایران ندانست و اظهار کرد: آمریکا وزارتخانه سربازان کهنه کار دارد که وظیفه اش یادواره و رسیدگی به امور سربازان، قبرستان‌های آن‌ها و امتیاز ویژه برای خانواده سربازان است. سوال اینجاست کدام سربازها؟ همان‌ها که در ویتنام جنایت آفریدند، در افغانستان عروسی را به عزا تبدیل کرده و آدم می‌کشند، اما در ذهن جوانان خود به گونه‌ای نهادینه شده که همه به آن‌ها احترام می‌گذارند.
بالاترین مقام اجرایی استان کرمان در ادامه با طرح این سوال که آیا ما چنین جایگاهی تعریف کردیم؟ گفت: مگر نه اینکه در دموکراسی و مردم سالاری، حکومت باید نماینده همه مردم باشد و از آرمان مردمش خارج از مرز‌ها نباید دفاع و حمایت کند؟
وی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای تبیین کنیم که مردم خانواده‌های مدافع حرم را در آغوش بگیرند، در ادامه معتقد است: در تبیین گفتمان انقلاب کوتاهی کردیم و گاهی تبلیغ ما نقطه مقابل تحلیل و تبیین رهبری است.
زینی وند خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس از این پس و برای نسل جوان و با توجه به اینکه آدم‌های طلایی در دو دهه آخر عمر خود هستند باید نهضت تبیین گفتمان ارزش‌های والای انسانی فراتر از دسته بندی زودگذر سیاسی باشد و فراتر از این‌ها به رسالت خود عمل کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)