کد خبر: ۴۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان: رشداقتصادی ۸ درصدی دست یافتنی است
استاندار کرمان گفت: هم اکنون زمینه و راهکارهای تحریک اقتصاد استان به سمت بازار سرمایه‌ وجود دارد لذا می‌توان از ظرفیت شرکت های بزرگ استان، بدون هزینه‌کردن اعتبار مستقیم آنها در این عرصه بهره برد.

استاندار کرمان گفت: هم اکنون زمینه و راهکارهای تحریک اقتصاد استان به سمت بازار سرمایه‌ وجود دارد لذا می‌توان از ظرفیت شرکت های بزرگ استان، بدون هزینه‌کردن اعتبار مستقیم آنها در این عرصه بهره برد.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به چشم انداز رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی که سازمان برنامه و بودجه برای استان کرمان در افق ۱۴۰۱ پیش بینی کرده افزود: باید این برنامه را به دستگاه های اجرایی مربوطه استان نیز تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: سهم ۱۲ تا ۱۵ درصدی شرکت‌های بورسی کشور مربوط به استان کرمان است و سهم رشد چهار درصدی برای این حوزه استان هدف‌گذاری شده که بسیار پایین است و در صورت افزایش، می‌تواند بر رشد اقتصادی استان اثرگذار باشد.

استاندار کرمان عنوان کرد: دسترسی به چشم انداز رشد اقتصادی تعریف شده برای استان طی ۶ ماهه دوم امسال با تکلیف جزیی تر و قابل ارزیابی به دستگاه‌ها دست یافتنی است ضمن اینکه صنایع دانش بنیان نیز می‌توانند سهم مناسبی از بازار ما را به‌دست گیرند.

رشداقتصادی ۸ درصدی دست یافتنی است
وی همچنین گفت: ارتقای رشد اقتصادی این استان از ۲ درصد به بالای هشت درصد (۸.۲ درصد) بلندپروازانه است اما باوجود برنامه‌های راهبردی کنونی می‌تواند برای سال آینده تحقق پیدا کند.

زینی‌وند تاکید کرد: هدفگذاری میانگین رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی برای استان کرمان دست نیافتنی نیست.

وی اظهار داشت: موارد و زمینه‌های تحقق این رشد اقتصادی برای سال ۱۴۰۱ احصا شده و چارچوب های کلی براساس اسناد بالادستی و اسناد استان برنامه‌ریزی شده است.

استاندار کرمان گفت: رشد اقتصادی استان کرمان در چارچوب های اعلامی از جمله تغییر ظرفیت های خالی و توسعه نامتوازن ازجمله توسعه فعالیت صنایع کوچک دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت‌های بسیار خالی در استان کرمان وجود دارد که با یک برنامه مدون می‌توان هدفگذاری خوبی برای فعال سازی بخش های غیرفعال اقتصاد استان داشته باشیم.

زینی‌وند افزود: هم اکنون سهم بخش کشاورزی جنوب استان کرمان (در توسعه استان) بالا و حوزه معدن پایین آن است، در صورتی که با هدف‌گذاری انجام شده، سال آینده چنین وضعی در جنوب استان نداریم.

وی یادآور شد: سهم حوزه خدمات نیز با اجرای طرح مشاغل خرد و کوچک در استان قابل توجه می‌شود و در صورتی که رشد اقتصادی بر مبنای درآمد استان محاسبه شود قدرت فناوری را در حوزه افزایش درآمدها داریم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همچنین توسعه صادرات، تکمیل زنجیره تولید و کشت بر مبنای بازار به رسیدن و تحقق هدف گذاری رشد اقتصادی استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به بخش تامین مالی پروژه ها گفت: درصورتی که وضعیت تحریم‌ها تعدیل شود، سهم پایین سرمایه گذاری خارجی را بالا می‌بریم.

نداشتن معطلی برای مجوز سرمایه‌گذاری در کرمان
زینی‌وند اضافه کرد: باید فکری برای بهبود فضای کسب و کار استان کرمان کرد، با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون پنجره واحد سرمایه‌گذاری استعلامات از ۳۰ روز به ۱۸ و اکنون به ۱۵ روز رسیده است.

وی افزود: هم اکنون بندرت معطلی برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان کرمان وجود دارد و حتی سازمان های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال پرونده‌های مشکل‌دار هستند که مشکلات را رفع کنند.

شاخص‌های فضای کسب و کار کرمان معکوس ارزیابی می‌شود
استاندار کرمان گفت: وضعیت معیارهای فضای کسب و کار استان کرمان نشان می‌دهد که شاخص‌های ارزیابی در برخی مناطق معکوس انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در سطح کشور دیده شده و هدفگذاری دولت و سازمان برنامه‌ریزی در این زمینه بسیار مطلوب است، باتوجه به وضعیت تحریم‌ها تسلیم نمی‌شویم و اکنون تلاش خوبی در حال انجام گرفتن است.

زینی‌وند افزود: هدف گذاری برای رشد اقتصادی در کشور و استان کرمان بدون توجه به اطلاعات و اخبار کشور نیست و براساس رویدادها تعریف شده است.

رشد اقتصادی ۱۰ درصدی صنعت امکان‌پذیر است
استاندار کرمان با اشاره به برنامه های حوزه صنعت استان کرمان گفت: هدف گذاری رشد اقتصادی ۱۰ درصدی برای این حوزه قابل تحقق است.

وی تصریح کرد: چند دستگاه برنامه‌ها را در کارگروه‌های درونی خود ببرند، در حوزه خدمات و گردشگری از بخش خصوصی تشکل ها برنامه بگیرید که باتوجه به رشد حوزه صنعت و معدن استان مرور شود.

سند سازگاری با کم‌آبی تضادی با رشد کشاورزی کرمان ندارد
وی تاکید کرد: درآمد حاصل از کشاورزی و اشتغال می‌تواند با اجرای کامل سند سازگاری با کم‌آبی ارتقا یابد، اصراری بر کاهش سهم‌کشاورزی نداشته‌باشید.

ضرورت ورود دستگاه‌های کرمان به لایحه بودجه ۱۴۰۱
زینی‌وند با اشاره به پرداخت ۷۴ درصدی حقوق دولتی معادن توسط استان کرمان گفت: اکنون زمان ورود دستگاه‌های اجرایی استان به فرایند بودجه ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان کرمان بایستی هرکدام در حوزه فعالیتی خود، سهم بودجه استان و برنامه هفتم توسعه را جدی بگیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)