کد خبر: ۴۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به بازگشت زائران اربعین از کشور عراق اظهار کرد: باید زائران شناسایی و کنترل صورت بگیرد و از همه مسافران تست گرفته شود و مجموعه کارمندانی که به عراق سفر کرده اند، تا تست منفی ارائه نداده اند، فعلا به محل کار مراجعه نکنند.

استاندار کرمان گفت: ستاد ملی و رئیس جمهور تاکید بر آموزش حضوری دارند و تقریبا فعالیت حضوری مدارس از ۱۵ آبان دارد جا می افتد و باید همه مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان آماده شوند که اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانش آموزان بالای ۱۲ سال را با واکسن سینوفارم واکسینه کنند.
علی زینی وند ظهر امروز ۱۰ مهرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اظهار رضایت وزیر بهداشت از مدیریت کرونا در استان کرمان و تلاش دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان افزود: با توجه به گستره وسیع استان، مسائل کارگری و ایاب و ذهاب ها، مشکلات بیشتری در استان کرمان در بحث بیماری کرونا وجود دارد.
وی اظهار کرد: برخی از استان ها در اوج پیک کرونا حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری داشتند و ما اکنون که در روزهای فروکشی بیماری هستیم، حدود ۸۰۰ بیمار بستری کرونایی داریم.
زینی وند با اشاره به گزارش ستاد ملی کرونا درباره واکسیناسیون کرونا بیان کرد: باید واکسیناسیون در کشور به ۷۰ درصد و طرح کنترل هوشمند اجرا شود که در این صورت قاعدتا باید فعالیت ها به روال عادی برگردد و ملاک واکسینه شدن افراد و ارائه کارت واکسن در اماکن باشد.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به بازگشت زائران اربعین از کشور عراق اظهار کرد: باید زائران شناسایی و کنترل صورت بگیرد و از همه مسافران تست گرفته شود و مجموعه کارمندانی که به عراق سفر کرده اند، تا تست منفی ارائه نداده اند، فعلا به محل کار مراجعه نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید کمیته مشترک علمی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه شهید باهنر و افراد مرجع تشکیل شده و به مسائل چندوجهی در دوران کرونا در استان کرمان پرداخته شود تا به این حوزه ها در دوران بعد از کرونا توجه کنیم.
زینی وند تصریح کرد: ۴۰ درصد مدارس کشور در حال حاضر با جمعیت کم در روستاها و مناطق عشایری به صورت حضوری فعالیت می کنند و از ۸۵ درصد مقاومت والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس به ۵۵ درصد رسیده ایم و مشخص می شود هر چه امنیت روانی برای خانواده ها ایجاد شود، اقبال و همکاری بیشتر می شود.
وی بیان کرد: ستاد ملی و رئیس جمهور تاکید بر آموزش حضوری دارند و تقریبا فعالیت حضوری مدارس از ۱۵ آبان دارد جا می افتد و باید همه مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان آماده شوند که اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانش آموزان بالای ۱۲ سال را با واکسن سینوفارم واکسینه کنند.
استاندار کرمان گفت: کرمان این ظرفیت را دارد و باید کل جمعیت را واکسینه کند و دانشگاه ها نیز همین طور و تاکید ما بر واکسیناسیون در سطح استان و آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و اجرای طرح هوشمند مبتنی بر واکسیناسیون است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)