کد خبر: ۴۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای شهر کرمان مطرح شد:
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.

در مساله ساماندهی سگ‌های بدون صاحب ارگان‌های متعددی متولی هستند، اما همه از شهرداری انتظار دارند

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.
به گزارش  علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در این نشست، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت هفتۀ نیروی انتظامی، نعمت امنیت را از بزرگ‌ترین مواهب الهی دانست که نصیب یک جامعه می‌شود و افزود: بالا بودن ضریب امنیت در کشور، موجب شده کشور ما یک جزیرۀ امن در منطقه باشد و این امنیت در سایۀ جان‌فشانی نیروهای نظامی و انتظامی در مرزها و داخل کشور حاصل شده است.
رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز امنیت اجتماعی را دستاوردی حاصل تلاش ارگان‌های مختلف و مردم دانست و افزود: نیروی انتظامی، حافظ و بهره‌بردار امنیت اجتماعی برای خدمت به مردم و توسعۀ امنیت است.
حسین چناریان، ضمن گرامیداشت یاد شهدایی که جان خود را در عرصۀ امنیت و نظم اجتماعی فدا کردند، ادامه داد: امنیت، بستر و زمینۀ رشد و شکوفایی و آرامش در کشور است و شورای شهر نیز باید به رسالت خود در این زمینه ازطریق برقراری ارتباط و هماهنگی مطلوب با نیروی انتظامی عمل کند.
سیدمحمدصادق تقوی، منشی شورا نیز خاطرنشان کرد: وقتی موضوع سلامت مطرح می‌شود، همه آن را مربوط به متولیان سلامت می‌دانیم؛ درحالی‌که 70 درصد سلامت روان مربوط به شاخص‌های اجتماعی ازجمله کیفیت خدمت‌دهی و الگوهای توسعۀ شهری است.
وی ادامه داد: وقتی نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان به‌درستی مرتفع شود، رضایت آن‌ها افزایش یافته و سلامت روان هم در سطح جامعه ارتقا می‌یابد.
در ادامه، رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورا بیان کرد: در کمیسیون خدمات‌شهری در رابطه با سد معبر مقرر شد واحد پیشگیری از تخلفات شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، هماهنگی‌های لازم را زیر نظر معاونت خدمات‌شهری شهرداری انجام داده و ظرف مدت یک ماه، اقدامات لازم جهت ساماندهی این موضوع را انجام دهند.
فتح‌الله مؤیدی تأکید کرد: باید طبق قانون با تخلفات سد معبر در سطح شهر و به‌ویژه در محدودۀ بازار بزرگ کرمان برخورد جدی شود.
وی با تأکید بر لزوم توسعۀ سرانۀ فضای سبز شهر کرمان، خاطرنشان کرد: در نامه‌ای از شهرداری درخواست کردیم وضعیت فضای سبز شهر کرمان را اعلام کنند.
تقوی نیز در این رابطه یادآور شد: طبق قانون، وزارت نیرو مکلف است سهم 20 درصدی شهرداری از پساب فاضلاب شهری را جهت آبیاری فضای سبز در اختیار این ارگان قرار دهد، اما در کرمان طبق قراردادی که درخصوص پروژۀ فاضلاب بسته شده، شهرداری تا 25 سال سهمی از فاضلاب شهری نمی‌برد و در حال حاضر شهرداری در حال پیگیری این موضوع و احقاق حق شهرداری است.
سپس، رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورا با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با نمایندگان اهالی ساکن در محلۀ «سرآسیاب فرسنگی»، بیان کرد: در این نشست، اهالی، مطالبات خود را مطرح کردند و طی بازدیدی که اعضای شورا از سرآسیاب داشتند، مسایل و مشکلات آن‌ها اولویت‌بندی و مقرر شد شهرداری درخصوص حل این مسایل اقدام کند.
منصور ایرانمنش خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های اهالی سرآسیاب، اختصاص منطقۀ شهری مستقل برای سرآسیاب بود که قرار شد معیارهای مربوط بررسی شود.
وی ادامه داد: درخواست‌هایی هم درخصوص فضای سبز مطرح شد و پیشنهاد فرد خیّری مبنی بر کاشت جنگل دست‌کاشت در حاشیۀ سرآسیاب با هزینۀ خود شخص مطرح و مقرر شد توسط کمیسیون خدمات شهری بررسی شود.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث ‌فرهنگی شورا یادآور شد: زمانی در این محدوده، فضای سبز، باغ‌ها و قنات‌های فراوانی وجود داشت که به‌دلیل مهاجرت اهالی، باغ‌ها خشک شده و در حال حاضر، سرآسیاب فضای سبز مطلوبی ندارد.
ایرانمنش با اشاره به ارائه گزارش معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری در مورد طرح ساماندهی میدان «بیرم‌آباد»، بیان کرد: مقرر شد برای حل مسایل ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در این محدوده، جلسه‌ای با شورای ترافیک برگزار شود.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: از همکاری بسیار خوب شهرداری در این مورد تشکر می‌کنیم؛ ضمن اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم از اقدامات شهرداری در این خصوص ابراز رضایت کرده است.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورا افزود: شورای شهر و شهرداری، آمادگی کامل خود را برای اجرای این پروژۀ بزرگ و مهم اعلام کرده‌اند تا اجرای این طرح دچار وقفه نشود.
ایرانمنش بیان کرد: موضوع پلاک‌کوبی منازل در کرمان با همکاری شهرداری و ادارۀ پست پیگیری شود، شورا هم پیگیر این موضوع هست تا شهروندان در آدرس‌دهی دچار مشکل نشوند.
در ادامه، سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا با اشاره به اینکه طرح الزام شهرداری به انتشار داده‌های دو حوزۀ شهرسازی و مالی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، افزود: شفاف‌سازی اطلاعات موجب تسریع در پیگیری امور ارباب‌رجوع می‌شود و انتظار داریم شهرداری در این خصوص همکاری بیشتری با شورا داشته باشد.
سپس، رییس کمیسیون حقوقی شورا با بیان اینکه اطلاعات مربوط به جلسات و صورت‌جلسات این کمیسیون در سایت شورا بارگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: باید سازکار ویژه‌ای جهت پیگیری اجرای مصوباتی که نیاز به ارسال به فرمانداری ندارند، در نظر گرفته شود. 
محمد امینی‌زاده یادآور شد: شهرداری باید صورت درآمد و هزینه‌های خود را هر شش ماه به شورا ارائه دهد و صورت درآمد و هزینۀ شش ماه نخست سال‌جاری نیز باید تا پایان مهرماه ارسال شود.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت درخصوص خانه‌های سازمانی و املاک مسیری که توسط شهرداری تملیک شده‌اند، گفت: شهرداری مکلف شده لایحۀ پیشنهادی آیین‌نامۀ مربوط به شرایط استفاده از خانه‌های سازمانی شهرداری و وضعیت این خانه‌ها را تا یک ماه آینده اعلام کند.
رییس کمیسیون حقوقی شورا خاطرنشان کرد: بنا به درخواست شهروندان در زمینۀ شفاف‌سازی اطلاعات مربوط به پرداخت خودیاری‌های آسفالت، شهرداری مکلف شد فهرست کاملی از خودیاری‌های پرداختی در پنج منطقۀ شهرداری و همچنین پیش‌بینی زمانی و اولویت‌بندی آسفالت معابر در مناطق مختلف شهری را تا پایان مهرماه جاری اعلام کند.
امینی‌زاده با اشاره به درخواست شورا از شهرداری درخصوص امکان دسترسی اعضای شورا به اطلاعات تماس‌های برقرار شده با سامانۀ 137، افزود: پیشنهاد می‌دهیم کمیسیونی با حضور شهردار و معاونان وی و اعضای شورا به‌صورت ماهانه تشکیل شود تا پیگیری مطالبات شهروندان تسریع شود؛ ضمن اینکه این اطلاعات باید در سایت شفافیت نیز به‌طور کامل بارگذاری شود.
در ادامۀ این نشست، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا بیان کرد: در جلسه‌ای با حضور دکتر حکاک‌زاده، طرح‌های پیشنهادی ایشان ازجمله همایش بین‌المللی فرهنگ شهروندی، طرح راه‌اندازی دفتر مطالعات و تحقیقات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، طرح سند راهبردی برنامه‌ریزی و توسعۀ فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و طرح نظارت، مدیریت و ساماندهی مراکز فرهنگی شهرداری ارائه و بررسی شد.
عشرت کردستانی خاطرنشان کرد: طراحی برند کرمان بسیار مهم است و قرار شد موارد موردنظر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا در این زمینه لحاظ شود و با هم‌اندیشی ارگان‌های مرتبط اقدام شود.
وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی گرمخانه‌ها با توجه به شروع فصل سرد سال، بر ایجاد گرمخانه‌هایی مناسب و مجهز در هر منطقۀ شهری تأکید کرد و افزود: باید سازکاری فراهم شود که افراد آسیب‌دیده، شناسایی شده و با همکاری ارگان‌های متولی، بهبود یافته و به جامعه برگردند.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار دل‌ها، قرار شد کارگروه ویژه‌ای به میزبانی شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی این امر در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تشکیل شود.
کردستانی بیان کرد: نامه‌ای درخصوص واگذاری قطعه‌ای در آرامستان جدید به هنرمندان به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: بنا به مطالبۀ عمومی درخصوص تعیین‌تکلیف شهردار کرمان، از اعضای شورا تقاضای پیگیری جدی‌تر با حضور در تهران جهت ابلاغ سریع‌تر حکم شهردار کرمان را داریم.
سپس، امینی‌زاده بیان کرد: شهرداری، مراکزی را که برای راه‌اندازی گرمخانه مناسب هستند به شورا اعلام کند.
محمدرضا کمساری، سخنگوی شورا نیز در این مورد بیان کرد: اولین قدم در راه‌اندازی گرمخانه‌ها، آماده‌سازی مراکز است و پس از آن شورا پیگیر ورود و مشارکت سایر دستگاه‌های متولی خواهد بود.
چناریان نیز بیان کرد: وظیفۀ شهرداری درخصوص آماده‌سازی امکانات سخت‌افزاری گرمخانه است و مدیریت آن طبق ضوابط بر عهدۀ عوامل اجرایی دیگر ارگان‌ها ازجمله بهزیستی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی است.
امینی‌زاده هم در این رابطه خاطرنشان کرد: قانون موجود، مشخص کرده در صورتی که شهرداری امکانات و فضای مناسب برای راه‌اندازی گرمخانه‌ها را در اختیار نداشته باشد، باید از امکانات سایر ارگان‌های استان استفاده کند و ما از شهرداری تقاضا داریم تا پایان مهرماه فضاهای مناسب گرمخانه را مشخص و به شورا اعلام کند.
ایرانمنش نیز با اشاره به تلاش‌هایی که در دورۀ قبل شورا برای راه‌اندازی گرمخانه انجام شد، خاطرنشان کرد: گرمخانه الزامات و شرایط خاصی را نیاز دارد که باید ابتدا فراهم شود تا بعداً دچار مشکل نشویم.
وی افزود: در حال حاضر، دو گرمخانه برای شهر کرمان کفایت می‌کند و اگر شهرداری، جای مناسبی نداشته باشد، ناچار به اجارۀ یک مکان متناسب با شرایط گرمخانه است.
سپس، تقوی با اشاره به اینکه راه‌اندازی گرمخانه کافی نیست و باید مراکز گذری و درمانی نیز جهت کاهش آسیب‌های مختلف این افراد تشکیل شود، افزود: نباید رویکرد ما صرفاً نگهداری باشد و باید نگاه کارشناسانه به موضوع داشته باشیم.
وی ضمن تشکر از مهندس پوراسماعیلی، سرپرست شهرداری کرمان، برای پیگیری جدی و اقدام جهادی درخصوص طرح خیابان «شهید تجلی»، بیان کرد: اگر مشکلی در تأمین مصالح پیش نیاید، این طرح تا پایان مهرماه ساماندهی می‌شود.
چناریان نیز در رابطه با راه‌اندازی گرمخانه‌ها یادآور شد: شهرداری پس از راه‌اندازی گرمخانه‌ها به فرمانداری اعلام می‌کند و فرمانداری باید با سایر ارگان‌ها ازجمله نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی جهت انجام وظایف محوله هماهنگ کند.
وی افزود: درخصوص ساماندهی افراد آسیب‌دیده و معتادان متجاهر، باید مراکز گذری، گرمخانه‌ و مراکز درمانی که مکمل یک‌دیگر هستند، در کنار هم ایجاد شوند.
رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا ادامه داد: در این فرایند، راه‌اندازی گرمخانه‌ها به‌عهدۀ شهرداری، ایجاد مراکز گذری به‌عهدۀ بهزیستی و راه‌اندازی مراکز درمانی جزو وظایف مشترک بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی است.
در پایان، تقوی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسایل و معضلات شهری، فقط شهرداری اقدام می‌کند که به‌رغم بار مالی زیادی که دارد، نتیجۀ مطلوب حاصل نمی‌شود؛ مانند مسئلۀ ساماندهی سگ‌های بدون صاحب که ارگان‌های متعددی متولی آن هستند، اما همه از شهرداری انتظار دارند و سایر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)