کد خبر: ۴۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان با بیان اینکه طی ۲ روز آینده برآورد خسارت‌های زلزله ۵.۱ ریشتری دیروز در شهرستان زرند انجام و اعلام می شود، گفت: تمامی افراد متاثر و آسیب دیده از زلزله با استفاده از تمامی امکانات استان با فوریت اسکان‌ داده می‌شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه طی ۲ روز آینده برآورد خسارت‌های زلزله ۵.۱ ریشتری دیروز در شهرستان زرند انجام و اعلام می شود، گفت: تمامی افراد متاثر و آسیب دیده از زلزله با استفاده از تمامی امکانات استان با فوریت اسکان‌ داده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز یکشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان زرند کرمان در جمع رسانه ها افزود: دیروز در شهرستان زرند و در روستاهای بخش مرکزی و یزدان آباد زلزله ای رخ داد که خوشبختانه به چند دلیل از جمله اینکه زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و دیگری اینکه زلزله حدود ساعت ۱۵:۱۶ بود و مردم بیرون از منازل خود حضور داشتند، آسیب جانی نداشتیم.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه مقاوم‌سازی و بازسازی روستاهای استان کرمان کارهای خوبی انجام شده زیرا در گذشته زلزله های با ریشتر پایینتر در منطقه آسیب بیشتر داشتند.

استاندار کرمان گفت: مردم در بازسازی و مقاوم سازی همکاری را با بنیاد مسکن داشته باشند، ضمن آنکه مسئولان نظارت ها را جدی بگیرند.

وی که در روستای دهزوییه زرند صحبت می کرد افزود: این روستا بیشترین آسیب را از زلزله اخیر دیده و برخی منازل مسکونی بیش از ۸۰ درصد آسیب دیده اند و زیرساخت ها، قنات ها و جاده ها خسارت دیده اند که تیم ها در حال ارزیابی میزان خسارت ها هستند.

زینی وند افزود: رئیس دفتر رئیس جمهوری و وزیر کشور با تماس تلفنی دستور اکید برای بازدید از مناطق زلزله‌زده استان کرمان را صادر کردند و از لحظات اولیه تیم های ارزیاب آمدند و به مسئولان دستور اسکان موقت صاحبان خانه های خسارت دیده و گسیل امکانات استان داده شد و در این خصوص جمعیت هلال احمر و ستاد بحران نیز ملزم به همکاری هستند.

وی تاکید کرد: براورد خسارت دقیق زلزله روز گذشته ‌در حوزه کشاورزی، منازل مسکونی و زیرساخت ها در حال انجام است و به محض براورد اقدام لازم بازسازی ونوسازی انجام می شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: همچنین دیگر نواقص به صورت جدی تامین می‌شود که در این زمینه رئیس دفتر رئیس جمهوری و وزارت کشور پیگیر فعالیت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مشکلی وجود ندارد و مردم نگران نباشند گفت: آماده باش به ستاد بحران شهرستان داده شده و هشدارها به صورت آنلاین به مردم اعلام‌می شود؛ ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم اخبار را مستقیم از ستاد بحران پیگیری کنند و به شایعات توجهی نکنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)