کد خبر: ۴۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس پلیس فتای استان کرمان تشریح کرد:
رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: هک اکانت اینستاگرام یکی از روش‌های سارقان و مجرمان اینترنتی است که با هدف سرقت اطلاعات شخصی و مالی کاربران به خصوص کاربران خانم با اهداف خاصی انجام می‌شود.

رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: هک اکانت اینستاگرام یکی از روش‌های سارقان و مجرمان اینترنتی است که با هدف سرقت اطلاعات شخصی و مالی کاربران به خصوص کاربران خانم با اهداف خاصی انجام می‌شود.
سرهنگ امین یادگارنژاد امروز ۲۵ مهرماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: کلاهبرداری از افراد با روش هک اینستاگرام و ارسال درخواست کمک به فالوور‌ها (دنبال کنندگان) با این هدف انجام می‌شود که فرد متخلف اقدام به هک شبکه اجتماعی اینستاگرام فرد کرده و سپس اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب برای واریز می‌کند که فالور‌ها پس از دریافت پیام با این تفکر که از سوی دوستشان ارسال شده اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می‌کنند.
وی بیان کرد: در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی بهتر است که پیش از واریز وجه با مخاطب به صورت تلفنی تماس برقرار کرده و صحت این موضوع را جویا شوند و پس از اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.
 یادگارنژاد به کاربران توصیه کرد: فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای پیشگیری از هک شدن، رمز تایید دو مرحله‌ای احراز هویت را فعال کنند و در صورت اطلاع از هک شدن شبکه اجتماعی خود اقدام به اطلاع رسانی موضوع به دوستان و آشنایان و جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو از این طریق کنند.
وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می‌دهند، خودداری کنند.
رییس پلیس فتای استان کرمان افزود: بسیاری از اپلیکیشن‌ها هنگام نصب، از شما اجازه دسترسی به اطلاعات برنامه‌های دیگر همانند دوربین، مخاطبین، نقشه یا حتی اینستاگرام را می‌خواهند و بدیهی است که هر قدر برنامه‌های بیشتری را برای این کار آزاد بگذارید، بیشتر در معرض خطر هک اینستاگرام هستید.
وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: رمز عبور خود را ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ بالای ۱۶ کاراکتر با پیچیدگی و تعدد اعداد و کلمات قرار دهید و از عبارات و کلمات قابل حدس استفاده نکنیم چراکه بعد از هک شدن اینستاگرام به دلیل رعایت نکردن موارد امنیتی و شخصی سازی‌های لازم در اکانت اینستاگرام، اطلاعات به سرقت رفته دیگر قابل برگشت نیست و تنها راه حل این است که از روش‌های لازم جهت قطع ارتباط فرد متخلف با اکانت خود استفاده کرده و همچنین پیگیری‌های لازم را جهت شناسایی و برخورد با فرد متخلف انجام دهید.
یادگارنژاد به نکاتی بعد از هک اکانت اینستاگرام افراد اشاره کرد و افزود: بعد از هک اینستاگرام، در صورتی که هنوز امکان ورود به اکانت خود را دارید، در قدم اول بهترین کار این است که پسورد اکانت خود را عوض کنید، اما در صورتی که امکان ورود به اکانت خود را ندارید، بهتر است گزینه Forgot Password موجود در صفحه نخست نرم افزار اینستاگرام را لمس کرده تا لینک مربوط به تغییر کلمه عبور برای شما ایمیل شود و سپس به ایمیل خود مراجعه کرده و بلافاصله لینک را باز و گذرواژه جدیدی را با توجه به استاندارد‌های امنیتی انتخاب کنید.
وی عنوان کرد: بعد از هک شدن اینستاگرام، در صورتی که فرد متخلف اطلاعات موجود در اکانت شما مانند نام کاربری و پسورد، ایمیل، شماره تلفن و … را تغییر داده باشد، ایمیلی از طرف پشتیبانی نرم افزار اینستاگرام برای شما ارسال خواهد شد و به شما اطلاع می‌دهد که اطلاعات شما تغییر پیدا کرده است؛ در صورت دریافت چنین ایمیلی، سریعاً ایمیل را باز کرده و لینک موجود در آن را لمس کنید تا با کمک پشتیبانی بتوانید مراحل لازم جهت پس گرفتن اکانت اینستاگرام خود را آغاز کنید و در مرحله بعد، پشتیبانی از شما می‌خواهد تا اطلاعاتی نظیر آخرین پسورد، آخرین نام کاربری و ... را برای آن‌ها ارسال کرده تا با سوابق شما تطبیق دهند.
رییس پلیس فتای استان کرمان افزود: سپس یک کد احراز هویت برای شما ایمیل شده که از شما خواسته می‌شود تا برخی اطلاعات خاص و یک عکس از خودتان را برای پشتیبانی ارسال کنید تا مطمئن شوند که مالک اصلی اکانت اقدام به بازپس گیری حساب کاربری خود کرده است.
وی بیان کرد: در ادامه مراحل باز پس گیری اکانت بعد از هک شدن اینستاگرام، دیگر نیازی به اقدامی از طرف شما نبوده و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید صبر کردن است، زیرا در مراحل بعدی تیم پشتیبانی نرم افزار اقدامات لازم را انجام داده و در صورت پس گرفته شدن اکانت، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که اطلاعات لازم به همراه گذرواژه جدید در آن قرار داده شده است و شما می‌توانید دوباره اینستاگرام خود را فعال کنید.
یادگارنژاد در پایان یادآور شد: تبدیل حساب کاربری از حالت عمومی به خصوصی، بلاک کردن دنبال کننده‌های ناشناس و فعال کردن حالت تایید دو مرحله‌ای بهترین راه‌های جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)