کد خبر: ۴۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اعضای ششمین دوره شورای شهر کرمان در نخستین نشست خبری، توضیحاتی درباره انتخاب شهردار غیربومی برای کرمان ارائه دادند. علیرضا نادری رییس شورای اسلامی شهر کرمان پیش از ظهر امروز ۲۶ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع شفافیت در نحوه انتخاب شهردار گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات، اعضای شورای شهر با احساس مسئولیت، سرپرست شهرداری را از بدنه شهرداری انتخاب کردند.

اعضای ششمین دوره شورای شهر کرمان در نخستین نشست خبری، توضیحاتی درباره انتخاب شهردار غیربومی برای کرمان ارائه دادند.
به گزارش ایسنا، علیرضا نادری رییس شورای اسلامی شهر کرمان پیش از ظهر امروز ۲۶ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع شفافیت در نحوه انتخاب شهردار گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات، اعضای شورای شهر با احساس مسئولیت، سرپرست شهرداری را از بدنه شهرداری انتخاب کردند.
وی با بیان این مطلب که روز گذشته شهردار کرمان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد، افزود: مردم نقد‌هایی به انتخاب شهردار داشتند که حق دارند و از منتقدین تند هم متشکریم، زیرا نشان می‌دهد که مردم بیدار و آگاه و به مسائل شهری حساس هستند.
نادری بیان کرد: اگر مسئولین به انتقادات به حق توجه کنند امور مختلف به سامان می‌رسد و اگر جامعه بیدار باشد و خطا‌های ما را گوش زد کند یقینا ما در مسیر درست قرار می‌گیریم.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان پنهان کاری را زمینه ساز فساد دانست و عنوان کرد: از بین بهترین کاندیداها، بهترین گزینه را برای شهرداری کرمان انتخاب کردیم.
نادری با تاکید برآنکه مسئولان امانت دار مردم هستند، در ادامه خطاب به مسئولین گفت: این صندلی‌ها برای هیچ کس نمی‌ماند لذا به گونه‌ای عمل کنید که پشت سر سفیدی داشته و شرمنده عملکرد خود نباشید و امانت دار خوبی باشید.
وی اظهار کرد: بنده هیچ آشنایی با پنج گزینه نهایی نداشتم، اما به بررسی صلاحیت‌های آن‌ها با دقت پرداختیم.
نادری گفت: یکی از ایرادات بنده به برخی جمع‌های شورا‌ها این است که در نهایت نظر رییس شورا لحاظ می‌شود، اما بنده معتقدم که باید اختلاف سلیقه‌ها گفته شود و هر کس با استقلال رای خود را اعلام کنند.
وی افزود: غیربومی بودن شهردار و آیا با انتخاب این شهردار به شهر کرمان خدمت کردیم یا خیانت، از جمله انتقادات به شورا بود، اما باید بدانید دید تازه می‌تواند تحول ایجاد کند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با باین اینکه کرمان باید بوی حاج قاسم بدهد، عنوان کرد: سیستم مدیریتی باید بدون ایجاد سد در برابر ارباب رجوع، مشکل افراد را حل کند.
محمدرضا کمساری سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: شورا‌های قبلی از بدنه نخبگان به عنوان شهردار انتخاب می‌کردند، اما این شورا شرایطی را اعلام و فراخوانی برای شرکت افراد در ماراتن شهرداری کرمان برگزار کرد.
وی ادامه داد: ۱۲۶ نفر در مرحله اول فراخوان به شورای شهر اعلام شدند و طی فرایند پنج مرحله ای، صلاحیت این افراد بررسی شد. گفتنی است که به دلیل مسائل اخلاقی اسامی این نامزد‌ها را فاش نکردیم و ۱۰۰ نفر ساعت به بررسی صلاحیت‌های این افراد پرداختیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان تعهد، تخصص، برنامه محوری، فسادستیزی، درک گفتمان انقلابی، داشتن نگاه مردم پایه افراد را از جمله شرایط انتخاب شهردار دانست و بیان کرد: مسائل سیاسی در انتخاب شهردار لحاظ نشد.
وی با بیان این مطلب که تعدادی از نامزد‌ها انصراف دادند، افزود: براساس شرایط لیست ۱۲۶ نفره به لیست ۱۴ نفره و سپس به شش نفره رسید و امینی اصفهانی، شعرباف و پوراسماعیلی سه گزینه نهایی بودند که امینی اصفهانی انصراف داد و در نهایت از بین دو نفر شهردار کرمان انتخاب شد.
کمساری با بیان اینکه شهردار با شش رای از ۱۱ رای انتخاب شد، تصریح کرد: نتیجه آراء نشان می‌دهد که شهردار از پیش انتخاب شده نبوده و اعضای شورا براساس معیار‌ها رای می‌دهند، اما پس از تعیین نتایج رای گیری همه اعضای شورا اعلام همکاری با شهردار را داشتند.
وی درباره رای حداقلی شهردار کرمان نیز گفت: اعضای شورا براساس تعصبات رای نداده اند بلکه براساس معیار‌ها رای دادند، اما همه ما معتقدیم که موفقیت شهردار یعنی موفقیت شورای شهر و برعکس. شهردار باید توانایی مدیریت مجموعه را داشته باشد و عملیاتی بودن وی یکی از مولفه‌های انتخاب شهردار می‌باشد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: مشکلات اساسی مردم یک روزه حل نخواهد شد و باید با برنامه‌های بلند مدت آن‌ها را رفع کنیم.
محمد امین زاده عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این جلسه گفت: شهر کرمان با بحران تحویل شورای ششم اسلامی شهر شد.
وی مهمترین بحث شهر کرمان را بودجه دانست و بیان کرد: ۵۰ درصد بودجه شهرداری کرمان از طریق فروش زمین تامین می‌شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)