کد خبر: ۴۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند گفت: کماچ زرندی به‌عنوان یک غذای کاملا ارگانیک و خوش‌طعم در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که با سرمایه‌گذاری لازم، قابلیت صادرات آن به تمام نقاط کشور وجود دارد که این مهم می‌تواند به تولید ثروت در میان روستائیان منجر شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند گفت: کماچ زرندی به‌عنوان یک غذای کاملا ارگانیک و خوش‌طعم در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که با سرمایه‌گذاری لازم، قابلیت صادرات آن به تمام نقاط کشور وجود دارد که این مهم می‌تواند به تولید ثروت در میان روستائیان منجر شود.
به گزارش فارس محمد اسلامی با اعلام اینکه کماچ زرندی به‌عنوان یک غذای کاملا ارگانیک و خوش‌طعم در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: کماچ زرندی به‌دلیل سلامت و ارزش بالای غذایی که دارد، می‌تواند جایگزین غذا‌های ناسالم شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند عنوان کرد: در صورت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری لازم با بسته‌بندی‌های جذاب و بهداشتی قابلیت صادرات آن به تمام نقاط کشور وجود دارد که این مهم می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان شود و از طرفی موجب معرفی بهتر و بیشتر شهرستان زرند در میان فعالان و علاقه‌مندان به صنعت غذایی کشور شود و به تولید ثروت در میان روستائیان منجر شود.
اسلامی افزود: در صورتی که تولیدکنندگان این محصول مقوی و مغذی زرندی روی بسته‌بندی‌ها تلاش بهتری انجام دهند، می‌توان تمام تولیدات فعلی را در سبد مصرفی بنگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی گنجاند و از این طریق آن را جایگزینی مطمئن و البته قابل دفاع برای برخی محصولات تغذیه‌ای که از استان‌های دیگر وارد شهرستان می‌شود، کنیم.
وی عنوان کرد: جشنواره‌ها فرصتی برای ظهور و بروز استعداد‌های پنهان و فراوانی است که دیده نشده‌اند و نیز گامی بزرگ و حیاتی در جهت تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.
جشنواره کماچ زرندی با پخت و بسته‌بندی بیش از یک‌هزار قطعه کماچ با رعایت کامل موارد بهداشتی پذیرایی و در حاشیه این جشنواره غرفه‌هایی از تولیدات بانوان روستا‌ها که متناسب با شرایط خاص کرونایی، امکان عرضه داشته باشند به نمایش گذاشته خواهد شد.
برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و اجرای برخی از بازی‌های بومی روستا، اجرای برنامه نقاشی ویژه کودکان و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌هایی است که در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)