کد خبر: ۴۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو بررسی می‌کند:
سرود «باز آمد بوی ماه مدرسه» هم دیگر مانند سابق شورآفرین نیست و دیگر از «بازی‌های راه مدرسه» هم خبری نیست. مدارس اغلب تعطیل‌ هستند و معلمان باید از طریق سیگنال‌های اینترنت با دانش‌آموزان ارتباط بگیرند. ارتباطاتی که جذابیت کلاس‌های حضوری را ندارد و آنگونه که این روزها زیاد شنیده می‌شود تاثیر کلاس‌های حضوری را ندارد. حالا مدتی است که زمزمه بازگشائی حضوری مدارس بیش از گذشته مطرح است. موضوعی که البته با اما و اگرهایی همراه است.

گفتارنو- مهدیه‌السادات هاشمی: 

سرود «باز آمد بوی ماه مدرسه» هم دیگر مانند سابق شوری برنمی‌انگیزد و دیگر از «بازی‌های راه مدرسه» هم خبری نیست. مدارس اغلب تعطیل‌ هستند و معلمان باید از طریق سیگنال‌های اینترنت با دانش‌آموزان ارتباط بگیرند. ارتباطاتی که نه جذابیت کلاس‌های حضوری را دارد و آنگونه که این روزها زیاد شنیده می‌شود نه اثربخشی آن را.حالا مدتی است که زمزمه بازگشائی حضوری مدارس بیش از گذشته مطرح است. موضوعی که البته با اما و اگرهایی همراه می‌باشد.

واکسینه شدن بیش از 75 درصد دانش‌آموزان کرمان
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار گفتارنو گفت: در حال حاضر بیش از 75 درصد از دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند و مابقی دانش‌آموزان در حال واکسینه شدن هستند.
مهران باهری افزود: زدن واکسن کرونا اجباری نیست اما دانش‌آموزانی که واکسینه نشده‌اند باید حداقل هر دو هفته یکبار تست پی سی آر بدهند.
باهری در خصوص بازگشایی مدارس از ابتدای آبانماه سال جاری بیان داشت: مدارس به صورت قبل باز نیستند ضمن این که مدارس با جمعیت بالا باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با حداقل دانش آموزان بازگشایی شوند همچنین در سال جاری آموزش به صورت مجازی و حضوری در این مدارس صورت خواهد گرفت.

پایه‌های ابتدایی هفته‌ای دو تا سه روز آموزش حضوری دارند
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: در مدارس با جمعیت پایین دانش آموزان باید به صورت حضوری در کلاس‌های درس حضور داشته باشند که در حال حاضر این مدارس فعال هستند و دانش‌آموزان به صورت حضوری در کلاس‌ها مشغول فراگیری دروس خود هستند در این مدارس کلاس‌ها با 30 نفر دانش آموز به پایین دایر هستند.
وی افزود: در شهر کرمان مدارس فنی و حرفه ای به صورت حضوری فعالیت دارند و دانش‌آموزان این رشته‌ها از ابتدای مهر دروس خود را به صورت حضوری آموزش می‌بینند اما بقیه دبیرستان‌ها اصراری در باز شدنشان نبوده است.
باهری یادآور شد: در مورد بازگشایی پایه‌های ابتدایی -دبستان- به صورت تقسیم بندی هفته‌ای دو تا سه بار حضوری در مدارس آموزش می‌بینند.
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در خصوص این که آیا امکان این که مدارس ظرف یکی دو ماه آینده کلا به صورت حضوری بازگشایی شود وجود دارد گفت: آموزش و پرورش تابع ستاد ملی کرونا است و بر طبق دستورالعمل آنها و وزارت بهداشت رفتار خواهد کرد و هر تصمیمی در این رابطه گرفته شود ما اجرا خواهیم کرد.

بازگشایی مدارس در استان کرمان چرا و چگونه انجام می‌شود؟

موافقان و مخالفان واکسیناسیون دانش‌آموزان
اگرچه واکسیناسیون دانش‌آموزان مدت زیادی است که آغاز شده اما هنوز عده‌ای از والدین با واکسینه شدن فرزندانشان مخالفت می‌کنند. مادر یک دانش‌آموز پایه هشتم می‌گوید: ما هنوز نمی‌دانیم تزریق واکسن در آینده می‌تواند چه عوارضی برای فرزندانمان به دنبال داشته باشد بنابراین ترجیح می‌دهم خودم در خانه به فرزندم آموزش دهم. آموزش‌های آنلاین هم کمک زیادی به والدین برای کمک به فرزندانشان کرده است.
اما آقای قادری پدر دانش‌آموز پایه یازدهم معتقد است که مدارس باید بازگشایی شوند زیرا دانش‌آموزان دیگر میلی به در خانه ماندن ندارند و از سویی آموزش به صورت حضوری و چهره به چهره می‌‌تواند بسیار بهتر از آموزش آنلاین باشد. او می‌گوید بچه‌ها از خانه ماندن خسته شده‌اند حتی بی میل‌ترین دانش‌آموزان هم دلشان برای فضای مدرسه، همشاگردی‌ها و معلمان خود تنگ شده است.

افسردگی افزایش پیدا کرده، مدارس باز شوند بهتر است
رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص بازگشایی مدارس به گفتارنو گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس شاهد آسیب‌های روحی مختلفی از جمله انزوا و افسردگی به دانش‌آموزان بوده‌ایم.
سید منصور مرتضوی بیان داشت: به دلیل پایین آمدن نشاط و شادابی، افسرده‌خویی و افسردگی در بین دانش‌آموزان ایجاد شده که شامل استان و کشور ما نمی‌شود و اتفاقی است که پاندمی کرونا در کل دنیا ایجاد کرده و در حقیقت میزان افسردگی -سرماخوردگی روانی- در سطح جهان گسترش یافته که نه تنها دانش آموزان بلکه کل افراد جامعه را درگیر کرده است.
مرتضوی معتقد است: در شرایط کنونی ضرورت دارد که مدارس بازگشایی شوند البته این موضوع هم باید با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا اتفاق بیفتد ضمن این که از خانواده‌های عزیز درخواست می‌کنم تا اگر در ستاد بر بازگشایی مدارس تصمیمی گرفته شد آن را بپذیرند زیرا با واکسینه شدن دانش‌آموزان ایمنی برقرار خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: از نظر روانشناختی ضرورت دارد که انسان‌ها به خصوص دانش‌آموزان در سن دوست‌یابی و هویت‌یابی در جمع دوستان و در محیط مدارس و در اجتماع حضور داشته باشند و تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را فراگیرند. در مقطع ابتدایی و به ویژه پایه یک تا سوم -دوره اول- دانش‌آموز باید آموزش حضوری داشته باشد و در حقیقت معلم خود را ببیند و ارتباط عاطفی در فرایند یاددهی و یادگیری اتفاق بیفتد تا این آموزش اثرگذار باشد.
مرتضوی یادآور شد: به لحاظ آموزشی در فرایند یادگیری و همچنین به لحاظ جنبه‌های خلقی، عاطفی و روانشناختی ضرورت دارد که مدارس باز شوند و قطعا ستاد کرونا هم این جنبه‌ها را در نظر خواهد گرفت.
رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان معتقد است: در حال حاضر برای پیشگیری و کنترل افسردگی در بین دانش‌آموزان توصیه می‌شود تا زمانی که تصمیم‌گیری قطعی در خصوص بازگشایی مدارس گرفته شود بهتر است دانش‌آموزان در حیاط منزل و در آپارتمان ورزش را در برنامه‌های خود داشته باشند تا کم تحرکی و اضافه وزن در شرایط موجب مشکلاتی در آینده نشود ضمن این که امیدواریم دوباره شاهد بازگشایی مدارس و شور و اشتیاق دانش‌آموزان در حیاط مدارس و در مسیر مدارس باشیم و سلامتی برگردد.

بازگشایی مدارس در استان کرمان چرا و چگونه انجام می‌شود؟

بازگشائی به شرط واکسیناسیون کامل دانش‌آموزان
بیش از یک ماه است که واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز شده که و ظاهرا شرط بازگشائی مدارس هم واکسینه شدن کامل دانش آموزان است.
بر همین اساس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به گفتارنو گفت: در رابطه با بازگشایی مدارس باید واکسیناسیون دانش‌آموزان به صورت کامل انجام شود اما تاکنون چیزی در خصوص بازگشایی مدارس ابلاغ نشده است.
دکتر حسین صافی‌زاده افزود: در صورت بازگشایی مدارس باید همه‌ی پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و ... رعایت شود همچنین معلمان و دانش آموزان بالای 12 سال باید واکسیناسیون خود را کامل انجام داده باشند.
هرچند تنها یک ماه از آغاز مهرماه می‌گذرد و زمزمه بازگشایی مدارس از ابتدایی آبان ماه به گوش می‌رسد اما باید دید کرونا این مهمان ناخوانده تا کجا پیش می‌رود و آیا شرایط استان و کشور اجازه بازگشایی مدارس را خواهد داد یا نه؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)