کد خبر: ۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
شماری از کارکنان قراردادی آبفا استان کرمان روز دوشنبه با حضور مقابل استانداری خواهان جلوگیری از تغییر وضعیت استخدامی و کاری خود و انتقال به بخش خصوصی و پیمانکاری شدند. این افراد که تعدادشان حدود ۴۰ نفر برآورد شد خود را نیروهای قراردادی (کارگری قراردادی) بخش آبفاروستایی سابق خواندند و گفتند که پس از ادغام با آبفا شهری دچار مشکلاتی شده اند و شرکت آب و فاضلاب استان قصد دارد ادامه وضعیت استخدامی و کاری آنان را از طریق برون سپاری به بخش های خصوصی پیمانکاری تغییر وضعیت دهد.

خبرگزاری ایرنا نوشت: شماری از کارکنان قراردادی آبفا استان کرمان روز دوشنبه با حضور مقابل استانداری خواهان جلوگیری از تغییر وضعیت استخدامی و کاری خود و انتقال به بخش خصوصی و پیمانکاری شدند.
این افراد که تعدادشان حدود ۴۰ نفر برآورد شد خود را نیروهای قراردادی (کارگری قراردادی) بخش آبفاروستایی سابق خواندند و گفتند که پس از ادغام با آبفا شهری دچار مشکلاتی شده اند و شرکت آب و فاضلاب استان قصد دارد ادامه وضعیت استخدامی و کاری آنان را از طریق برون سپاری به بخش های خصوصی پیمانکاری تغییر وضعیت دهد.
این افراد که برخی از آنان می گفتند در آستانه بازنشستگی قرار دارند در گفت وگو با ایرنا اصلی ترین مطالبه خود را جلوگیری از انتقالشان به شرکت های پیمانکاری و ادامه فعالیت تا زمان بازنشستگی در زیرمجموعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان خواندند.
محمد مصدق یکی از تجمع کنندگان گفت: ما جزو نیروهایی هستیم که بعد از ادغام جهاد سازندگی و از ابتدای تشکیل شرکت آب و فاضلاب روستایی در مجموعه فعالیت داشته ایم اما سال گذشته آب و فاضلاب روستایی و آب و فاضلاب شهری ادغام شدند و اکنون مسئولان می خواهند ما را از بدنه آب و فاضلاب جدا و کارها را برون سپاری کنند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در سراسر کشور همکاران در حال تغییر وضعیت و ارتقای شغلی هستند اما مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان در حال حاضر تصمیم دارد نیروهایی از قبیل ما را به بخش خصوصی منتقل کند.
یکی دیگر از این افراد که خود را گروهی معرفی کرد نیز اظهارداشت: برخی از نیروها ۲۰ سال به بالا سابقه فعالیت دارند و درصورت جدا شدن از بدنه شرکت آبفا دچار مشکلات دیگری از جمله کاهش مزایا و حقوق خواهیم شد.
علی ابراهیمی یکی دیگر از این افراد نیز با نشان دادن پرونده ایثارگری خود به خبرنگار ایرنا مدعی شد: افرادی از بین ما هستند که پرونده ایثارگری دارند اما مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان اظهار می دارند شرایط ایثارگری به آنان تعلق نمی گیرد.
احمد ملک آبادی شهروند دیگری که می گوید ۲۸ سال سابقه فعالیت در آب و فاضلاب روستایی کرمان دارد اظهارداشت: از نظر ما اینکه فعالیت ما به شرکت خصوصی برون سپاری شود بی عدالتی است.
وی همچنین مدعی شد که دستمزد و مزایای کارکنان بخش آبفا شهری بیشتر از کارکنانی است که قبلا در آبفا روستایی کار می کرده اند.
این افراد در بیلبوردی خطاب به استاندار کرمان نوشته بودند: اکنون که در سراسر کشور به دستور رئیس جمهوری محترم در وزارتخانه ها، ادارات و شرکت های تابعه به علت حذف شرکت های صوری تمامی پرسنل آنها در حال تبدیل شدن به وضعیت دائم و رسمی هستند ولی آب و فاضلاب استان شریف کریمان قصد تبدیل وضعیت رو به عقب از قرارداد مستقیم را به قرارداد حجمی شرکتی دارد، خواهشمند است نگذارید حق و حقوق کارگران ۲۰ تا ۲۹ سال سابقه خدمتی ضایع شود.
خبرنگار ایرنا برای اطلاع از کم و کیف موضوع، جزییات قرارداد و نوع فعالیت، شرایط کاری آنان، شرایط شرکت آبفا و نیز دریافت پاسخ مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با محمد طاهری مدیرعامل این شرکت تماس تلفنی برقرار کرد تا توضیحات وی را کسب کند که وی تاکید داشت به صورت تلفنی مصاحبه نمی کند. طاهری البته اعلام کرد که روز چهارشنبه هفته جاری به صورت حضوری پاسخگوی خبرنگار ایرنا برای انجام مصاحبه خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)