کد خبر: ۴۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یک متخصص پوست و مو گفت: بیماری کرونا نیز برای بدن یک حادثه محسوب می شود و مو دچار ریزش می شود. ویروس در این مورد تاثیر گذار نیست بلکه حادثه ای که برای بدن رخ داده است اهمیت دارد. این ریزش ها ریزش های خوش عاقبتی است به شرط اینکه فرد دچار کمبود های تغذیه ای نباشد چون به هنگام بازسازی مجدد مو و رشد آنها فرد نباید دچار کمبود باشد.

بعد از بروز حادثه ای برای بدن به طور میانگین دو الی سه ماه بعد ریزش مو شروع می شود

به گزارش شفقنا، دکتر محمد رضوانی،در پاسخ به این سوال که در دوران شیوع کرونا استرس هایی به افراد وارد شد و این می تواند روی سلامتی موها تاثیر بگذارد. آیا می توان برای تقویت موها در این دوره توصیه هایی داشت؟ اظهار داشت: بسیاری از بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند بعد از بهبود بیماری دچار ریزش مو می شوند. ما به این نوع ریزش مو ریزش بعد از حادثه می گوییم. بعد از بروز حادثه ای برای بدن به طور میانگین دو الی سه ماه بعد ریزش مو شروع می شود. فرم شناخته شده آن ریزش بعد از زایمان است که قدیمی ها می گفتند وقتی نوزاد مادر را شناخت موهای مادر می ریزد یا وقتی فردی عمل جراحی دارد دو سه ماه بعد از آن دچار ریزش مو می شود و مردم به طور عامیانه می گویند داروی بیهوشی به فرد نساخته است یا فرد رژیمی سنگین می گیرد و در عرض یکی دو ماه ده پانزده کیلویی لاغر می شود و بعد دچار ریزش می شود، ما همه این موارد را به عنوان ریزش بعد از حادثه می شناسیم.

کمبود های املاح و ویتامین و پروتئین نباید وجود داشته باشد

وی افزود: بیماری کرونا نیز برای بدن یک حادثه محسوب می شود و مو دچار ریزش می شود. ویروس در این مورد تاثیر گذار نیست بلکه حادثه ای که برای بدن رخ داده است اهمیت دارد. این ریزش ها ریزش های خوش عاقبتی است به شرط اینکه فرد دچار کمبود های تغذیه ای نباشد چون به هنگام بازسازی مجدد مو و رشد آنها فرد نباید دچار کمبود باشد. کمبود های املاح و ویتامین و پروتئین نباید وجود داشته باشد تا فرد تمام مویی را که از قبل داشت مجددا به دست بیاورد. حتی ممکن است تا یک سوم موی فرد در ریزش های بعد از حادثه از بین برود اما به شرط آنکه فرد دچار کمبود نباشد همه این ریزش خوش عاقبت است. بین همه آنها فرد نباید در ویتامین های خانواده ب و بین آنها بیوتین و بپانتن یعنی ویتامین ب۵ و ب۷ و روی و ویتامین د و آهن و آمینو اسید های گوگرد دار که ما به آنها نتیونین و سیتئین می گوییم، کمبودی داشته باشد. به همین دلیل وقتی فردی با این نوع ریزش مراجعه می کند ضمن اینکه ما فرد را با همان مواردی که عرض کردم تقویت می کنیم آزمایشی برای آهن و روی و ویتامین د داریم و در صورتی که کمبودی بود آن موارد را اختصاصا جبران می کنیم ولی مولتی ویتامین های ما شامل همه این ها است.

بر خلاف تبلیغات شرکت ها شامپو قرار نیست معجزه ای بکند

دکتر رضوانی تصریح کرد: بسیاری از قرص های ضد ریزش مو که برای استحکام ناخن هم هستند مواد مشترکی دارند ولی در قرص ایکس فلان ماده بیشتر است و در قرص ایگرگ ماده ای دیگر زیاد است ولی اهداف و ساختار همه آنها مشترک است. همین جا اشاره کنم که یکی دو قرص وجود دارد که در تبلیغ اینترنتی و اینستاگرامی قرار دارند ولی در واقع آمینو اسید ندارند اما به دلیل تبلیغ بالا فروش زیادی دارند ولی ما آنها را به همین دلیل که آمینو اسید ندارند و تنها املاح و ویتامین هستند ضعیفتر از بقیه می دانیم و توصیه نمی کنیم. اگر از پزشک متخصص راهنمایی بگیرند توصیه های صحیح می گیرند. ما در دور اول بیوتن و بپانتن را به صورت آمپول تجویز می کنیم چون نسبت به قرص تاثیر بیشتری دارد. همچننین محلول های تقویت مو و شامپویی که مناسب باشد البته من تاکید می کنم که بر خلاف تبلیغات شرکت ها شامپو قرار نیست معجزه ای بکند البته شامپوی بد، بد است اما اینکه فکر کنیم یک نفر ریزش موی خود را با شامپو درمان می کند نه چنین چیزی درست نیست و چنین قرار و مداری صحت ندارد. شامپو بیشتر حالت های بیرونی مو را بهبود می بخشد. موی چرب و موی خشک و شوره و وز مو و… با شامپو تغییر می کند ولی هیچ شامپویی موجب پر پشتی موی کسی نمی شود و این تبلیغات غلطی است که از طرف شرکت ها به خورد ذهن مردم داده شده است.

ما ایرانی ها غذای دریایی کم می خوریم

این متخصص پوست و مو در خصوص اینکه رشد مجدد مو تغذیه خاصی می طلبد؟ گقت: آن چیزی که از قدیم گفته می شد که برنج و سبوس را خیس کنید و بخورید واقعا موثر بود چون ویتامین گروه های ب وجود داشت امروز به جای دم کردن این جور چیز ها همان آمپول های بیوتن و بپانتن تزریق می شود. ما وقتی از ویتامین ها اسم می بریم منظورمان مولتی ویتامین های کلی نیست چون مولتی ویتامین کلی شامل آمینو اسید نمی شود اما مولتی ویتامین های مخصوص مو و ناخن آن دو آمینو اسید را دارند. پیشنهاد من این است که هر کسی که دچار این حالت می شود از پزشک متخصص پوست و مو راهنمایی بگیرد و قطعا با تجویز پزشک و چک کردن آزمایش که مبادا کمبودی باشد استفاده کنند. زینک و روی در خاک خاورمیانه پایین است، به همین دلیل کمبود روی در ایران شایع است، کمبود ویتامین ب نیز در بین ایرانیان شایع است، چون ما ایرانی ها غذای دریایی کم می خوریم. کمبود ویتامین د در ابتلا به کرونا و شدت بیماری کرونا تاثیر داشت و با مصرف ویتامین د با یک تیر دو نشان می زنیم و هم در تقویت سیستم ایمنی و هم در تقویت مو و ناخن تاثیر خوبی می گیریم. معمولا خانمها به دلیل دوره پریودی که دارند بیشتر دچار فقر آهن می شوند و این مورد هم در داستان ریزش موی سر تاثیر دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب ها: ریزش مو ، کرونا ویروس ، مو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)