کد خبر: ۴۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون وزیر دادگستری در کرمان عنوان کرد:
معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کودکان به فضای امن مجازی نیازمند هستند و باید مسئولان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند، گفت: کرونا فضایی ایجاد کرد که کودکان از حداقل حقوق بنیادین خود از جمله رفتن به مدرسه و ... محروم هستند و در یک فضای ایزوله قرار گرفته و از سوی دیگر با فضای مجازی افسار گسیخته‌ای که هیچ ایمنی برای فرزندان ما ایجاد نمی‌کند، تنها مانده اند.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کودکان به فضای امن مجازی نیازمند هستند و باید مسئولان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند، گفت: کرونا فضایی ایجاد کرد که کودکان از حداقل حقوق بنیادین خود از جمله رفتن به مدرسه و ... محروم هستند و در یک فضای ایزوله قرار گرفته و از سوی دیگر با فضای مجازی افسار گسیخته‌ای که هیچ ایمنی برای فرزندان ما ایجاد نمی‌کند، تنها مانده اند.
محمود عباسی صبح امروز ششم آبان ماه در مراسم افتتاح کلینیک حقوق شهروندی در کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نهاد‌های مدنی است که همیشه تاکید داشتیم باید جایگاهش همیشه برای پاسداشت حریم حقوق مردم حفظ شود و لازمه این امر استقلال است و همچنان باید در قالب یک نهاد مدنی فعالیت کند.
وی افزود: اگر معتقدیم قضاوت و عدالت دو بال فرشته هستند، با شکستن یک بال این فرشته به سرمنزل مقصود نمی‌رسد و اگر معتقدیم وکالت همسنگ قضاوت است باید این جایگاه سترگ همواره محفوظ بماند و بنده معتقدم وکالت مانند قضاوت منصب است و شغل نیست و برای اینکه حقوق، سلامت و امنیت مردم تامین شود، دولت وظیفه دارد این مناصب را به رسمیت شناخته و زمینه تحقق آن را در جامعه فراهم کند.

عباسی در ادامه بیان کرد: بنای کانون وکلا در همه جامعه، احیاء حقوق شهروندی و حمایت از کرامت ذاتی انسان هاست و به همین دلیل برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی انعقاد تفاهمنامه با کانون وکلا را داشتیم تا این عرصه را در بستر اجتماع پیش ببریم.
وی تصریح کرد: کلینیک‌های حقوق شهروندی و حقوق کودک به عنوان ابزار مهم تحقق حقوق شهروندی در بستر اجتماع می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند و مدیریت آسیب‌های اجتماعی را در بهترین شکل در قالب کلینیک‌ها می‌توانیم ببینیم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در عرصه حقوق کودک و حقوق شهروندی که همه موضوعات را در بر می‌گیرد، کار اساسی، آموزش و اطلاع رسانی، مشاوره و معاضدت حقوقی از کار‌های بسیار مهم است که مددکاران اجتماعی، جامعه شناسان، کارشناسان و ... می‌توانند همکاری مستمر با کلینیک‌ها داشته باشند.
وی ادامه داد: رسالت اصلی و اساسی کلینیک‌های حقوقی آموزش و ارتقاء حقوق شهروندی و آگاه کردن مردم است تا درعرصه‌های مختلف مطالبه گر و نقش آفرین باشند؛ لازمه تحقق حقوق شهروندی در اجتماع براین اساس استوار است که باید حقوق شهروندی را آموزش داد.
عباسی با اشاره به اینکه فصل سوم قانون اساسی در جامعه ما تقریبا بر زمین مانده و باید بیش از پیش موردتوجه واقع شود و این مختص دستگاه خاصی نیست، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های بزرگ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آموزش و ترویج حقوق شهروندی و حمایت همه حانبه از حقوق شهروندان است و همه دستگاه‌ها باید با هم هم افزایی و برای تحقق آن گام بردارند.
وی بیان کرد: یکی از عرصه‌های مهم، حقوق کودک است که مجموعه‌ای از ارزش‌ها و موازین حقوقی است که بر پایه آموزه‌های دینی و اسناد بین المللی در نظام حقوقی در جامعه شکل اساسی خود را پیدا می‌کند و دولت وظیفه دارد ضمانت اجرای لازم برای تحقق آن را تدارک ببیند.
معاون وزیر دادگستری گفت: امروز برخی زمزمه‌ها در بین افراد شنیده می‌شود با تصویب سند ملی حقوق کودک، بناست از کنوانسیون حقوق کودک خارج شویم که این تفکر غلط به شدت محکوم است و چنین اراده‌ای در بین دولتمردان وجود ندارد. ما باید بیش از پیش در مجامع بین المللی برای احیای حقوق کودکان حضور داشته و این عرصه‌ها را تقویت کنیم ضمن اینکه هیچ تفاوتی بین کودکان ایران، عراق، امریکا و ... نیست و همه کودکان نیازمند مراقبت هستند.
وی با اشاره به اینه یکی از عرصه‌های حقوق کودکان در زمینه کودکان کار است که دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود عمل نمی‌کنند، افزود: ما حقوق بنیادین کودکان را در آموزه‌های دینی خود می‌بینیم و از ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن کریم و معارف اهل بیت این معارف آمده، اما افسوس که ما غفلت کرده ایم و در این عرصه‌ها که باید مدعیِ غرب باشیم، باید نشخوارکننده اندیشه‌هایی باشیم که دیگران در این زمینه‌ها بروز می‌دهند.
عباسی با اشاره به اینکه کودکان حق دارند از زندگی شایسته و فضای امن و سالم مجازی بهره‌مند باشند، تصریح کرد: امروز کسی ایجاد محدودیت برای فضای مجازی را برنمی تابد، اما کودکان به فضای امن مجازی نیازمند هستند و باید مسئولان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.
معاون وزیر دادگستری اظهار کرد: کرونا فضایی ایجاد کرد که کودکان از حداقل حقوق بنیادین خود از جمله رفتن به مدرسه و ... محروم هستند و در یک فضای ایزوله قرار گرفته و از سوی دیگر با فضای مجازی افسار گسیخته‌ای که هیچ ایمنی برای فرزندان ما ایجاد نمی‌کند، تنها مانده اند.
وی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل قانون صیانت از کودکان در فضای مجازی مصوب و ابلاغ شد که برای اجرایی کردن آن باید تدابیر خاصی صورت بگیرد، افزود: پس از دهه‌ها قوانین پراکنده حوزه کودکان، یک لایحه جامع که حقوق کودک را شامل می‌شود ارائه شده و باید برای اجرایی کردن آن قدم برداریم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: ساختار‌های مناسبی در کشور ایجاد شده و حمایت اجتماعی از کودکان با محوریت بهزیستی باید انجام، حمایت قضائی به عهده دستگاه قضا و حمایت حقوقی و بین دستگاهی به عهده وزارت دادگستری است که این رسالت سنگین بر دوش مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است که تفاهم بین دستگاهی ایجاد کند.
وی در پایان بیان کرد: امروز نیازمند وکلای متخصص در حوزه حقوق کودکان هستیم و در حوزه‌های مختلف جامعه نیاز به تخصص داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)