کد خبر: ۴۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: جمهوری اسلامی بیشترین هزینه مادی و معنوی را بین امت‌ها و سرزمین‌هایی داده است که بیشترین ساکنان آن‌ها با افتخار، برادران و خواهران اهل سنت ما هستند. علی زینی وند روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در شهرستان قلعه گنج این استان افزود: نمونه حاضر این مساله که خیلی از آن فاصله نگرفته ایم، مرور زندگی و اقدامات سردار شهید سلیمانی هم در داخل کشور در حوزه‌های مناطق سنی نشین و هم جبهه مقاومت و کشور‌های جهان اسلام است.

استاندار کرمان گفت: جمهوری اسلامی بیشترین هزینه مادی و معنوی را بین امت‌ها و سرزمین‌هایی داده است که بیشترین ساکنان آن‌ها با افتخار، برادران و خواهران اهل سنت ما هستند.
به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در شهرستان قلعه گنج این استان افزود: نمونه حاضر این مساله که خیلی از آن فاصله نگرفته ایم، مرور زندگی و اقدامات سردار شهید سلیمانی هم در داخل کشور در حوزه‌های مناطق سنی نشین و هم جبهه مقاومت و کشور‌های جهان اسلام است.
استاندار کرمان اظهار داشت: اگر آیین برادری، امت واحده و اعتقاد راسخ به امت اسلامی را مدنظر قرار نمی‌دادیم در درون کشور ممکن بود بهتر و قوی‌تر از منافع خاص کشور و سرزمینی به نام ایران دفاع کنیم، اما عمق استراتژیک و حضورمان را در خارج از مرز‌ها برده که به میمینت یک حکومت مقتدر و توانمند چتر امنیت بر بالای سر سرزمین‌هایی که برادارن و خواهران زیادی از اهل سنت در آن هستند، بگسترانیم.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات روز به روز قوی‌تر می‌شود، با حقانیت و موثرتر از قبل پیش می‌رود و با تاسیس پایه‌هایی که در نظام دمکراسی منحصربه فرد است تا به امروز دوام آورده است.
استاندار کرمان اظهارداشت: در درون مرزهایمان با توجه به عنایات مقام معظم رهبری به برداران و خواهران افغانستانی، در نظام و نظامات سیاسی و بین الملل، کشوری را سراغ نداریم که مرزهایش را اینچنین بر روی اتباع یک کشور خارجی باز کند و حدود ۷۰ درصد از همین اتباع طبق قوانین بین المللی غیرمجاز هستند.
زینی وند با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تحصیل اتباع افغانستانی حتی اتباع غیرمجاز در ایران تصریح کرد: ما در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با مدارسی مواجه هستیم که بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آنان از اتباع افغانستانی و بیش از ۸۰ درصد از برادران و خواهران اهل سنت هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه بحث فاقدان شناسنامه از مطالبات جامعه است افزود: بنده به عنوان مطلع یا تصمیم گیرنده در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان می‌گویم که هر کسی در سرزمین ایران یک برگه یا نشان از ایرانی بودن را بیابد، بی شناسنامه نخواهد بود، هر چند شناسایی هویت و اخذ تابعیت اصولی دارد که باید رعایت شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از برادران اهل سنت از مرز‌های کشورمان حفاظت می‌کنند تاکید کرد: در حوزه مسئولیت و خدمات رسانی تفاوتی بین شیعیان و اهل سنت در کشور نیست و شاید در برخی جا‌ها سختگیری حتی نسبت به شیعیان بیشتر بوده؛ هرچند هر نظام سیاسی در صلاحیت افراد ملاحظات خود را دارد.
وی گفت: هیچ تفاوتی در خدمت رسانی نباید داشته باشیم که در غیر اینصورت ظلم به جمهوری اسلامی است و تمام زیرساخت‌ها در مناطق سنی نشین استان کرمان جزو اولویت‌ها در تخصیص اعتبارات قرار دارند و این وظیفه ماست.
به گزارش ایرنا یازدهمین همایش گفتمان برادی علمای شیعه و سنی که از صبح دیروز چهارشنبه در قلعه گنج در جنوب استان کرمان با برگزاری کارگاه‌های تخصصی شروع شده بود امروز پایان یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)