کد خبر: ۴۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
 سایت رجانیوز وابسته به تیم رسانه ای نزدیک به داماد رئیس دولت، در یادداشتی به نقد «وسط کاری» در جمهوری اسلامی پرداخته است. او این افراد را «فاقد هویت مستقل» می داند که در «دورانی که دیگران به افراط و تندروی متهم می‌شوند، بدو بدو بیایند، وسط را بگیرند و جایزه عقلانیت و انصاف را ببرند.» آنها «وسط کار» را متهم می کنند به اینکه سعی می کند «شوی میانه روی» بگیرد و یا از رقیب خود «تقلید» کرده و « لباس و قیافه‌اش را تغییر» دهد. کنایه آنها به قالیباف است که در سالهای اخیر برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری با تغییر کت و شلوار لباس و ریش خود را تغییر داد و جریان نزدیک به سعید جلیلی معتقدند که او در حال تقلید از وی است.

 سایت رجانیوز وابسته به تیم رسانه ای نزدیک به داماد رئیس دولت، در یادداشتی به نقد «وسط کاری» در جمهوری اسلامی پرداخته است. او این افراد را «فاقد هویت مستقل» می داند که در «دورانی که دیگران به افراط و تندروی متهم می‌شوند، بدو بدو بیایند، وسط را بگیرند و جایزه عقلانیت و انصاف را ببرند.»

آنها «وسط کار» را متهم می کنند به اینکه سعی می کند «شوی میانه روی» بگیرد و یا از رقیب خود «تقلید» کرده و « لباس و قیافه‌اش را تغییر» دهد. کنایه آنها به قالیباف است که در سالهای اخیر برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری با تغییر کت و شلوار لباس و ریش خود را تغییر داد و جریان نزدیک به سعید جلیلی معتقدند که او در حال تقلید از وی است.

رجانیوز البته به او هشدار می دهد تا زمانی که نسخه «اورجینال میانه روی» وجود دارد کسی به او نگاهی نمی کند. منظور این سایت از این عبارت حسن روحانی و علی لاریجانی است و به قالیباف می گویند تازمانی که آنها هستند شما نمی توانی به عنوان نیروی معتدل شناخته شوی. این البته پرده برداری از پروژه قالیباف نیز هست. کسی که با برنامه ریزی خاص در ماه آخر از حضور در رقابت انتخابات 1400 کنار گذاشته شد و حالا ظاهرا قصد دارد با ژست میانه روی جریانی میانه را در سیاست ایران پیگیری کند. جریانی که با دولت رئیسی و بعضی از اطرافیانش که افراطی هستند فاصله گذاری کرده باشد.

سایت نزدیک به داماد ابراهیم رئیسی می نویسد: «هزینه‌ها را افراطی‌ها می‌دهند و کاپ اخلاق را وسط‌کار می‌برد. اما صد حیف که چون بی‌هویت و کم‌مایه است بلد نیست از موفقیت‌هایش لذت ببرد. همین است که وسط‌کار غالبا شغلش را دوست ندارد و به فکر صندلی دیگر است.»

اما مهمترین بخشی که می توان کشف رمز کرد که مخاطب سایت نزدیک به دولت کیست، جایی است که موضوع را به داماد زاکانی می کشد و می گوید آنها در گذشته «خفه شده بودند»: «بر این کشور زمانه‌ای گذشته که اعضای خانواده وسط‌کارها با حکم رسمی آنان سر کار بوده‌اند و هر نقد و مخالفتی با توجیه شرایط حساس کنونی خفه شده است. اما این سال‌ها افراطی‌ها هزینه داده‌اند، دادگاه و زندان رفته‌اند و حالا بلوغ‌شان به حدی رسیده که خودشان حکم مشاوره داماد شهردار را محکوم و لغو می‌کنند. این برای افراطی‌ها شیرین است اما وسط‌کار درکی از این حلاوت ندارد. وسط‌کار همیشه به میانگین‌گیری خوش است و تنها از همان لذت می‌برد.»

کد رجانیوز، به اعضای خانواده به قالیباف بر می گردد چرا که قالیباف همسرش را با حکم رسمی در شهرداری به کار گرفته بود. مهمتر از آن اینکه سایت نزدیک به داماد رئیس دولت، برای یادداشت خود از تصویر صندلی خالی رئیس مجلس استفاده کرده است.

گفتنی است اخیرا قالیباف در توئیتی به دنبال حمله رجانیوز به دو تن از مراجع با تاکید بر اهمیت نقش مراجع نوشته بود: دلسوزان انقلاب باید ملاحظه داشته باشند مواضع آنها باعث خدشه به جایگاه رفیع مرجعیت معزز نشود. و این می تواند یکی از دلایل عصبانیت و عدم تحمل تیم افراطی نزدیک به دولت باشد.

بی شک قالیباف بازنده بزرگ این انتخابات و انتخابات های گذشته بود. او اما این بار ظاهرا قصد دارد با لباس اعتدالگرایی در مقابل تفکر کسانی چون رجانیوز به صحنه بیاید. بازی کهنه ای که دیگر کسی آن را باور نمی کند. واقعیت این است که همه آنها را باید در یک غالب ارزیابی کرد و اختلافات بیشتر بر سر تصاحب غنائم و فرار از پاسخگویی است تا دغدغه مطالبات ملت.

این میان تیم زاکانی اما قطعا در آینده نزدیک انتقام خود را از تیم قالیباف خواهد گرفت. اگرچه بخش مهمی از نیروهای قالیباف بار دیگر در شهرداری سمت هایی را دریافت کردند. خصوصا تیم رسانه ای قالیباف (از همشهری تا روابط عمومی شهرداری) توسط زاکانی در اختیار تیم قالیباف قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)